Ecoppia מהרצליה פיתחה רובוט לניקוי פנלים סולריים

30 ספטמבר, 2014

במהלך ניסוי הפעלה שבוצע במתקן קטורה הפועל בערבה, ניקו 100 רובוטים אוטונומיים של Ecoppia את כל מאות הפנלים מדי יום וללא הפסקה. הניקוי הביא להגדלת תפוקת החשמל במתקן

במהלך ניסוי הפעלה שבוצע במתקן האנרגיה הסולארית קטורה הפועל בערבה, ניקו 100 רובוטים אוטונומיים של Ecoppia את כל מאות הפנלים מדי יום ללא הפסקה

ECOPPIA

חברת ערבה פאואר תתקין רובוטים אוטומטייים לניקוי פנלים סולאריים מתוצרת חברת Ecoppia הישראלית. ההחלטה התקבלה לאחר ביצוע ניסוי במתקן קטורה בערבה המייצר חשמל בהספק של 5 מגה-וואט. מנכ"ל חברת ערבה, ג'ון כהן, אמר שהרובוטים ניקו את הפנלים באופן ימי החל מתחילת ינואר ופעלו ללא תקלות. "הניקוי הביא לגידול בהספק האנרגיה שייצרנו".

המתקן בקטורה נמצא בבעלות משותפת של חברת ערבה ושל תאגיד Siemens AG, ומייצר חשמל בהיקף של 9 מגה-וואט. במהלך הניסוי הותקנו בו 100 רובוטים אוטונומיים המנקים אותו על בסיס יומי, והוא הוכרז כמתקן האנרגיה הסולארית הראשון בעולם המנוקה על-ידי מערכת אוטונומית לחלוטין.

אתגרי אנרגיה מדברית

מתקנים סולאריים באזורים מדבריים מתמודדים עם סופות חול ומחסור בגשמים. החברה תתקין את הרובוטים בחמישה מתקני ייצור בערבה שהקמתם תושלם בתחילת 2015. עם השלמת הפרוייקט, הרובוטים החדשניים ינקו 5 מיליון פנלים בעולם המייצרים כ-40 מגה-וואט חשמל. התוצאה פוגעת בהיקף ייצור החשמל ומפחיתה אותו בעד 35%.

חברת Ecoppia פיתחה רובוטים המנקים את הפנלים ללא מים, באמצעות מברשות מיוחדות. הם פועלים ברציפות ועוברים על כל פנל לפחות פעם אחת ביום ומסירים ממנו כ-99% מהאבק שהצטבר עליו. המערכת נישלטת באמצעות בקר המאפשר בקרה מרחוק על פעילות הרובוטים באתרים הסולאריים.

סרטון וידאו המסביר כיצד עובד רובוט E4:

הרובוטים כוללים מברשת ייחודית עשוייה מסיבים זעירים אשר דוחפת את האבק במורד הפנלים. המערכת מתוכננת להיות חסכונית באנרגיה. כאשר הם מצויים בעמדת עגינה, הסוללה ניטענת באמצעות פנלי סולאריים ייעודיים של הרובוט. גם במהלך הניקוי הרובוטים צוברים אנרגיה, באמצעות מנגנון Eco-hybrid הצובר אנרגיה במהלך הירידה של הרובוט לאורך הפנל האלכסוני.

מעגל Programmable Logic Controller שומר תסריטי ניקוי עבור הפנלים השונים. הוא מקושר אל אפליקציה מרכזית המנהלת את ניקוי האתר ומאפשרת לתכנת מחדש כל רובוט באמצעות הודעת SMS. כל רובוט מצוייד בארבעה חיישנים העוקבים אחר תהליך הניקוי ותקינות פעולת הרובוט.

חברת Ecoppia הוקמה בשנת 2013 על-ידי המנכ"ל ערן מלר והטכנולוג הראשי משה מלר. ערן הגיע מהתחום הפיננסי. הוא היה מנהל הכספים של חברת Telmap שנירכשה על-ידי אינטל, ולפני-כן של חברת Info-X, שנירכשה על-ידי 3M.

משה הוא ממציא הטכנולוגיה. הוא בעל ניסיון של 30 שנה בתעשייה, והיה בין השאר המייסד, הטכנולוגי והמנכ"ל של חברת MTI Precision Products, המייצרת ציוד לרופאי שיניים. המשקיעים המרכזיים בחברה הם קרן ההשקעות Swarth Group הנמצאת בשליטת שאול שני, קרן GlenRock שבבעלות ליאון רקנאטי וקרן Gandyr שבבעלות יהודית רקנאטי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות