Digi-Key תפיץ את שבבי העיבוד הניורוניים של חברת CogniMem

9 פברואר, 2013

החברה פיתחה טכנולוגיית עיבוד מהירה המבוססת על לוגיקה עמומה ועל העיקרון של רשתות ניורוניות, שפותח בחברת יבמ בתחילת שנות ה-90. Digi-Key תהיה המפיצה הבלעדית בכל העולם

כיום החברה מפתחת מערכת שלמה על-גבי שבב לזיהוי תמונות

COGNIMEMמפיצת הרכיבים הגלובלית Digi-Key חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם חברת CogniMem Technologies להפצת שבבי הרשת הניורונית שפיתחה. חברת Cognimem המציאה ארכיטקטורת רשת ניורונית בעלת מבנה דומה לרשתות העצביות במוח האדם. הדבר מאפשר לספק פתרונות מהירים ללימוד וזיהוי תבניות, ללא צורך בביצוע תיכנות מראש.

השבבים מותאמים לעבודה עם מנגנוני חישה מיניאטוריים ופועלים בהספק נמוך מאוד. הם מתאימות גם ליישום פתרונות של "התאמה עמומה" (Fuzzy Matching) במהלך איתור וזיהוי תבניות בתהליכי כריית מידע. "לקוחותינו מחפשים כיום פתרונות זיכרון חדשניים ליישומים מיוחדים כמו אופטיקה מותאמת, רובוטיקה, מוצרי אבטחה ומערכות צרכניות", הסביר מנהל תחום הסמיקונדקטורס בחברת Digi-Key, מרק זאק.

במקור מדובר בפרוייקט שהתחיל בחברת יבמ. בשנת 1993 הציג גיא פילה, אחד ממייסדי CogniMem, את הרעיון של רשתות ניורוניות המתארגנות מעצמן כאשר עבד כחוקר במעבדות יבמ בצרפת. התוצאה של הרעיון היתה פיתוח שבב ASIC הכולל מספר "ניורונים" בשם Zero Instruction Set Computer. באותה שנה יצא הדור הראשון של שבב ZISC  הכולל 36 ניורונים, וב-1999 הוציאה יבמ את הדור השני הכולל 78 ניורונים. בשנת 20012 היא ביטלה את הפרוייקט.

בשנת 2007 קיבל פילה אישור מיבמ להשתמש בטכנולוגיה כדי לפתח השבב החדש, CM1K הכולל 1,000 ניורונים. בשנת 2011 החברה הוקמה בפולסון, קליפורניה, והחלה לשווק את השבב המיוצר על-ידי OKI. ה-CM1K כולל 1,024 תאי-זיכרון זהים המקושרים במבקביל באמצעות ערוץ תקשורת של 33 קווים.

להערכת החברה, כאשר יש צורך לזהות תבנית של 256 בייט מתוך 1,024, השבב שלה מבצע את הזיהוי בקצב שעון של 27MHz בפחות זמן מאשר דרוש למעבד DSP העובד במהירות שעון של 300MHz. לאחרונה היא הכריזה על המודול CMEnK המאפשר לקשר בצורה מקבילית עד 6 שבבי CM1K באמצעות פרוטוקול I2C, כדי לקבל רשת הכוללת עד 8,192 ניורונים.

אחת מהמטרות של החברה היא לממש מערכת זיהוי תמונה שלמה על-גבי שבב, כדי להמחיש את העוצמה החישובים ויכולת הלמיגה של רשתות ניורונים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: DSP , חדשות , נציגויות , סמיקונדקטורס , רכיבים , שיווק והפצה