חברת חלל תקבל את הלוויין עמוס 6 בתחילת 2016

3 דצמבר, 2015

הלוויין עמוס 6 נמצא בשלבי בדיקות אחרונים בתעשייה האווירית. ההשקעה הכוללת בעמוס-6 תסתכם בכ-300 מיליון דולר. לפני שבועיים אבד הקשר עם הלוויין עמוס 5, אשר יוצר על-ידי חברת ISS הרוסית

הלוויין עמוס 6 נמצא בשלבי בדיקות אחרונים בתעשייה האווירית. ההשקעה הכוללת בעמוס-6 תסתכם בכ-300 מיליון דולר. לפני שבועיים אבד הקשר עם הלוויין עמוס 5, אשר יוצר על-ידי חברת ISS הרוסית

בדיקת אנטנות בלוויין עמוס 6 במתקני התעשייה האווירית. מקור: איציק בן ישראל
בדיקת אנטנות בלוויין עמוס 6 בטולוז, צרפת. מקור: מבת

הלוויין עמוס-6 (Amos-6) נמצא בשלבי בדיקות אחרונים בתעשייה האווירית, ומסירתו לבעלות חלל תקשורת צפויה במחצית הראשונה של שנת 2016. חלל תקבל את הלוויין לאחר שהתעשייה האווירית תשגר אותו ותייצב אותו במסלול המיועד מסביב לכדור הארץ.

בתוך כך, התעשייה האווירית הודיעה בשבוע שעבר שחברת חלל תקשורת פרעה לפני הזמן את מלוא יתרת ההלוואה בהיקף של 47 מיליון דולר, שהוענקה לה על-ידי התעשייה האווירית, למימון הלוויין.

הלוויין עמוס-6 נחשב לאחד מהלוויינים היקרים ביותר של חברת חלל, ועלות בנייתו נאמדת בכ-200 מיליון דולר. העלות המלאה של הפרוייקט, כולל עלות השיגור, הביטוח, ועלויות פיננסיות של ההלוואות, נאמדת ביותר מ-290 מיליון דולר. עמוס-6 הוא אחד מהלוויינים הכבדים ביותר של ישראל, ומשקלו צפוי להיות כ-5.5 טון. התעשייה האווירית זכתה בפרוייקט לאחר תחרות עזה מול חברת ISS הרוסית, אשר ייצרה את הלויין עמוס-5 ונמצאת בבעלות ממשלת רוסיה.

כזכור, הלוויין עמוס-5 סבל מסדרה של תקלות כבר בשלבי הבנייה הראשונים שלו שגרמו לדחיית השיגור, ובהמשך להפרעות בתיפקודו. לפני שבועיים אבד איתו הקשר לחלוטין וכנראה שהוא אבוד מבחינת חלל תקשורת. למרות הפרוייקט היוקרתי, בתשעת החודשים הראשונים של 2015 סבלה התעשייה האווירית מירידה בהכנסות בחטיבת מערכות טילים וחלל (מט"ח).

המחשת אמן של עמוס-6 בחלל
המחשת אמן של עמוס-6 בחלל

מכירות חטיבת מט"ח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2015 הסתכמו בכ-695 מיליון דולר לעומת כ-880 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. היקף המכירות של חטיבת מט"ח ברבעון השלישי הסתכם בכ-230 מיליון דולר לעומת כ-270 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הקיטון בתשעת החודשים נבע מירידה בהכנסות בענף החלל ובענף הטילים.

השוק משנה את פניו

מעניין לציין שהחברה פיצתה את עצמה בזכות גידול במכירות של כלי טייס צבאיים. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2015 הסתכמו המכירות בכ-573 מיליון דולר לעומת כ-515 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בזכות גידול בתחום כלי הטיס הבלתי מאויישים.

גם המכירות של אלתא סבלו מירידה: כ-821 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2015, בהשוואה לכ-851 מיליון דולר אשתקד. התעשייה האווירית מסרה שעיקר הקיטון נבע מירידה בהכנסות בענף מערכות מכ"ם שטח והגנה מרחבית, אשר קוזזה בחלקה בעלייה בהכנסות בענף מערכות מכ"ם רב-משימתיות מוטסות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured