Lam תשמור על המרכז של KLA Tencor בישראל

15 מרץ, 2016

הפעילות בישראל נחשבת לאחת מהפעילויות החשובות של KLA-Tencor בעולם. לפני כחודש הגיע לארץ נשיא לאם ריסרץ' הרוכשת את KLA-Tencor, כדי לבדוק מקרוב את הפעילות בארץ

הפעילות של KLA-Tencor בישראל נחשבת לאחת מהפעילויות האסטרטגיות החשובות שלה בעולם. לפני כחודש הגיע לארץ נשיא לאם ריסרץ' הרוכשת את KLA-Tencor, כדי לבדוק מקרוב את הפעילות הישראלית

קו ההרכבות של KLA Tencor במגדל העמק
קו ההרכבות של KLA Tencor במגדל העמק

חברת Lam Research, אשר חתמה על הסכם לרכישת KLA Tencor, מתכננת לשמור על פעילותו של מרכז הפיתוח והייצור הישראלי של KLA Tencor. לפני כחודש הגיע לארץ נשיא ומנכ"ל חברת לאם, מרטין אנסטייס, כדי לבדוק את הפעילות הישראלית של KLA Tencor.

KLA-MIGDAL-HAEMEQמשיחות של מנהלים ישראלים שאירחו אותו, הם התרשמו שהתוכנית שלו היא להגדיל את ההשקעות בחברת KLA Tencor, כולל בפעילות הישראלית שלה.

ל-Techtime נודע שבימים אלה מתנהלים מגעים שמטרתם להגדיר תפקידים חדשים עבור המרכז הישראלי במסגרת החברה הממוזגת, אולם החלטות ממשיות יתקבלו ככל הנראה רק לאחר השלמת המיזוג.

כזכור, באוקטובר 2015 חתמו חברת Lam Research וחברת KLA-Tencor (שתיהן מקליפורניה) על הסכם מיזוג שלפיו Lam Research תשלם לבעלי המניות של KLA סכום כולל של 10.6 מיליארד דולר.

העיסקה צפויה להסתיים במחצית 2016, עם קבלת כל האישורים הרגולטוריים ואישור אסיפת בעלי המניות של חברת KLA-Tencor. היקף המכירות המצרפיות של החברה הממוזגת מסתכם בכ-8.1 מיליארד דולר בשנה (נתוני 2015).

הבאת ייצור מסין למגדל העמק

הפעילות של KLA-Tencor בישראל נחשבת לאחת מהפעילויות האסטרטגיות החשובות שלה בעולם. כאן מפתחים ומייצרים את מוצרי המטרולוגיה (מדידת איכות הייצור של שבבים) המרכזיים של החברה. המרכז הישראלי מעסיק כ-450 עובדים במגדל העמק, קריית גת ויוקנעם, ומתמחה בפיתוח וייצור מערכות למדידת פרמטרים קריטיים בתהליך הייצור (Dritical Dimensions) ומערכות למדידת מיקום שכבות החומר המיוצרות (Overlay) בשלבי הייצור של מוליכים למחצה.

מעטים יודעים שלצד הפיתוח והייצור של המערכות שלה, KLA Tencor ישראל מצליחה להביא לישראל גם עבודות ייצור. נשיא חברת KLA ישראל, עמי אפלבאום, גילה במהלך סיור בחברה, שבישראל מיוצרות מכונות שפותחו בארה"ב, והחברה החליטה שעדיף לייצר אותן בישראל ולא במזרח הרחוק. מהלך יותר מפתיע, הוא שהוחלט לייצר בארץ ולא בסין, מכונות שפותחו בסין. "המכונות כל-כך מתוחכמות, שהן דורשות כוח אדם מיומן וברמה גבוהה מאוד כדי לייצר אותן. בקו הייצור שלנו ניתן למצוא עובדים בעלי תואר דוקטור", הוא סיפר.

עמי אפלבאום (משמאל) ואורי תדמור
עמי אפלבאום (משמאל) ואורי תדמור

לדבריו, קיים פוטנציאל גדול במיזוג בין שתי החברות: "לאם ריסרץ' מייצרת ציוד ייצור לתעשיית השבבים, ואנחנו ממוקדים בבקרת התהליך – ציוד הבודק את התפוקה של מכונות הייצור. אנחנו סבורים שהמיזוג יביא לסינרגיה טובה יותר בין שתי התהליכים, ולפיתוח טכנולוגיות טובות יותר גם בייצור וגם בבדיקת הייצור".

האתגר: רמת דיוק של מאית ננומטר

השנה החברה חוגגת את יובל ה-30 לפעילותה בארץ. לאורך השנים היא רשמה 130 משפחות פטנטים ובארבע השנים האחרונות מחזיקה בכ-40% מהשוק העולמי בתחום שבו היא פועלת (להערכת גרטנר). לדברי מנהל קו מוצרי ה-Overlay, אורי תדמור, זו מדידה קריטית בהשפעתה על התפוקה של מפעלי הייצור.

"לכן השוק הזה נמצא בצמיחה מתמדת ותמיד יש בו מתחרים. כיום המפעלים המתקדמים מייצרים שבבים בתהליך של 10 ננומטר. פירוש הדבר שאנחנו צריכים לתת להם תשובות ברמת דיוק של עשירית ננומטר, ומבחינתנו, זה אומר שאנחנו צריכים לבצע את המדידה ברמת דיוק של מאית ננומטר".

לדברי אפלבאום, החברה נמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית. "כיום אנחנו מייצרים מכונות בדיקה לתהליכים של 10 ננומטר, אולם אנחנו עובדים עם התעשייה על הדורות הבאים וצריכים לספק לה יכולות בדיקה לתהליכים של 7 ננמוטר ושל 5 ננומטר".

אם אתם מספקים פתרונות לחברות המייצרות בתהליכים ישנים יותר?

אפלבאום: "מרכיב השירות בהכנסות שלנו גדל כל הזמן, מכיוון שככל שהמפעלים ישנים יותר, הם זקוקים ליותר סיוע מאיתנו. הלחץ הכי גדול מורגש כיום במפעלים המייצרים שבבים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ. שם, כל עידכון שלנו עבור המכונות הקיימות, יכול לשפר דרמטית את רמת הנצילות של המפעל".

הרכבת מכונת Overlay בישראל
הרכבת מכונת Overlay בישראל
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה