איזיצ'יפ נמכרת למלאנוקס בגלל החלטת סיסקו לייצר בעצמה את מעבדי התקשורת

8 נובמבר, 2015

במאבק המתעצם לקראת אישור עיסקת המיזוג עם מלאנוקס, איזיצ'יפ שלחה מכתב למשקיעים המפריך את "השקרים" של קרן רייג'ינג קפיטל. מתוכו עולות הסיבות האמיתיות שמאחורי עיסקת המיזוג המפתיעה

במאבק המתעצם לקראת אישור עיסקת המיזוג עם מלאנוקס, איזיצ'יפ שלחה מכתב למשקיעים המפריך את "השקרים" של קרן רייג'ינג קפיטל. מתוכו עולות הסיבות האמיתיות שמאחורי עיסקת המיזוג המפתיעה

EZCHIP

לקראת ההכרעה על גורלה של חברת EZchip אשר תיקבע ביום חמישי השבוע באסיפת בעלי המניות, עולים הטונים ומחריפות ההאשמות בן הנהלת החברה לבין קרן ההשקעות Raging Capital, אשר מחזיקה בכ-6.7% ממניותיה. על הפרק עומדת סוגייית עיסקת המיזוג בין חברת איזיצ'יפ לבין חברת מלאנוקס (Mellanox). על-פי ההסכם, תמוזג איזיצ'יפ בתוך מלאנוקס תמורת סכום של 811 מיליון דולר שחושב לפי מחיר של 25.5 דולר למניה. בפועל מדובר בסכום נמוך יותר, מכיוון שבקופתה של איזיצ'יפ יש כיום כ-200 מיליון דולר.

אלי פרוכטר
אלי פרוכטר

לאחר פירסום העיסקה, יצאה נגדה קרן רייג'ינג קפיטל וביקשה מבעלי המניות להצביע נגדה. היא טענה שהמחיר לא מייצג את השווי האמיתי של החברה, ולפי דיווחים קודמים שלה היא דווקא נמצאת לקראת מהלך של הגדלת המכירות, ולכן מחיר המנייה שלה צריך לעלות.

היא האשימה את ההנהלה בכך שלא ביצעה תהליך מכירה מסודר שמיועד להעלות את שווי העיסקה ובכך שהיא מעבירה למלאנוקס נכסים חשובים ללא תמורה. בתגובה חשפה חברת איזיצ'יפ מידע חשוב הנוגע לקרן, שהמשקיעים צריכים לקחת בחשבון:

הקרן הגנה על עצמה באמצעות אופציות Put, כך שאם העיסקה תבוטל ומחיר המנייה של איזיצ'יפ יירד, היא לא תפסיד ותקבל 25 דולר לכל מניה. ביום ה' האחרון יצאה איזיצ'יפ במתקפה נוספת. במכתב שהיא שלחה לבעלי המניות היא פירסמה את מה שהיא מכנה בשם "רשימת השקרים" של רייג'ינג קפיטל (inaccuracies and misrepresentations).

לפני מלאנוקס, איזיצ'יפ דיברה עם שישה רוכשים פוטנציאליים

הטענה הראשונה היתה שאיזיצ'יפ לא ניהלה תהליך מכירה מקיף. תשובת איזיצ'יפ: ההנהלה וחברת הייעוץ ברקליז (Barklays) ביצעו סקר רחב מאוד של השוק וזיהו 8 רוכשים פוטנציאליים. לאחר בדיקה נוספת הרשימה צמוצמה לשש חברות, אבל רק שתיים מהן חתמו על מכתב סודיות (NDA) המאפשר לקיים דיונים רציניים.

בסוף התהליך החליטו כל שש הרוכשות הפוטנציאליות שלא להתמודד על רכישת איזיצ'יפ. החברה גם גילתה שהמחיר שמלאנוקס תשלם נקבע לאחר שהתקיימו כמה סבבים של משא ומתן, שבמהלכם הועלה השווי של החברה. "אף אחד מהגופים שאיזיצ'יפ פנתה אליו לא הציע מחיר גבוה מזה של מלאנוקס".

כרטיס תקשורת של Tilera המכיל מעבד בעל 72 ליבות. הטכנולוגיה לא תציל את איזיצ'יפ
כרטיס תקשורת של Tilera המכיל מעבד בעל 72 ליבות. הטכנולוגיה לא תציל את איזיצ'יפ

טענה אחרת של הקרן היא שמדובר ב"נישואי נוחות בין קרובים". החברה מדגישה שאלי פרוכטר ואיל וולדמן אינם חברים. "לפני הפגישה במאי השנה, שבה וולדמן הביע עניין ברכישת איזיצ'יפ, הם נפגשו רק במסגרת פגישות עסקיות מקצועיות. בתור בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בחברת איזיצ'יפ, האינטרס של בעלי המניות הוא מאוד חשוב עבור אלי פרוכטר".

הקרן גם התלוננה שמלאנוקס תהנה מהעלייה הצפוייה במכירות המוצרים החדשים, NPS-400 ו-TILEMX, ולא בעלי המניות. בתגובה, החברה טוענת שהיא מאמינה בעתיד של שני המוצרים האלה, אבל הוא אינו ודאי. "הדירקטוריון מאמין שהוודאות בהצעת מלאנוקס גוברת על חוסר הוודאות של המוצרים החדשים. העיסקה לוקחת בחשבון את הסיכוי שלהם, מכיוון שהיא לוקחת בחשבון גם את הירידה הצפויה במכירות של מעבדי התקשורת מהדורות הקודמים".

סיסקו הכריעה את הכף: השיקולים שהביאו לעסקת המכירה

נושא אחד הוא מעניין מאוד: קרן רייג'ינג טוענת שעקב מעמדה של איזיצ'יפ בשוק, יש לה סיכוי גדול מאוד לצמוח וסיכון קטן מאוד להצטמק. התשובה של איזיצ'יפ לטענה הזו מספקת למעשה את ההסבר המקיף ביותר למהלך שהיא ביצעה:

"איזיצ'יפ היא המובילה העולמית בתחום מעבדי התקשורת (NPU), אולם מדובר בשוק קטן שהסתכם בכ-367 מיליון דולר בלבד בשנת 2014. בנוסף, זהו שוק שבו דווקא הלקוחות הגדולים ביותר עוברים לפיתוח עצמי של מעבדי תקשורת: ג'וניפר ב-2009, וואווי ב-2012 וסיסקו (שהיתה אחראית ל-35% מהמכירות של איזיצ'יפ במחצית הראשונה של 2015), החליטה השנה להיכנס לתחום הזה.

"ההיסטוריה עם ג'וניפר מלמדת, שיהיה קשה מאוד לזכות בחזרה בסיסקו, בעקבות ההשקעות הגדולות שהיא תבצע בתוכנה סביב רכיבי ה-ASIC שלה עצמה. ביחד עם חברת אלקטל-לוסנט שתמיד פיתחה בעצמה את מעבדי התקשורת שלה, אלה ארבעת יצרני ציוד הניתוב הגדולים בעולם, וגם הלקוחות הפוטנציאליים הגדולים ביותר של איזיצ'יפ".

למעשה, ההסבר הזה מלמד שהחלטתה של סיסקו בתחילת השנה לפתח מעבד תקשורת עצמי, היא זו שהביאה את איזיצ'יפ למסקנה שהשוק שלה נגמר. בעקבותיה, החל המסע המפרך לאיתור קונה, שהסתיים אצל השכנה הישראלית מיקנעם.

איזיצ'יפ נתקעה בין שני דורות טכנולוגיים

"למעבדי NPS מהדור החדש יש פוטנציאל גדול מאוד, אולם הם חייבים לזכות בנתח שוק מאוד משמעותי בשוק הנתבים ומרכזי הנתונים, על-מנת שיוכלו לפצות על ההפסד של שוק מעבדי התקשורת. מוצרי NPS זכו בנצחונות תכנון של חברות Tier-1 בתחום מרכזי הנתונים, אולם לא ברור מה יהיו ההכנסות מהזכיות האלו.

"אומנם רכישת חברת Tilera הכניסה את איזיצ'יפ לשוק המעבדים מרובי-הליבות שהיקפו נאמד בכ-1.3 מיליארד דולר ב-2017, אולם בניגוד לשוק מעבדי התקשורת, כאן מדובר בשוק רווי במתחרים גדולים ועתירי משאבים כמו אוואגו/ברודקום, אינטל/אלטרה ו-NXP/פריסקייל. המעבד מרובה הליבות של איזיצ'יפ לא צפוי לצאת לשוק לפני 2018".

רייג'ינג קפיטל לא מוותרת

ההסבר הממצה של החברה לא נשאר בלא תגובה. בסוף השבוע שלחה קרן רייג'ינג קפיטל מכתב נוסף למשקיעים, וביקשה מהם לא להאמין לטענות החברה שהעיסקה מייצגת שווי הולם לחברה. בין השאר היא מזכירה שהעובדה ש-NPS זכה בשלושה נצחונות תכנון, היא חדשה ולא ידועה. "אלה חדשות גדולות מאוד. רשימת חברות מרכזי הנתונים ברמת Tier-1 היא קצרה וכוללת את אמזון, גוגל, מיקרוסופט, HP, יבמ ו-Rackspace.

"אנחנו מאמינים שמדובר בשלושה שחקנים מהרשימה הזו, וזו התחלה מצויינת ל-NPS". הקרן המשיכה לחזור על התפישה שלה שאיזיצ'יפ נמצאת בעמדה המתאימה להוביל את השוק ואסור למכור אותה. הפעם, לכל הפחות, היא לא רמזה על הסכמה בין חברים שיש בה שמץ של מהלך לא הגון, כפי שרמזה בפנייה שלה למשקיעים לפני שבועיים. ייתכן שגם היא מבינה שהקרב כבר אבוד – המשקיעים יאשרו את העיסקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured