אלביט פיתחה מצלמה היפר-ספקטרלית שניתן להתקינה במל"טים

6 פברואר, 2012

טכנולוגיית הצילום ההיפר-ספקטרלית פותחה על-ידי החברה הבת אלביט מערכות אלקטרואופטיקה-אלאופ, ומאפשרת לצלם תא שטח במספר אורכי גל בו-זמנית. עד היום נעשה שימוש בטכנולוגיה זו רק באמצעות לוויינים גדולים יחסית

חברת אלביט מערכות (Elbit) השיקה מצלמה היפר-ספקטרלית קטנת מימדים ומהפכנית, לשימוש במל"טים מסוג הרמס 450 והרמס 900 מתוצרתה.

אלביט אל-אופ
ניטור זיהומים פחמימניים במי הים באמצעות המצלמה ההיפר-ספקטרלית

טכנולוגיית הצילום ההיפר-ספקטרלית פותחה על-ידי החברה הבת אלביט מערכות אלקטרואופטיקה-אלאופ, ומאפשרת לצלם תא שטח במספר אורכי גל בו-זמנית. שלא כמו בצילום רגיל, המיועד לאתר את קווי המתאר של אובייקט או יעד כלשהו, הצילום ההיפר-ספקטרלי מאפשר לעקוב אחר ה"חתימה" הספקטרלית של החומר המצולם, בזכות העובדה שהקשר בין האור והחומר הינו ייחודי לכל חומר בטבע.

מצלמה היפר-ספקטרלית
ניטור רמת הכלורופיל באמצעות המצלמה ההיפר-ספקטרלית

עד היום נעשה שימוש בצילום היפר-ספקטרלי רק באמצעות לוויינים כבדים יחסית. המטעד החדש מאפשר לאסוף מידע באמצעות זיהוי, מדידה ומעקב אחר חומרים ואובייקטים. הוא מאפשרלגלות פעילות צבאית בחתימה נמוכה ותחת אמצעי הסוואה, מכשולים בלתי-נראים לעין וזיהוי חומרים מסוכנים. המערכת ההיפרספקטרלית כוללת, בנוסף למטעד המוטס, מקטע קרקעי לפיענוח אוטומטי של התמונות מידע ומערכת תכנון משימה מתקדמת.

אלביט מסרה שהטכנולוגיה החדשה מתאימה גם לשימושים אזרחיים כגון איתור זיהומים, דגימת מים, איתור מחצבים שונים, לרבות שימושים חקלאיים כמו מעקב אחר צמיחה למתן תחזית יבול, זיהוי אדמה חקלאית ועוד. החברה סיימה את פיתוח המערכת והשלימה לאחרונה סדרת טיסות ניסוי מוצלחות להוכחת יכולות אלו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון