Vayyar גייסה 45 מיליון דולר לחיישן ה"רואה" דרך קירות

17 דצמבר, 2017

החיישן של החברה, המבוסס על גלי רדיו, מספק מיפוי תלת מימדי של הסביבה ללא שימוש במצלמה. החברה מכוונת לתחומי הבית החכם, הרכב, הקמעונאות והרפואה

חברת Vayyar Imaging מיהוד, שמפתחת חיישנים מבוססי גלי רדיו (RF) המאפשרים למפות באופן תלת מימד את הסביבה ללא שימוש במצלמה, השלימה השבוע גיוס הון ענק בהיקף של 45 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילו במשותף קרן ההון סיכון Walden Riverwood, שבראשה עומד נשיא חברת השבבים קיידנס ליפ בו טאן, וקרן ITI, והשתתפו בו גם כללטק והמשקיעים הקודמים בחברה, בהם הקרנות בטרי, בסמר, ישראל קלינטק ואמיתי ונצ'רס. עד כה גייסה החברה 79 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס כדי להתאים את טכנולוגיה החדשנית שלה לשווקים שונים כגון בית חכם, רכב אוטונומי, רפואה, צרכנות ועוד, ולבסס שיתופי פעולה עם חברות מובילות בשווקי היעד.

Vayyar פיתחה טכנולוגיית חיישנים, המבוססים על קרינת RF בתדר גבוה, אשר מסוגלים לספק תמונה תלת מימדית ב-360 מעלות של הסביבה וזאת ללא כל שימוש במצלמה. בניגוד לאמצעים אופטיים, בשל התדר שעליו הוא מתבסס, החיישן של Vayyar מסוגל לקלוט גם מידע המוסתר על ידי אובייקטים, וכך למשל לגלות מבנים המסתתרים מאחורי קירות ולעקוב אחר הסימנים החיוניים של בני-אדם הנמצאים מעבר לקיר. השבב של החברה פועל בתדרי 3GHz-10GHz, באמצעות מערך של עד 12 אנטנות שידור וקליטה (MIMO).

לטכנולוגיה של החברה עשויים להיות יישומים אפשריים רבים בתחומי הבית החכם, הרכב, הקמעונאות, הביטחון, הרפואה, הצרכנות ועוד. שני השווקים המרכזיים שאליהם מכוונת החברה כעת עם השלמת הגיוס הם שוק הרכב ושוק הבית החכם. בתחום הרכב, טכנולוגיית הזיהוי התלת-מימדית של החיישן יכולה לשמש כדי למנות את מספר נוסעים ברכב, לאתר מצבי הירדמות של הנהג, למנוע שכחת ילדים ברכב ואפילו לאתר את מצבם של הנוסעים לאחר תאונת דרכים. החיישנים של החברה גם עשויים לספק שכבה משלימה גם למערכות חישה העוקבות אחר הסביבה שמחוץ לרכב, למשל במערכות עזר בטיחותיות לנהג (ADAS) ובכלי רכב אוטונומיים.

בתחום הבית החכם, החיישן של Vayyar משמש לשורה של היבטים כגון ניטור האנשים בבית וניהול אוטומטי של המכשירים בבית. כך למשל, החיישן של החברה יכול להתריע על נפילה של אדם קשיש באמבטיה, לעקוב אחר נשימותיו של התינוק בחדר השינה, וכן לאתר נוכחות של אדם זר בתוך תחומי הבית. החיישן אפילו יכול לשמש בעבודות שיפוץ כדי לאתר את תוואי הצינורות המסתתרים מאחורי הקירות ואף לעקוב אחר הימצאותם של מזיקים.

מגילוי סרטן שד לתחום הצרכני

החברה הוקמה בשנת 2011 על ידי המנכ"ל רביב מלמד, מנהלת הפיתוח מירי רטנר והטכנולוג הראשי נפתלי חייאט. בתחילת דרכה התמקדה החברה בתחום הרפואי וייעדה את חיישן גלי הרדיו שלה במטרה לשמש כמכשיר הדמאה שיהווה חלופה נגישה וזולה יותר, ובלתי מייננת, לבדיקת הממוגרפיה המקובלת לגילוי מוקדם של סרטן שד. המוצר נמצא כעת במבדקים קליניים בישראל. ואולם, במהלך הפיתוח הבינה החברה כי הפוטנציאל של הטכנולוגיה הזו הוא גדול הרבה יותר. מנכ"ל החברה רביב מלמד: "במהלך הפיתוח, הצוות גילה כי ניתן ליישם את אותה טכנולוגיה בתחומים רבים ומגוונים. לאור הפוטנציאל הזה, ביצענו את סבב גיוס ההון הראשון שלה והמשכנו לגדול ולהתרחב לשווקים חדשים."

כמו בכל תחום החיישנים, המפתח היה להוזיל ולהנגיש את טכנולוגיית הליבה. "לקחנו את היכולות מערכת גלי רדיו מורכבת ויקרה מאוד, אשר לרוב עולה מאות ואלפי דולרים, ובפעם הראשונה הבאנו את היכולות הללו לרמה הצרכנית. היכולת ליצור שבב כה מתוחכם, עם רוחב פס גבוה על טכנולוגיית CMOS, אפשרה לנו להביא אפשרויות הדמאה חדשות לידי הצרכנים."

"המתחרים שלנו מציעים פתרונות יקרים מאוד, שאינם רלוונטיים לשווקים שאנחנו מכוונים אליהם, או מנגד, פתרונות זולים שאינם משיגים את הרזולוציה, המהירות והעומק כמו הפיתרון שלנו. ככל ששווקים חדשים נפתחים ועולה הביקוש לטכנולוגיית הדמאה מבוססת גלי רדיו, אנחנו לא רוצים להגביל את הטכנולוגיה שלנו ועל כן השקנו גרסאות של הטכנולוגיה שלנו המיועדות לתחום הצרכני אשר ניתנות לתכנות, ומאפשרות למפתחים ועסקים קטנים בעלי צרכים ייעודיים להתאים את הטכנולוגיה שלנו לפי צרכיהם."

"כעת, אנחנו עובדים עם חברות הנמנות ברשימת פורצ'ן 500 בכל אחד מתחומי היעד שלנו, ובכלל זה בית חכם, רכב, קמעונאות וציוד בדיקה, וזאת כדי ליצור יישומים שיתנו מענה לצרכיהם. מטרת הגיוס הנוכחי היא לאפשר לנו לצמוח אפילו בקצב מהיר יותר מבעבר," הוסיף מלמד.

סרטון וידאו המתאר את הטכנולוגיה של וייאר:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , מכשור רפואי