זיילינקס תתחיל בייצור ההמוני של Zynq 7020 ברבעון ה-4 של 2012

20 מאי, 2012

גבריאלוב: "השקענו בפיתוח המשפחה יותר מ-1,000 שנות אדם ו-100 מיליון דולר. פתרונות ASIC ו-ASSP נעשים יקרים מדי לשוק, ולכן אנחנו מעריכים ששוק ה-FPGA יצמח להיקף של 15 מיליארד דולר עד לשנת 2015"

הרכיבים מיוצרים בגיאומטריה של 28 ננומטר במפעל TSMC בטאיוואן

FPGA
לארי גטמן

חברת זיילניקס (Xilinx) מתחילה בימים אלה את אספקת הגל השני של שבבי Zynq, המספקים תשתית מיתכנתת מקיפה שנועדה להתחרות על פרוייקטי ASIC. סגן נשיא לשיווק פלטפורמות מיתכנתות בחברת Xilinx, לארי גטמן, מסר ל-Techtime שהשלב הבא יהיה הייצור ההמוני, אשר מתוכנן להתבצע ברבעון האחרון של השנה.

בשלב הזה יפעל קו הייצור ההמוני בחברת TSMC, אשר ייצר את כל הכמות הנדרשת בתעשייה בגיאומטריה של 28 ננומטר.

SoC מיתכנת

השבב Zynq הוא למעשה מערך של תשתיות לוגיות בשבב אחד, המאפשר לחברות ליישם במהירות רכיבים גדולים הכוללים משמות חישוב מורכבות. הוא כולל מעבד Cortex-A9 דו-ליבתי של חברת ARM, זיכרונות מטמון, בקרים לזיכרונות DDR ו-Flash, כניסות אנלוגיות, שני ממירי ADC, פתרונות לוגיקה מיתכנתת (FPGA ממשפחת Artix), ממשקי PCIe ועוד.

גטמן הסביר שהמשפחה יוצאת לשוק בשלושה שלבים עיקריים: לפני מספר חודשים החל ראשוני של כמה מאות רכיבים ללקוחות נבחרים, כעת מתחיל משלוח של כמה אלפים למספר גדול יותר של לקוחות, אולם גם הם לקוחות העובדים בשיתוף פעולה עם החברה. רק לאחר שמתקבלים כל המשובים הסופיים, מתחיל הייצור ההמוני לכלל השוק.

מדובר במשפחת מוצרים חדשה. כיצד היא מתקבלת בשוק?

גטמן: "משפחת Zynq נכנסה לשוק תחילה בתעשיות הרכב, התעופה והביטחון והמוצרים התעשייתיים. הכניסה לשוק התקשורת נעשית מאוחר יותר, למרות שזיילינקס חזקה בתחום התקשורת, מכיוון שתחום התקשורת דורש את רכיבי ה-FPGA הגדולים ביותר, והשקת המשפחה התחילה דווקא ברכיבים הקטנים יותר".

כיצד היא מתקבלת בשוק הישראלי?

"אני יודע שיש לנו כבר כמה נצחונות תכנון בישראל. אני חושב ש-Zynq מתאימה לשוק הישראלי כי ישראל חזקה בפיתוח, יש כאן הרבה פעילות בתחום ה-ASIC, והמשפחה נועדה לתת מענה לחברות המתמודדות עם הפיתוח של רכיבי ASIC".

מי המתחרים של המשפחה?

"לדעתי אין היום בשוק מוצר דומה ל-Zynq. אומנם יש עוד מוצרים הכוללים מעבד ו-FPGA, אולם הדבר החשוב כאן הוא מציאת האיזון הנכון, ואנחנו עוסקים כבר כמה שנים בהוספת מרכיבי חומרה מוכנים מראש אל תוך רכיבי FPGA. גם משפחת Zynq עצמה נבדקה מול השוק לאורך זמן רב".

FPGA
משה גבריאלוב

פתרונות לפני הייצור

"התחלנו עם פלטפורמת אמולציה שסיפקנו ללקוחות באוגוסט 2010. כלומר, היה להם מעין Zynq מתפקד שאיפשר להם לספק לנו  הרבה מאוד משוב חשוב לפני שהשלמנו את הטייפאאוט. התוצאה היתה ש-10 חודשים לפני שהתחלנו בייצור הסיליקון עצמו, כבר היו לנו הדגמות של מוצרים שפותחו על-ידי הלקוחות באמצעות הפלטפורמה החדשה".

גטמן הגיע לישראל כדי להשתתף בכנס הלקוחות השנתי של חברת זיילנקס שנערך בשבוע שעבר באולמי אבניו בקרית שדה התעופה. נשיא ומנכ"ל החברה, הישראלי משה גבריאלוב, סיפר במפגש עם בכירים מההיטק הישראלי, שהחברה השקיעה בפיתוח המוצר החדש יותר מ-1,000 שנות אדם וכ-100 מיליון דולר. לדבריו, הוא מבטא את המעבר של זיילינקס מחברה המספקת פתרונות לוגיקה מיתכנתת (Programmable Logic) לחברה העוסקת במתן של פתרונות מערכת מיתכנתים (Programmable Sytems).

שוק של 15 מיליארד דולר

גבריאלוב: "פתרונות ASIC ו-ASSP נעשים יקרים מדי, ולכן אנחנו מעריכים ששוק ה-FPGA יצמח להיקף של 15 מיליארד דולר עד לשנת 2015". גבריאלוב הציג את סביבת התכנון החדשה של החברה, Vivado Design Suite. לדבריו, היא מספקת תהליך תכנון דמוי ASIC עם התמקדות ברמת המערכת ובשילוב מקורות IP  מרובים.

הסביבה נועדה להאיץ את הדור הבא של מוצרים, שהחברה מגדירה אותם כ-All-Programmable. הרעיון הוא לספק ללקוחות כלים מיתכנתים שנועדו להקל על השילוב של מערכות על-גבי שבב (SoC) גדולות, ובכך להגדיר את האטרקטיביות של פתרונות מתיכנתים בהשוואה לתכנוני ASIC מקוריים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים