אורביט חתמה על הזמנה אסטרטגית בהיקף פוטנציאלי של 150 מ' ד'

13 נובמבר, 2012

תספק מערכות תקשורת תשתית המבוססת על לוויינים שיקיפו את כדור הארץ בגובה בינוני של כ-8,063 ק"מ, כדי לספק שירותי תקשורת בפס רחב

חברת אורביט טכנולוג'יס (Orbit) חתמה על הסכם אסטרטגי בתחום הלוויינות. אורביט נבחרה כספק של מערכות תקשורת בתחום הצומח של תדרי Ka-band, עבור מיזם לווייני המבוצע על-ידי קונסורציום של חברות לאספקת תקשורת לוויינית בפס רחב למיליארדי בני אדם.

אורביט מסרה שהיא צפויה לספק מאות מערכות תקשורת מסוג OrBand ו-OrSat הכוללות כ-2,500 אנטנות לצד הסכמי שירות ותמיכה למספר שנים. מדובר בפרויקט לווייני מהגדולים בעולם הצפוי לשגר כ-12 לוויינים בשנים 2013-2014 בלבד. אורביט קיבלה הזמנה מיידית של כ-4 מיליון שקל להתנעת הפרויקט, וצפויה כעת לשמש כספק הציוד והשירות עבור האינטגרטורים הגדולים בתחום שיעבדו מול מיזם התקשורת.

מיזם הלוויינים העולמי עמו התקשרה אורביט בהסכם שם לו למטרה לספק תקשורת רחבת פס לחלקים גדולים בגלובוס ולספק פלטפורמה תקשורתית מלאה לקידוחי נפט וגז, לפרויקטים צבאיים וממשלתיים, לספינות תענוגות ויאכטות. הלוויינים שישוגרו במסגרת הפרויקט יקיפו את כדור הארץ בגובה בינוני של כ-8,063 ק"מ ויכסו אותו בין קווי הרוחב 45+ ל-45-.

עופר גרינברגר, מנכ"ל אורביט, אמר שאורביט נבחרה לספק מערכות תקשורת עבור הפרויקט לאחר שיכולותיה הטכנולוגיות נבחנו לעומק במשך חודשים רבים. "הזכייה זו ממצבת את אורביט כמובילה עולמית בתחום ה-Ka-band בתחום הימי והקרקעי המהווים מנועי צמיחה עיקריים.

הפרויקט מוערך על ידי מיזם הלוויינים בעשרות מיליוני דולרים בשנה מהיום בו נתחיל לספק מערכות תקשורת, והיקפו הכולל עשוי להגיע לכ-150 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות. אנו מודעים לגודל הפרויקט, לחשיבותו ובעיקר למשמעויות הרבות הכרוכות בו עבור חברת אורביט ואני בטוח כי אנחנו יכולים להצליח בו ובאמצעותו להציף ערך רב לעובדים שלנו, ללקוחות ולבעלי המניות שלנו".

מאפייני הרשת של O3B

החברה לא מסרה מי הלקוח, אולם ככל הידוע קיימת היום בעולם רק תשתית תקשורת חללית אחת המבוססת על לוויינים בגובה בינוני ונמצאת בהקמה. מדובר ברשת לווייני התקשורת החדשה O3b Networks, שתפעל ברצועת Ka-band. חברת O3b מערערת על התפיסה המסורתית שלפיה קיימים רק שני מסלולים אפשריים בחלל: LEO (מסלול נמוך) ו-GEO (מסלול גבוה של לווייני תקשורת). היא מתכננת לפרוס באמצע 2013 רשת של 8 לוויינים שינועו מסביב לכדור הארץ במסלול בינוני (Medium Earth Orbit) בגובה של 8,063 ק"מ.

בגובה הזה, הלוויינים מקיפים את כדור הארץ בכל 360 דקות ועוברים ארבע פעמים ביממה מעל כל נקודה קבועה. המסלול מספיק גבוה על-מנת לאפשר להם אזור כיסוי רחב, ומספיק נמוך כדי להוזיל את עלות השיגור באופן משמעותי. החברה הוקמה על-ידי היזם הבריטי גרג וויילר, מתוך מטרה לספק תשתית תקשורת מהירה ל-3 מיליארד בני-אדם שאין להם כיום גישה לאינטרנט. מתוך זה ניגזר שמה: ראשי תיבות של Other 3 Billion. להגשמת החזון נירתמו גופים לא מוכרים בתעשיית החלל, כמו גוגל ו-HSBC, שסייעו לה לגייס בסוף 2010 סכום התחלתי של 1.2 מיליארד דולר.

במקביל לרכישת וניהול הלוויינים, מקימה חברת O3b תשתית תקשורת קרקעית הכוללת כמה עשרות נקודות תקשורת קרקעיות בעולם (Points of Presence), אשר מחברות את הלוויינים אל ספקי תקשורת ואינטרנט מקומיים. בחודש פברואר 2012 היא חתמה על הסכם עם גילת תקשורת לוויינים על אספקת תשתיות קרקעיות עבור רשת לווייני התקשורת.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעשייה ישראלית , תקשורת