נבחרו המתחרים להקמת קרית התיקשוב הצה"לית בבאר-שבע

25 אוקטובר, 2017

בתוך שישה חודשים תיבחר הקבוצה שתבנה את קריית התיקשוב הצה"לית אשר תתחיל לפעול מהאתר כבר בשנת 2023. במקום יתמקו יחידת התיקשוב לוט"ם ויחידת אופק שהיא בית התוכנה של חיל האוויר

תוכנית קרית התיקשוב הצה"לית

משרד הביטחון בחר את שתי הקבוצות שיתחרו על השלב הבא של פרוייקט הקמת קרית התיקשוב של צה"ל בבאר שבע. הקבוצות שעוברות לשלב הבא הן קבוצת "מנרב" ו"אלקטרה" וקבוצת "שיכון ובינוי" ו"אפריקה-ישראל נכסים". מדובר בשלב אחד לפני השלב האחרון, ובו יצטרכו שתי הקבוצות להציג יכולת פיננסית. בתום השלב זה תוכרז אחת מהן כקבוצה הזוכה במכרז. קריית התקשוב הטכנולוגית הוא פרויקט רחב היקף שמערכת הביטחון מובילה בשיתוף פעולה עם המגזר הפרטי. הוא יתנהל בשיטת Public–private partnership, שבמסגרתו הקבוצה הזוכה תספק מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הקריה לתקופה של 25 שנה.

פרויקט זה הוא חלק מתכנית המעבר לנגב של אגף התקשוב בצה"ל. במסגרת הפרוייקט יוקמו גם מרכזי מרכזי נתונים (Data Centers). תהליך הסגירה הפיננסית והכרזה על זכיין צפויים להימשך כחצי שנה. איוש קריית התקשוב צפוי להתבצע בשנת ב-2023. ראש מנהל מעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל.) איציק כהן, אמר שזהו הפרוייקט שמקדם המינהל. "קריית-התקשוב תהיה חוד החנית של חדשנות וטכנולוגיה בארץ ובעולם. ייחודיות הפרוייקט היא הקמת תשתיות תקשוב חדשניות ומודרניות, ובשיתוף הפעולה עם גופים אזרחיים, בדגש על התפעול. לקריית התקשוב יועתקו גם מפקדת פד"ם ויחידות טכנולוגיות מבצעיות של חה"א".

ראש מנהלת מעבר התקשוב לנגב, סא"ל יעל גרוסמן, אמרה שקריית-התקשוב תהיה מקום שכנה של יחידת לוט"ם שהיא היחידה הצה"לית הגדולה בעולמות התקשורת והמידע, יחידת אופק שהיא בית התוכנה של חיל האוויר ומפקדת פיקוד הדרום. "מדובר במהלך שיביא לקפיצת מדרגה ביכולתנו לעצב את שדה הקרב העתידי בסביבת עבודה מודרנית ומתקדמת של מובילי הטכנולוגיה והסייבר, בבירת הסייבר של מדינת ישראל".

בתמונה למעלה: תוכנית קרית התיקשוב הצה"לית. מקור: לוט"ם

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , תעופה וביטחון