מנכ"ל Digi-Key: "אנחנו משקיעים באירופה ובישראל בגלל החדשנות שלהן"

13 אוקטובר, 2015

המנכ"ל הנכנס של חברת Digi-Key מסביר ל-Techtime מדוע מפיצת הרכיבים הגלובלית משקיעה בישראל ולא בסין, מה הן הבעיות הקשות ביותר כאשר מוכרים רכיבים אלקטרוניים באינטרנט, וכיצד השפיעה סופת שלגים פתאומית על האסטרטגיה של החברה

המנכ"ל הנכנס של Digi-Key הסביר ל-Techtime מדוע מפיצת הרכיבים הגלובלית משקיעה בישראל ולא בסין, מה הן הבעיות הקשות במכירת רכיבים אלקטרוניים באינטרנט, וכיצד השפיעה סופת שלגים פתאומית על האסטרטגיה של החברה 

DGK-CEO

השבוע הגיע לישראל דייב דוהרטי, המנכ"ל החדש של מפיצת הרכיבים הגלובלית Digi-Key. זהו הביקור הראשון שלו בארץ, ומכאן הוא ממשיך ישירות לסניף של החברה בגרמניה. דוהרטי קיבל לידיו מפיצת רכיבים אלקטרוניים הפועלת בעיקר מהעיירה Thief River Falls במינסוטה, ארה"ב, אשר מעסיקה קרוב ל-3,500 עובדים, ומכירותיה בשנה האחרונה הסתכמו בכ-1.7 מיליארד דולר. בראיון ל-Techtime שנערך שעות ספורות לאחר שנחת בישראל, הוא גילה מה הם הנושאים החשובים ביותר המעסיקים אותו כקברניט החדש של מפיצת הרכיבים הוותיקה (בת יותר מ-40 שנה).

מה הם האתגרים הגדולים ביותר שלך כמנכ"ל החדש של דיג'י-קי?

דוהרטי: "לשמור על הלקוחות ולהשתפר מדי יום. בתקופה האחרונה למדנו שהרבה מאוד לקוחות ממש תלויים בנו, אבל הם שונים זה מזה ויש להם צרכים שונים. אני מדבר על היקפים גדולים. ביום ב' בכל שבוע, למשל, אנחנו מוציאים מהמחסן שלנו 17,000 משלוחים שונים. השאלה הגדולה היא כיצד מזהים מתוכם לקוחות הזקוקים לשירות מיוחד, או לסיוע של האנשים שלנו.

"יש לקוחות המעדיפים לפעול לבד ומבצעים בעצמם את כל הפעילות מול המלאי והמשלוחים שלנו. אחרים זקוקים לסיוע קרוב, ואנחנו רוצים לספק לכל אחד מהם את סוג השירות המתאים לו. כיום אנחנו מפעילים תוכנת אנליטיקס המסייעת לנו לאפיין את הלקוחות. אחד מהאתגרים הגדולים הוא שיפור יכולות האנליטיקס כדי להגיע לכל לקוח הזקוק לעזרה".

יש לך מודל ייחוס לסוג השירות המושלם?

"חברת דיג'י-קי היתה מהחברות הראשונות בעולם שהפעילה אתר של מסחר אלקטרוני. אבל כיום חוויית הקנייה בתעשיית האלקטרוניקה מפגרת אחרי חוויית הקנייה שהתפתחה בשוק הצרכני. זהו נושא שאנחנו לומדים אותו ומשקיעים בו. למשל, הלקוח באתרים צרכניים מצפה היום שהאתר יכיר אותו ושהוא יכיר את האתר וירגיש בו נוח. בעקבות אתרים צרכניים, אנחנו משפרים בהדרגה את אתר שלנו ומוסיפים יכולות כמו למשל חיפוש ויזואלי. הלקוחות רוצים הרבה מאוד מידע גרפי שיהיה זמין 24×7".

DGK-WORK

"כיום הלקוחות רוצים לבצע את כל הפעולות שלהם באתר אחד, ולכן אנחנו מספקים להם את כל האפשרויות. אנחנו כמו גוגל. עובדים בצורה שווה עם כל הלקוחות ועם כל הספקים, בלי קשר לגודל שלהם. המטרה היא לספק ללקוחות אפשרויות בחירה רחבות ככל האפשר. מהרעיון הזה גם נוצר שיתוף הפעולה שלנו עם מנטור גרפיקס, באספקת תוכנות EDA מקוונות. הלקוחות מבצעים תכנון ורוצים לקבל גישה ישירה לרכיבים מאותה נקודה. בסופו של דבר, המגמה בתעשייה היא של שילוב פלטפורמות ואנחנו צפויים לראות יותר ויותר כלי EDA בתוך פלטפורמות המסחר והרכש".

מה מיוחד בפעילות שלכם בישראל?

"אנחנו נלהבים מישראל כי זהו שוק המאופיין בחדשנות, אשר דורש איכות ולא רק כמות. חשוב לנו להיות מעין חברים של המהנדסים. יכול להיות שדיג'י-קי לא מתאימה לכל סוגי הלקוחות בתעשיית האלקטרוניקה- אבל לשוק הישראלי אנחנו מתאימים מאוד. לכן גם אנחנו משקיעים הרבה מאוד בישראל.

:גייסנו עובדים עבור מרכז התמיכה בראש העין, השקענו עבודה רבה בתרגום האתר שלנו לעברית וביצירת ממשק מקומי, כולל אפילו הצגת המחירים בשקלים. טכנולוגיה היא דרך מצויינת להגיע ללקוחות חדשים, אבל בשורה התחתונה צריך לקבל שירות מבני-אדם. דייויד (דוד מהל, מנהל המכירות של דיג'י-קי ישראל) עושה כאן עבודה מצויינת, ומטפח את האיכות של הפעילות שלנו בישראל".

איך זה שאתם משקיעים בישראל, ולא בסין?

"שוק רכיבי האלקטרוניקה בישראל, בארה"ב ובאירופה הוא מאוד סטטי, אולם היקף החדשנות בו הוא עצום. אם היינו חברה של 10 מיליארד דולר שרוצה לצמוח להיקף של 15 מיליארד דולר – היינו צריכים להגיע לסין. אבל אנחנו מתמקדים באירופה ובישראל מכיוון ששם אתה רואה שנוצרות חברות חדשות. אנחנו רוצים להגיע לחברות הקטנות לפני שהן הופכות ענקיות, מכיוון שמודל הפעילות שלנו מתאים במיוחד לתעשיות פיתוח".

מאבקי תרבות

DGK-WORK-Bמאחורי הביקור בישראל עומד נושא נוסף, מאבק על תרבותה הארגונית של דיג'י-קי. לדברי דוהרטי, "הביקור בישראל נועד להכיר את הצוות שלנו כאן מכיוון שאחד מהתפקידים שלי הוא לוודא שכל החברה פועלת כצוות אחד. אני מבקר הרבה במתקני החברה ונפגש עם העובדים. אני אוהב לפגוש עובדים ותיקים מאוד בחברה, ולשאול אותם מהי לדעתם התרבות הארגונית שאנחנו צריכים לשמר בדיג'י-קי.

"לא תמיד הדברים ברורים מאליהם. לפני כשנתיים פרצה סופת שלגים נוראה שעיכבה את כל המשלוחים שלנו. היינו צריכים לעבוד לאורך כל הסופשבוע כדי להדביק את הקצב, אבל לא רצינו להכריח אנשים לעשות את זה. הודענו שאנחנו מבקשים צריכים עזרה, ומיד הגיעו כמה מאות עובדים באמצע הלילה כדי לסייע לחברה. הזמנו להם פיצות וכיבוד כדי שירגישו שאנחנו כולנו נמצאים ביחד באותה סירה.

"הארוע הזה עזר לנו להבין שהתרבות הארגונית שהתפתחה בחברה היא של עזרה הדדית המבוססת על רצון לעזור, ולא על ציות להוראות. זהו למשל אחד מהמרכיבים שאנחנו רוצים לשמר בחברת דיג'י-קי גם כשהיא צומחת והופכת למפיץ רב-לאומי. בגלל זה אנחנו מביאים לאתר בסיף ריבר את האנשים שלנו מכל העולם, כדי שהם יספגו את התרבות הייחודית הזאת".

קיימת כוונה להנפיק את דיג'י-קי בבורסה?

"לשמחתי לא. כמו שאמרנו, שוק האלקטרוניקה העולמי אינו צומח במהירות, ולכן החברות הציבוריות מצמצמות בהוצאות כדי להציג ריווחיות בכל רבעון. אנחנו עושים בדיוק להיפך: משקיעים באנשים ובמוצרים חדשים כחלק מאסטרטגיה לטווח ארוך. המייסד של החברה הוא עדיין הבעלים שלה, והוא לא מאמין שאנחנו צריכים להיות המפיץ הגדול ביותר – אלא המפיץ הטוב ביותר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: featured