TowerJazz השתלטה על 3 מפעלים של Panasonic

20 דצמבר, 2013

חברת TowerJazz מקימה חברת ייצור שבבים משותפת עם Panasonic היפנית. טאואר תחזיק 51% ממניות החברה. פנאסוניק תורמת ליוזמה 3 מפעלי ייצור ביפן והשקעה בהיקף של 40 מיליון דולר. טאואר תעביר לפנאסוניק מניות שלה בהיקף של 8 מיליון דולר

חברת TowerJazz חתמה עם הסכם להקמת חברה משותפת לייצור שבבים (JV) ביחד עם חברת Panasonic Corporation מאוסקה, יפן. חברת TowerJazz תחזיק ב-51% ממניות החברה המשותפת. העיסקה צפויה להסתיים עד אפריל 2014.

 panasonic

העיסקה מבטאת חיזוק למעמדה של TowerJazz בתחום הצילום ומערכות האודיו-וידאו, ויציאתה של פנאסוניק מהתחום, לאור החלטתה להתמקד בתחום הרכיבים לתעשיית הרכב.

במסגרת ההסכם, חברת פנאסוניק תעביר לידי השותפות שלושה מפעלי ייצור שבבים מאזור הוקוריקו (Hokuriku) ביפן, המייצרים שבבים על-גבי פרוסות סיליקון של 8 אינטש ו-12 אינטש, בתהליכים של 45 ננומטר ו-65 ננומטר. קיבולת הייצור של המפעלים מסתכמת בכ-800,000 פרוסות סיליקון בשנה. חברת TowerJazz, מצידה, תיתן לפנאסוניק מניות שלה בשווי של 8 מיליון דולר בכמות סופית שתיקבע במרץ 2014, בהתאם למחיר המניה בבורסה.

ביום הקמת החברה, המאזן שלה יכלול את שלושת המפעלים ביפן ואת הציוד המצוי בהם, וכן סכום של כ-40 מיליון דולר שחברת פנאסוניק התחייבה להשקיע בחברה המשותפת.

עדיין לא ברור גורלו של מפעל טאואר-ג'אז בנישיוואקי

חברת פנאסוניק התחייבה לבצע הזמנות ייצור מהשותפות לפחות במשך חמש שנים. להערכת חברת TowerJazz, העיסקה מגדילה את היקף המכירות שלה בכ-400 דולר לשנה, ותביא אותה להיקף מכירות של כ-900 מיליון דולר החל מהרבעון השני 2014.

FSI
מבט אל תוך החיישן: צילום רנטגן של ייצור בטכנולוגיית FSI של חברת פנאסוניק

ההסכם יעניק לרשות TowerJazz מפעל שבבים בטכנולוגיית CMOS אנלוגית המייצר בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ. העיסקה החדשה מעמידה סימני שאלה בנוגע לעתיד מפעל הייצור הקיים של TowerJazz בעיר נישיווואקי ביפן. החברה הודיעה שהעיסקה תדרוש אירגון מחדש של פעילותה ביפן, וייתכן שהיא תמזג את הפעילות בנישיוואקי עם המפעלים של השותפות החדשה.

החברה החדשה קיבלה את הכינוי JV, שהוא קיצור של Joint Venture. היא תמשיך לייצר את השבבים של פנאסוניק, ותחפש שווקים חדשים דרך הלקוחות הקיימים של TowerJazz. מנכ"ל TowerJazz, ראסל אלוונגר, אמר שהעיסקה משלבת בין שתי חברות מובילות בתחום השבבים האנלוגיים ליצירת חברה בעלת יכולת ייצור אנלוגית שאין כיום לאף מתחרה בשוק.

טכנולוגיות חיישנים חדשות

העיסקה מוסיפה ל- TowerJazz כמה יכולת טכנולוגיות החסרות לה כיום. בהן טכנולוגיית ייצור חיישני הצילום (CMOS Image Sensor) של פנאסוניק דוגמת היכולת לייצר חיישנים בעלי "זרם חשיכה" נמוך (Low Dark Current CIS).

מדובר בפרמטר חשוב: ככל שהחיישנים נעשים צפופים יותר ומספר הפיקסלים ליחידת שטח גדל, מתרבות ההפרעות ההדדיות בין הפיקסלים הפוגעות באיכות התמונה. אחת מהדרכים להתמודד עם הבעיה היא באמצעות יצירת חיישנים בלעי זרם חשיכה נמוך, כלומר שרק מעט מאוד אנרגיה חשמלית עוברת בין הפיקסלים כאשר אף פוטון לא פגוע בחיישן.

טכנולוגיה ייחודית נוספת של פנאסוניק בתחום החיישנים היא High Definition FSI. בדרך כללי חיישן מורכב ממספר שכבות. בשיטת הייצור המסורתית, האור פוגע בעדשה זעירה וממנה עובר אל הגלאי האופטי (Photo Detector). אלא שככל שהפיקסלים נעשים קטנים יותר, האור הפוגע בעדשה של גלאי אחד זולג אל הגלאים הסמוכים ופוגע באיכות התמונה. טכנולוגיית FSI מאפשרת לשלוט בנתיב תנועת האור בחיישן ולוודא שהאור בגלאי לא יגיע לגלאים שכנים.

טכנולוגיות אנלוגיות חדשות

טכנולוגיה חשובה נוספת מבחינת TowerJazz היא יכולת ייצור של רכיבי הספק בטכנולוגיית סיליקון על מבודד (Silicon On Insulator). מדובר ברכיבים הפועלים במתחים גבוהים ובהספקים גבוהים, ומהווים מרכיב חיוני בממשק של כל מכשיר אלקטרוני אל העולם החיצוני.

שיטת הייצור מבוססת על שימוש היברידי במספר סוגים של חצאי-מוליכים בתוך רכיב יחיד. גם ל-TowerJazz וגם לפנאסוניק יש טכנולוגיית SOI המשלבת בין טרנזיסטורים בי-פולריים וטרנזיסטורי CMOS ו-DMOS. אולם הטכנולוגיה של פנאסוניק מגיעה למתחים גבוהים יותר, ומאפשרת ל-TowerJazz להציע רכיבי הספק אנלוגים במתחים גבוהים של 80V ו-190V.

רכיבים אלה מתאימים לשימוש כדרייברים לצגים, ולמערכות מיכשור רפואי וציוד תעשייתי שעד היום לא היו זמינים לחברת TowerJazz. בין השאר, היא מאפשרת לחברה לספק יכולת ייצור מתוגברות לשוק האותות מעורבים – רכיבים הכוללים עיבוד דיגיטלי ואנלוגי של אותות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured