האסטרטגיה של Keysight מתמקדת ב-5G, פתרונות צב"ד מודולריים ותוכנה

3 נובמבר, 2015

בדיוק שנה לאחר שהפכה לחברה עצמאית, הגיע סגן נשיא בכיר בחברת Keysight, גי סנה, לכנס COMCAS בישראל וחשף את החזון של החברה: להוביל ה-5G, לחזק את תחום הצב"ד המודולי, ולהיות יצרנית צב"ד ממוקדת תוכנה

בדיוק שנה לאחר שהפכה לחברה עצמאית, הגיע סגן נשיא בכיר בחברת Keysight, גי סנה, לכנס COMCAS בישראל וחשף את החזון של החברה: להוביל ה-5G, לחזק את תחום הצב"ד המודולי, ולהיות יצרנית צב"ד ממוקדת תוכנה

גי סנה. שוק הצב"ד המודולרי צומח במהירות
גי סנה. שוק הצב"ד המודולרי צומח במהירות

אחד מהביתנים הבולטים והמרשימים בתערוכת Comcas המתקיימת השבוע בתל-אביב הוא הביתן של חברת Keysight Technologies. יצרנית הצב"ד חוגגת בדיוק השבוע את שנת הפעילות הראשונה שלה כחברה עצמאית. כזכור, בשנת 2014 הופרדה חטיבת ציוד הבדיקה האלקטרוני מחברת Agilent והפכה לחברה עצמאית לחלוטין, ומנובמבר 2014 היא נסחרת בבורסה בניו-יורק לפי שווי שוק של 5.56 מיליארד דולר.

במסגרת זאת הגיע לכנס אחד מהמנהלים הבכירים של החברה, גי סנה, המשמש כסגן נשיא עולמי למכירות ולפתרונות מדידה. לדבריו, החברה צופה שמכירותיה בשנת 2015 יסתכמו בכ-2.9 מיליארד דולר. "כיום אנחנו מעסיקים כ-10,200 עובדים בעולם וקרוב למחצית מהמכירות (44%) הן באסיה. השאר הן באמריקה (38%) ובאירופה (18%). מנועי הצמיחה המרכזיים שלנו הם בעיקר בתחומי התעופה והביטחון, תעשייה, מיחשוב, תעשיית השבבים ושירותים (מיקרו חוץ)".

ביתן Keysight בכנס COMCAS
ביתן Keysight בכנס COMCAS

היעד: מקום ראשון בדור החמישי

סנה: "בימי אג'ילנט בעבר המתקדמו בעיקר בייצור ואספקת מכשירים, כלומר חומרה. אולם כדי להמשיך ולצמוח, חברת קיסייט הודיעה שהיא תהיה חברה המבוססת על פתרונות. במסגרת הזאת הכרזנו בחודש ספטמבר על ארבע יוזמות גדולות מאוד: אנחנו מתכננים להיות החברה הראשונה בשוק אשר תספק פתרונות צב"ד לשוק הדור החמישי (5G), פתרונות מודולריים יהוו מרכיב מרכזי במוצרים שלנו, נאיץ את פעילות פיתוח התוכנה ונגדיל את ההשקעות של החברה בשירות ובתמיכה בלקוחות.

"כבר עכשיו אנחנו יכולים לצייר את מפת הדרכים הצפויה של 5G: בשנים 2016-18 יתבצע תהליך פיתוח והגדרת התקנים, ב-2018-20 יהיו הנסיונות הטכנולוגיים הראשונים, ולדעתנו ההתקנות המסחריות הראשונות צפויות להיות בשנת 2020, מסביב לאולימפיאדה שתתקיים בטוקיו. כיום אנחנו עובדים עם כל האוניברסיטאות המובילות החוקרות את 5G ושישתתפו בתהליך הגדרת התקן. אנחנו גם עובדים עם חברות כמו צ'יינה טלקום וקוריאה טלקום בתכנון הדגמים הראשונים. בתערוכת המובייל MWC 2016 שתתקיים בפברואר בברצלונה, אנחנו מתכננים להציג את הדגמים הראשונים של מכשירי מדידה עבור עולם הדור החמישי.

ערכת ההתנסות של Keysight למפתחי הדור החמישי
ערכת ההתנסות של Keysight למפתחי הדור החמישי

מנכ"ל Keysight ישראל, איציק סיטון, גילה שפגישה שגם ישראל מעורבת במאמץ ה-5G של החברה: "אנחנו עובדים עם הטכניון בחיפה על פתורונות בתחום ה-5G ויש כבר לקוח פוטנציאלי העובד עם החוקרים מהטכניון. אנחנו מקווים שבעתיד הלקוח הזה ירכוש מאיתנו את הציוד בכמויות גדולות".

למעשה, החברה כבר החלה להוציא פתרונות ראשונים עבור הטכנולוגיה העיתדית וחסרת הוודאות: בחודש ספטמבר האחרון היא הכריזה על מעין ערכת התנסות וניסויים שנועדה לבצע מדידות של התדרים וטכנולוגיות האיפנון שכנראה ישמשו במערכות הדור החמישי. הערכה מיועדת לאשר למפתחי המוצרים ולמפתחי התקן לנסות לענות על שאלות מסוג "מה אם", במהלך הגדרת הטכנולוגיה שבינתיים רק קוויה הכללים מאוד עדיין ידועים לתעשייה.

שוק הצומח ביותר: צב"ד מודולרי

השוק המודולרי דוהר
השוק המודולרי דוהר

תחום העניין השני הוא של פתרונות מודולריים. "אנחנו מרכיבים פורטפוליו מלא של פתרונות המבוססים על כרטיסי PXIe ו-AXI. המכירות בתחום הזה נמצאות בצמיחה מהירה מאוד בשנים האחרונות. בשנת 2013 הן הסתכמו ב-59 מיליון דולר, ב-2014 ב-93 מיליון דולר ובשנת 2015 הן יסתכמו בכ-150 מיליון דולר.

"הפתרונות המודולריים לא יבואו על חשבון מכשירי הקופסא. קיסייט מייצרת ציוד בדיקה בכל תצורות הגודל (Form Factor) הנדרשים בשוק. אנחנו רואים שהמעבדות ומחלקות פיתוח מעדיפות את ציוד הבדיקה בתצורה של מכשירים עם מסך גדול ונוח לשימוש. בקווי ייצור הלקוחות מעדיפים להשתמש בציוד מודולרי שהוא מותאם לצורכיהם וחוסך הרבה מאוד מקום.

"בחברות המספקות שירותי תחזוקה והתקנה של ציוד, קיימת העדפה לשימוש במכשירים ניידים, כמו ה-FieldFox שלנו".

חברה מבוססת תוכנה

"אנחנו משתמשים באותם אלגוריתמים במכשירי הקופסא, בציוד המודולרי ובמכשירים הניידים. הדבר מבטיח אחידות בכל הבדיקות של מכשירי קיסייט". הדבר הזה קשור בעקיפין גם לאסטרטגיית התוכנה של החברה. "יש לנו הרבה מאוד קניין רוחני בתחום מדע המדידות המצוי בקופסאות שלנו. כעת אנחנו מביאים אותו מהקופסאות לתחום התוכנה".

הרעיון הוא לשמור על הקופסאות כעל אבן הבניין הבסיס של החברה, ומעליהן להצמיח רובד נוסף של פתרונות תוכנה. תחומי העניין המרכזיים כיום הם תוכנות מדידה ותוכנות סימולציה. בשנת 2015 יסתכמו מכירות התוכנה של החברה בכ-400 מיליון דולר. מדובר בנתח גדול מאוד מהמכירות, אבל הנתון המעניין מבחינת החברה הוא ששוק היעד של תוכנות הצב"ד מסתכם להערכתה בכ-2 מיליארד דולר. כלומר כחברה החותרת להיות מספר אחד בכל התחומים המרכזיים בשוק הצב"ד, יש הרבה מקום לצמיחה בתחום התוכנה.

מעניין לציין שיש לאסטרטגיית התוכנה היבט נוסף: רכישת ציוד חומרה היא ארוע חד-פעמי מטבעו שלאחריו הלקוח משתמש במכשיר כרצונו למשך הזמן שהוא בוחר. תוכנות לעומת זאת, נמכרות במתכונת של רשיונות שימוש ואינן נמצאות בבעלותו של הקונה. מהבחינה הזו הן מציעות יתרון פיננסי הנעוץ ביציבות של הכנסות לאורך זמן.

מהו מקומה של ישראל בחברת Keysight?

"ישראל היא שוק מאוד חשוב עבורנו. אומנם תעשיית האלקטרוניקה היא גלובלית מטבעה, אבל בישראל מתבצע הרבה מאוד מחקר ופיתוח, ואנחנו משתפים פעולה עם כל החברות הבינלאומיות הגדולות המפעילות מרכזי פיתות בישראל. בנוסף, יש בישראל צרכים מאוד מיוחדים בתחום הבדיקה". לדברי סיטון, צוות המו"פ של קיסייט נפגש באופן קבוע עם לקוחות ישראלים העוסקים בפיתוח ומקבל מהם הערות, בקשות וצרכים. "הרבה מההערות של הצוותים הישראלים נכנסות לבסוף לתוך המוצרים שלנו".

אחת מההיערכויות המעניינות ביותר של קיסייט ביחס לשוק הישראלי, היא האופן שבו היא מספקת לו ציוד בדיקה אשר צריך לעמוד בתנאי הסיוע הביטחוני האמריקאי (FMF). סיטון: "רוב הציוד שלנו מיוצר באינדונזיה, אבל עבור ישראל אנחנו מפעילים בארה"ב קווי ייצור מיוחדים המיועדים רק עבור הלקוחות הישראלים שלנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: featured