SatixFy מוכרת ל-MDA את חטיבת המטעדים

3 ספטמבר, 2023

תקבל 40 מיליון דולר והזמנת מסגרת לאספקת שבבים בכ-20 מיליון דולר. נכנסה לתהליך ארגון מחדש. יוצאת מתחום המודולים החלליים כדי להתמקד בליבת הפעילות: שבבי תקשורת דיגיטלית ומסופי משתמש

חברת סטיקספיי (SatixFy) מוכרת את חטיבת מטעדי החלל הבריטית שלה (Digital Payload Division) לחברת MDA הקנדית, תמורת כ-40 מיליון דולר. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון האחרון של 2023, במידה ויתקבלו כל האישורים הרגולטוריים. עם השלמתה, תמוזג החטיבה בחברה הבת הבריטית של MDA ותמשיך לפתח מטעדי חלל דיגיטליים, המבוססים על ערכת השבבים של סטיקספיי. העיסקה כוללת גם הסכם מסגרת בהיקף של כ-20 מיליון דולר, לאספקת השבבים של סטיקספיי לחברת MDA.

העיסקה נועדה להציל את סטיקספיי לאחר שהיא נקלעה למשבר קשה ונכנסה לתהליך הבראה והתמקדות בליבת השוק המסורתי שלה. בשנת 2022 הסתכמו מכירות החברה בכ-10.6 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 21.7 מיליון דולר ב-2021. לאחר פרסום הדו"ח השנתי במאי 2023, אמר המנכ"ל דאז, עידו גור, שהחברה החלה בתהליך בדיקה אסטרטגי מקיף, "במטרה להתאים את ההוצאות להכנסות. קיצצנו בכוח האדם והחלטנו להתמקד בתחומי צמיחה ארוכי טווח".

התמוטטות בבורסה

במאי 2023 הוא פרש מהתפקיד וכיום החברה מנוהלת על-ידי ניר ברקן במעמד של מנכ"ל זמני. החברה חוותה תהליך השמדת ערך עצום: באוקטובר 2022 היא התמזגה עם חברת המדף Endurance Acquisition Corp כדי להיכנס למסחר בבורסת NYSE ונסחרה במחיר של 42.8 דולר. מייד לאחר המיזוג המנייה החלה לרדת והגיעה באוגוסט 2023 לשפל של כ-0.3 דולר. בשבועיים האחרונים היא התאוששה מעט ונסחרת כעת במחיר של כ-0.6 דולר, המעניק לחברה שווי שוק של כ-49.6 מיליון דולר.

חברת סטיקספיי הוקמה על-ידי יואל גת זכרונו לברכה בשנת 2012, והשקיעה כ-209 מיליון דולר בפיתוח שבבי ASIC לתקשורת לוויינים דיגיטלית (RFIC). מתוכם התקבלו כ-75 מיליון דולר באמצעות מענקים של סוכנות החלל הבריטית. השבבים של החברה תומכים בטכנולוגיות תקשורת מודרניות, כמו אנטנות כיוון אלקטרוני מרובות אלומה (Electronically Steered Multibeam Antennas), טכנולוגיות עיצוב אלומה (beamforming ), דילוג אלומה (beam-hopping) ומודמים דיגיטליים (SDR).

התמקדות בפעילות הליבה

מערכת תקשורת לוויינית בנויה משלוש אבני בניין מרכזיות: מודול לווייני (Satellite Payload) המטפל בקבלת המידע בחלל, עיבודו ושידורו, מסוף המשתמש (User Terminal) המצוי בקרקע או במטוס, אשר כולל אנטנה ומודם ונמצא בקשר עם המודול הלווייני. בקרת קרקע (Hub Gateway): נקודת התחברות הרשת אל הלוויין שבה מנוהלת התקשורת של הלוויינים וממנה הם מתחברים אל רשתות תקשורת קרקעיות שונות. בינתיים החברה פעילה בשלושת התחומים האלה.

ליבת הפעילות שלה היא פיתוח השבבים שעליהם מתבססים כל שאר המוצרים. היא מספקת מודמים ואנטנות למסופי משתמש, תוכנת ניהול התקשורת הלוויינית עבור מערך בקרת הקרקע ומפתחת מודול לווייני במימון סוכנות החלל האירופית שצריך להיות זמין השנה. זאת הפעילות שתועבר לידי MDA. במקביל, היא מחזיקה ב-51% ממניות JetTalk, שהוקמה בשנת 2018 ביחד עם ST Engineering האמריקאית. בינתיים אין לחברה הכנסות, בדו"ח השנתי של 2022 החברה מדווחת שכאשר היא תשלים את הפיתוח של מסוף תקשורת לוויינית מוטס, חברת JetTalk תהיה אחראית על השיווק והמכירות שלו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , סמיקונדקטורס , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: SatixFy , סטיקספיי