פלקסטרוניקס וקואלקום הובילו גיוס של 12.5 מיליון דולר בחברת Mantis

23 יוני, 2014

חברת Mantis פיתחה את טכנולוגיית MV4D המהפכנית, שנועדה להפוך כל מכשיר נייד למכשיר הפועל בסביבה תלת-מימדית. הטכנולוגיה שלה ניבחרה כמנוע ה-3D בפרוייקט טנגו של גוגל

חברת Mantis פיתחה את טכנולוגיית MV4D שנועדה להפוך כל מכשיר נייד למכשיר הפועל בסביבה תלת-מימדית. היא ניבחרה כמנוע ה-3D בפרוייקט טנגו של גוגל

חברת Mantis Vision מפתח-תקווה גייסה 12.5 מיליון דולר בגיוס הון שנערך בהובלת חברת Qualcomm וחברת Flextronics באמצעות מעבדת החדשנות Lab IX, Sunny Optical Technology ו-Samsung.

הסורק התלת-מימדי של מאנטיס מחובר לטאבלט
הסורק התלת-מימדי של מאנטיס מחובר לטאבלט

חברת Mantis פיתחה את טכנולוגיית MV4D שנועדה להפוך כל מכשיר נייד למכשיר הפועל בסביבה תלת-מימדית. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת להוסיף מימד תלת מימד לממשקי המשתמש וליישומים המופעלים על-גבי אבזרים ניידים. הטכנולוגיה מבוססת על שימוש במידע המגיע ממצלמה תלת-מימדית הנמצאת במכשיר, ממודלים תלת מימדיים, מאפקטים מתוכננים מראש, ומהתנועות הפיסייות התלת-מימדיות של אבזר, ושילוב כל ההמקורות על-גבי הענן כדי ליצור מסר תלת-מימדי, ממשק משחקים, סביבה מדומה ועוד.

ליבת הטכנולוגיה מבוססת על שיטה להקרנת תבניות אור על-אובייקטים מציאותיים. החברה פיתחה שיטת Structured Light Pattern ייחודית העושה שימוש בפלאש של המצלמה. טכניקות Structured Light  להפקת מידע תלת-מימדי ידועות זמן רב ומבוססות על עיקרון פשוט: כאשר מקרינים פס אור (או צל) על משטח עקום כלשהוא, גם פס האור (או הצל) נראים עקומים. מדידת העקמומיות שלהם מאפשרת לספק מידע על עקמומיות המשטח שעליו הוטלו.

מכאן ואילך מדובר באופטימיזציה: בחירת התבניות הנוחות ביותר להפקת המידע היעיל ביותר ובזמן הקצר ביותר. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על שימוש במעגל אלקטרוני המנצל את הפלאש של המצלמה להארת האובייקט בתבנית האור הדרושה, במודול מצלמה המבוסס אור צבועוני או אור אינפרא-אדום או שניהם, ובאלגוריתם המנתח את התמונה המתקבלת ומייצר ממנה מידע תלת מימדי על האובייקט.

הצצה אל פרוייקט Tango של גוגל:


החברה פיתחה את הטכנולוגיה במשך ארבע שנים ביחד עם שותפים עיסקיים מהשוק הצבאי והאזרחי. בין השאר, היא משווקת סורק תלת-מימדי ידני (F5 Handheld 3D Scanner) לשוק המקצועי, המאפשר לצלם ולקבל קבצים תלת מימדיים של אוביידקטים לשמושים רפואיים ותעשייתיים שונים.

לפני שבועיים החברה דיווחה לראשונה שטכנולוגיית MV4D שלה נבחרה לשמש כמונע התלת-מימדי מאחורי פרוייקט Tango של חברת Google, שנועד לספק יכולות תלת-מימדיות מלאות לאבזרים ניידים: קליטת מידע תלת-מימדי, ייצור מידע תלת-מימדי ויכולת התנהלות בסביבה תלת-מימדית, דומה לחושים הטבעיים שלנו.

מנכ"ל החברה, עמיחי לובן, אמר ששילוב ה-3D באבזרים ניידים מהווה שינוי פרדיגמטי, "המקביל להופעת המצלמות בטלפונים. שינוי מסדר גודל כזה מגיע לשוק רק אחת לעשור". המשימה שלנו היא להביא את ה-3D להמונים".

מנהל קרן Qualcomm Ventures, מוני חסיד, הסביר את ההשקעה בכך שההשקעה תסייע לשתי החברות להאיץ את הפיתוח והאימוץ של טכנולוגיות תלת-מימדיות בשירותים ובאברים ניידים. "ההערות של קואלקום ייסיעו לחברה לפתח כלים עבור יצירת יישומים חדשים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות , טאבלט וסמארטפון