שיתוף הפעולה הפך אקזיט: אינטל רוכשת את Replay

9 מרץ, 2016

היקף העיסקה נאמד ב-100-200 מיליון דולר. ריפליי פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לצלם ארוע ספורט במספר רב של מצלמות, ולהפיק ייצוג תלת מימדי. עובדי ריפליי ישולבו באינטל ישראל

היקף העיסקה נאמד ב-100-200 מיליון דולר. ריפליי פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לצלם ארוע ספורט במספר רב של מצלמות, ולהפיק ייצוג תלת מימדי של מהלכים מרכזיים. עובדי ריפליי ישולבו באינטל ישראל

REPLAY-CAMERA

חברת אינטל (Intel) הודיעה הבוקר (ד') שהיא רוכשת את חברת Replay Technologies מתל-אביב. החברה לא מסרה על היקף העיסקה, אולם לפי ההערכות בשוק היא נמצאת בטווח הרחב שבין 100 מיליון דולר ל-200 מיליון דולר. חברת Replay פיתחה את מערכת FreeD לצילום אירועי ספורט הלוכדת את האירוע ממספר רב של מצלמות, ומפיקה סצינה תלת-מימדית שיכולה להציג הילוכים חוזרים מכל זווית צילום אפשרית.

בשיטה שלה ממקמים באיצטדיון מספר מצלמות 5K (בעלות מספר הפיקסלים למ"מ הגבוה ביותר בשוק). במשחק כדורגל, למשל, יש צורך ב-21 מצלמות. התמונה המשותפת נאספת מהמצלמות בזמן אמת ויוצרת ייצוג תלת מימדי של כל המידע המגיע מהאיצטדיון. הצופה יכול בעזרת שלט או מחשב לשנות את נקודת המבט, לבצע שידור חוזר של קטע מעניין ואפילו קיימים בפיתוח כלים לניתוח המשחק: מרחק הכדור מהשחקן, גובה הקפיצה ועוד.

מנכ"ל Replay Technologies, אורן יוגב, אמר שההתאמה האסטרטגית בין שתי החברות היא שילוב רב עוצמה. "הצוות של Replay מצטרף לאינטל, וכעת נוכל להאיץ את התוכניות שלנו, להמשיך לפתח את הטכנולוגיה ולהציע שירותים מתקדים ללקוחות".

מערך שרתי אינטל שעיבדו את המידע במשחקי ה-NBA
מערך שרתי אינטל שעיבדו את המידע במשחקי ה-NBA

העיסקה מגיעה לאחר שיתוף פעולה ארוך בין שתי החברות. הטכנולוגיה של ריפליי דורשת עיבוד מהיר מאוד של כמות נתונים עצומה. במהלך תערוכת CES האחרונה הודיע מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', על שיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי החברות, כאשר במסגרת שיתף הפעולה אינטל מספקת לריפליי מחשבים חזקים המבוססים על מעבדי הדור השישי ממשפחת Intel Core. לדבריו, "הכל בספורט הופך דיגיטלי ובר-מדידה. זה הזמן לשנות מן היסוד את כל מה שאנחנו יודעים על הדרך בה ספורטאים פועלים, ואת הזירות שבהן הם מתחרים".

שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי כעבור חודש, במשחק NBA All-Star Weekend, כאשר שתי החברות התקינו 28 מצלמות, שרתי אינטל שעברו התאמה לפרוייקט, ושידרה את תיעוד 360 מעלות של מהלכים מרכזיים במשחק. בהודעה על העיסקה, דיווחה אינטל שלמעשה היא משתפת פעולה עם ריפליי מאז שנת 2013, כדי להתאים את טכנולוגיית הווידאו שלה למפלטפורמות של אינטל.

חוויית FreeD מאחורי הקלעים
חוויית FreeD מאחורי הקלעים

חברת ריפליי הוקמה בשנת 2011 ומעסיקה כ-100 עובדים. לפני שבוע היא השלימה גיוס הון בהיקף של 13.5 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות של דויטשה טלקום. אינטל הודיעה שהעיסקה נועדה להרחיב את פעילותה בקטגוריה החדשה של בידור ספורטיבי, שהיא מכנה בשם immersive sports. זהו תחום חדש עבור אינטל עם שני יתרונות חשובים: הוא נשען על מערך שרתים חזקים מתוצרת אינטל, ומייצר תעבורה גדולה מאוד אל הענן, שבו נמצאים שרתים נוספים של אינטל.

בעקבות העיסקה, ישולבו עובדי ריפליי באינטל ויפתחו את הטכנולוגיה גם לתחומים חדשים, דוגמת עיבוד מידע אישי על-ידי המשתמשים. ההערה האחרונה היא מעניינת: יכול להיות שאינטל מעוניינת לשלב מרכיבים מהטכנולוגיה בתוך מחשבים אישיים, אולי במסגרת קבוצת פיתוח המיחשוב התפיסתי, אשר מנוהלת כיום מישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured