סיסקו חושפת פלטפורמת ענן לשיתוף מידע בערים חכמות

15 נובמבר, 2016

פלטפורמת Smart+Connected מאפשרת לאסוף את הנתונים חיישני ה-IoT הפרושים בעיר וייעל את תהליכי התפעול וקבלת ההחלטות של העירייה

פלטפורמת Smart+Connected מאפשרת לאסוף את הנתונים חיישני ה-IoT הפרושים בעיר וייעל את תהליכי התפעול וקבלת ההחלטות של העירייה

מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא
מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא

חברת סיסקו מציגה השבוע שירות ענן המסייע לגופים עירוניים לפעול בזמן אמת על בסיס המידע הזמין ברשותם. פלטפורמת Smart+Connected, אותה חשפה סיסקו בכנס הערים החכמות בברצלונה מסייעת לערים להפיק תועלת מעידן האינטרנט של הדברים: באמצעות שירות הענן החדש, נאספים נתונים בתהליך מאובטח – גם מחיישנים המופעלים על ידי צד שלישי, ממצלמות רחובות, ממכשירים וממערכות ואובייקטים אחרים המקושרים לרשת.

התובנות הנולדות מתוך הנתונים הנאספים בזמן אמת מסייעות למחלקות העיריה השונות לקבל החלטות המייעלות את תהליכי התפעול, מרחיבות את היקפי ההכנסות של העיריה ומצמצמות עלויות בתחומים דוגמת תאורת רחובות, חניה, תנועה, פעילות על בסיס תנאי הסביבה, ניהול הטיפול בפסולת, ביטחון ושיטור, כמו גם בשירותים נוספים.

מחלקות העיריה יוכלו להפיק תועלת משיתוף הנתונים ביניהן, תוך שבירת מחסומים בין מאגרים שנוהלו עד כה בנפרד, מה שעשוי למנוע לעיתים קבלת החלטות מושכלות על ידי ראשי ההמנגנון העירוני. הפלטפורמה החדשה משלבת מידע ונתונים בתהליך מאובטח – באופן המאפשר לעיריות לקבל החלטות מהירות ונכונות יותר, בתהליך יעיל יותר. כך, למשל, צוות מחלקת התנועה העירוני יוכל להשתמש באפליקציות מתוצרת צד שלישי ובממשקי תכנות יישומים (API) של פלטפורמתSmart+Connected, התומכת הן בנתונים הנאספים בתוך הארגון והן בכאלה המגיעים מחוץ לו.

מנכ"ל סיסקו אורן שגיא אמר כי "סיסקו עושה עוד צעד בדרך להשלמת מהפכת האינטרנט של הדברים, ומפילה את החומות הישנות שמנעו זרימה ושיתוף מידע. אנו רואים כי זרימת המידע בין המחלקות השונות, צפוי להביא ליעילות ארגונית שלא הכרנו עד היום, לשירות טוב ומדויק יותר לאזרח, לחיסכון באחת מההוצאות המשמעותיות ביותר של גופים אלו – הוצאות התפעול, ואף להגדיל את היקפי ההכנסות. מדובר בתפיסה חדשה ממנה יפיקו תועלת  הן העיריות והן התושבים".

נוסף על צפייה במידע ממצלמות התנועה, יוכלו צוותי התפעול של העיריות גם לגשת למידע מחיישנים המשרתים מחלקות אחרות. ריבוי מערכי הנתונים הזה עשוי לסייע לעיריות לזהות דרכים לצמצום זיהום האוויר ועומסי התנועה – תוך שיפור מקביל גם בזמני התגובה לאירועים שונים.

בנוסף, ניתן יהיה להנגיש מידע מסויים גם לציבור הרחב ולתושבי העיר, למבקרים ולעסקים הפועלים בה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות