Rocketick גייסה 3 מ' דולר מאינטל קפיטל ו-Nvidia

23 אוקטובר, 2013

חברת Rocketick מרמת-גן פיתחה טכנולוגיה מהפכנית להאצת האימות של תכנוני שבבים באמצעות שימוש במעבדים גרפיים מקביליים (GPU). חברת Nvidia השתמשה בתוכנה לתכנון מעבדי Tegra ו-Kepler

מנכ"ל Rocketic אורי טל
מנכ"ל Rocketic אורי טל

התוכנה קיצרה יותר מפי 10 את תהליך האימות בחברת Nvidia

חברת Rocketick אשר פיתחה תוכנת סימולציה מבוססת GPU להאצת תהליך אימות שבבים,  גייסה 3 מיליון דולר בהובלת קרן אינטל קפיטל, ויצרנית השבבים Nvidia, אשר הובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה. בין המשקיעים הנוספים בחברה: חממת אינסנטיב והקרנות פרגרין ונצ'רס ופרטק, המלווים אותה מאז הקמתה. עד היום גייסה החברה כ-7 מיליון דולר.

חברת Rocketick הוקמה בשנת 2008 על-ידי אורי טל, שי מזרחי, ותומר בן דוד, אשר שירתו יחד ביחידת 8200. כיום החברה מעסיקה 14 עובדים בשני מרכזים: מרכז פיתוח ברמת- גן, ושלוחה בעמק הסיליקון בארצות הברית, הכוללת את המנכ"ל אורי טל.

התהליך המהפכני של RocketSim
התהליך המהפכני של RocketSim

מוצר התוכנה הראשי של החברה, RocketSim, מתמודד עם אחת מהבעיות הקשות בשלב תכנון השבבים: תהילך האימות. התכנון מתבצע כיום באמצעות שימוש בשפת Verilog, שהיא שפת תיאור החומרה (Hardware Description Language) הנפוצה ביותר בתעשיית השבבים. בשפה זו מתוארים הקשרים והתלות בין מרכיבי החומרה השונים שמהם בנוי השבב.

לאחר התכנון, מעבירים את התוכנית אל מכשיר הדמייה (סימולטור), אשר מריץ את התוכנית ומוודא שאין טעויות בתכנון. הבעיה היא שהרצת התוכנה נעשית בנימה אחת ובצורה טורית, ולכן תהליך האימות יכול להימשך ימים רבים.

למקבל תהליך טורי

תוכנת RocketSim מקבלת את תוכנית השבב שניכתבה בשפת HDL, ומנתחת את התלות ההדדית בין תהליכים שונים בתוך השבב המתוכנן. היא מחלצת מהתכנון תהליכים בעלי תלות חלשה יחסית, שניתן להריץ אותם במקביל. לאחר הניתוח, היא מאפשרת לבצע את חלק גדול מהסימולציה באמצעות מעבד גרפי (GPU), אשר בנוי במתכונת של מחשב מקבילי מרובה-ליבות (מאות ואלפי ליבות). לאחר החישוב המקבילי, היא מעבירה את התכנון לסימולטור מקובל בתעשייה לצורך השלמת התהליך.

מנכ"ל אינסנטיב ליאור שחורי
מנכ"ל אינסנטיב ליאור שחורי

להערכת החברה, התהליך מקצר בכ-50% את זמן האימות, דבר המקצר בממוצע בכ-30% את זמן היציאה לשוק של שבב חדש. הצורך בייעול תהליך האימות קשור בין השאר למעבר המאסיבי של התעשייה למערכות על-גבי שבב והשימוש במחשבים מרובי ליבות. כאשר פותחה תוכנת Verilog לא היו מחשבים מרובי ליבות, ולכן הסימולציה לא תוכננה כתהליך מקבילי.

מעניין לציין שחברת Nvidia, שהיא יצרנית מעבדי ה-GPU הגדולה בעולם, היא גם לקוח של החברה. בשנת 2012 היא השתמשה בתוכנת RocketSim כדי להאיץ את שלבי האימות של המעבדים הגרפיים ממשפחת Kepler ושל המעבדים הניידים ממשפחת Tegra.

"התוכנה קיצרה את זמן האימות שלנו לעשירית", אמר סגן נשיא להנדסת מעבדי GPU בחברה, יוהן אלבן. בעקבות ההצלחה, החליטה Nvidia להרחיב את השימוש בתוכנה למעבדים עתידיים שלה.

מנכ"ל חממת אינסנטיב שהשקיעה בחברת Rocketick עם הקמתה, ליאור שחורי, אמר שהחברה פיתחה "טכנולוגיה פורצת דרך בעולם בדיקות השבבים שמעוררת עניין רב בתעשייה. זו דוגמא טובה לתחומי העניין של חממת אינסנטיב בתחום התוכנה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני