Nvidia משנה המודל העסקי: תתחיל למכור רשיונות שימוש

22 יוני, 2013

סגן הנשיא דיוויד שנון גילה בבלוג של החברה שירידת ה-PC ועליית הסמארטפונים והטאבלטים מאלצים את Nvidia לפתח מודל עיסקי חדש: "זה לא מעשי לייצר סיליקון ניפרד עבור כל אחד מהתחומים בשוק החדש והמתפתח"

"בעבר היה רק PC. היום יש בשוק קטגוריות מכשירים חדשות לגמרי"

דיוויד שנון
דיוויד שנון

חברת Nvidia מתכננת להתחיל במכירת רשיונות שימוש בטכנולוגיית המעבדים שלה. כך גילה סגן נשיא פעיל בחברה, דיוויד שנון, בפוסט שפירסם בבלוג של החברה. שנון הסביר את הגישה החדשה בשינויים המתחוללים בעולם המחשוב. "מכירות המחשבים האישיים נמצאות בירידה בעקבות הצמיחה במכירות טאבלטים וסמארטפונים. צגים באיכות גבוהה נמצאים בשימוש בכל מקום והשימוש במערכת אנדרואיד מתרחב.

"תעשיית המחשבים שייצרה כמה מאות מיליוני יחידות בשנה, הופכת לתעשיית אבזרי מחשוב שתייצר מיליארדי יחידות בשנה. המחשוב הוויזואלי נמצא במרכזה של המהפיכה הזו. ליצרנית שבבים כמו Nvidia, התהליך הזה מעניק הזדמנות להרחיב את המודל העיסקי".

שבב בארכיטקטורת Kepler
שבב בארכיטקטורת Kepler

הוא המשיך להסביר: "עד לאחרונה עסקנו רק בייצור ומכירת מעבדים גרפיים (GPU). לפני חמש שנים הכרזנו על המערכת על-גבי שבב Tegra ולאחרונה חשפנו את GRID, המעניקה פתרון מלא לענן. אולם זה לא מעשי לייצר סיליקון עבור כל אחד מהתחומים בשוק החדש והמתפתח. לכן בשלב הבא אנחנו נתחיל למכור ליצרני המכשירים רשיונות שימוש בליבות ה-GPU שלנו ורשיונות שימוש בפטנטים שלנו בתחומי המחשוב הוויזואלי".

שנון מגלה שהחברה כבר עשתה זאת בעבר. היא מכרה קניין רוחני לסוני, כדי להשתמש בו בקונסולת המשחקים פלייסטיישן 3. כיום היא מקבלת תמלוגים מאינטל בהיקף של 250 מיליון דולר לשנה עבור שימוש בחלק מהפטנטים שלה בתחום המחשוב הוויזואלי. "ההתרחבות המהירה של השימוש במכשירי אנדרואיד היא הזדמנות יוצאת דופן להאיץ את פעילות מכירת הרשיונות שלנו".

דיוויד שנון הגדיר את עקרונות האסטרטגיה החדשה: החברה תמכור רשיונות שימוש לליבות גרפיות המבוססות על המעבדים בארכיטקטורת Kepler. הארכיטקטורה הזו פותחה במסגרת פרוייקט שנועד להתאים את מעבדי Tegra לשוק הנייד, ומאופיינת בצריכת הספק נמוכה מאוד.

כיום נמצאת הארכיטקטורה מאחורי חלק גדול ממוצרי החברה. בנוסף, Nvidia תמכור רשיונות שימוש בפטנטים ובמידע המאפשרים ללקוחות לתכנן ולייצר מעבדים גרפיים עצמיים משלהם, התפורים לפי צורכיהם. "ההזדמנות הזו לא הייתה קיימת לפני מספר שנים, מכיוון שבפועל היה בשוק רק אבזר מחשוב אחד – המחשב האישי". הוא הסביר שלאחר שהשקיעה 6 מיליארד דולר בפיתוח קניין רוחני, אנבידיה מוכנה להתחיל למכור אותו.

חברת Nvidia פועלת מסנטה קלרה, קליפורניה ונסחרת בנסד"ק לפי שווי חברה של 8.9 מיליארד דולר. כיום היא מעסיקה כ-8,500 עובדים ומחזיקה בכ-5,500 פטנטים רשומים בתחום המחשוב הוויזואלי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , קניין רוחני