אלביט תספק לנאט"ו מערכות הגנה בפני טילי-כתף

20 דצמבר, 2017

מערכות DIRCM של אלביט יספקו הגנה על צי מטוסי התובלה והתידלוק Airbus A330 של ברית נאט"ו. היקף העיסקה: 46 מיליון דולר לארבע שנים

Elbit DIRCM

חברת אלביט מערכות (Elbit) זכתה בחוזה המשך של נאט"ו לאספקת מערכות נוספות להגנה עצמית של מטוסים בפני טילי כתף מסוג J-Music DIRCM, בהיקף של בהיקף של 46 מיליון דולר. המערכות יסופקו למטוסי הצי הרב-לאומי של מטוסי תדלוק ותובלה (Multinational Multi-Role Tanker Transport Fleet) מדגם Airbus A330, ויבוצע על-פני תקופה של ארבע שנים. במסגרת ההסכם, אלביט מערכות תצייד את מטוסי התדלוק והתובלה במערכות J-Music DIRCM במשולב עם מערכות אינפרה-אדום להתראה פסיבית מפני טילים (PAWS-IR).

קולונל יאן דר קינדרן, יו"ר קבוצת ההיגוי של צי המטוסים, אמר שהפרוייקט הוא תוצאה של שיתוף פעולה צמוד בין Airbus לבין אלביט מערכות. פיטר דוהמן, מנכ"ל סוכנות הרכש של נאט"ו (NSPA), אמר שמערכות ההגנה "יעניקו למטוס, לצוות האוויר ולנוסעים יכולת לפעול באופן בטוח יותר בסביבות עוינות". אלעד אהרונסון, מנכ"ל חטיבת המודיעין של אלביט מערכות, אמר שאיום טילי הכתף קרקע-אוויר הוא איום הולך וגובר.

מערכת צבאית שהתאזרחה

טכנולוגיית DIRCM של אלביט (Directed Infrared Counter Measure) פותחה במקרו לשימוש צבאי, אולם בעקבות מתקפת הטילים על מטוס ארקיע במומבסה בשנת 2002, היא החלה לפתח גם גירסה מקבילה לשימוש אזרחי. מערכת ההגנה כוללת מספר מרכיבים מרכזיים: מערכת התראה המבוססת על חיישני אינפרא-אדום סיבים אופטיים, קרינת UV או מכ"ם; לייזר חזק המייצר קרן המשבשת את ראש הביות של הטיל התוקף; מצלמה תרמית העוקבת אחר הטילים המשוגרים לעבר המטוס; צריח בעל מהירות סיבוב גבוהה מאוד שעליו ממוקמת המצלמה התרמית, ומערכת שליטה ובקרה המנהלת את פעולת הגילוי והשיבוש ושולטת בכל תתי-המערכות.

כיום כוללת משפחת מערכות DIRCM של אלביט ארבע מערכות שונות: מערכת MUSIC להגנה על מטוסים ומסוקים גדולים ובינוניים, מערכת C-MUSIC לכלי טיס מסחריים (רחבי גוף), מערכת J-MUSIC להגנה על מטוסי תובלה, תדלוק, מטוסי מנהלים וכדומה, ומערכת mini-MUSIC  להגנה על כלי-טיס קטנים ובינוניים.

סרטון הדגמה של אלביט לפעולת מערכת DIRCM:

 

אלביט תספק שירותי תמיכה ואחזקה למטוסי C-26 ו-UC-35 של צבא ארה"ב

בתוך כך, אלביט דיווחה היום (ד') שהחברה הבת שלה בארצות הברית, Elbit Systems of America, זכתה באמצעות חברת M7 Aerospace LP, הנמצאת בבעלותה המלאה, זכתה בחוזה למתן שירותי תמיכה ואחזקה עבור צי מטוסי C-26 ו-UC-35 של צבא היבשה האמריקאי בהיקף של כ-25 מיליון דולר. ההזמנה התקבלה מחברת DynCorp International שהיא הקבלן הראשי בפרוייקט. החוזה הוא לתקופת בסיס של שנה אחת, וכולל אופציית הארכה לחמש תקופות נוספות של שנה כל אחת. במידה והן תמומשנה, החוזה יסתכם בהיקף של כ-176 מיליון דולר.

חוזה זה מחזק את מיצובה של אלביט מערכות אמריקה כספקית מובילה של שירותי תמיכה ותחזוקה למטוסים ולפלטפורמות קרקעיות. אלביט מערכות אמריקה מספקת קשת רחבה של פתרונות אמינים, הכוללים תמיכה לוגיסטית וכן שירותי הנדסה, תחזוקה, תיקון ושיפוץ כולל. אלביט מערכות אמריקה הנה בעלת עשרים וחמש שנות ניסיון במתן שירותי תמיכה ותחזוקה לצבא האמריקני, וחברת M7 Aerospace זוכה בעקביות להערכה יוצאת דופן גבוהה בגין שירותי התמיכה הלוגיסטיים שהיא מספקת.

אלביט רכשה את חברת LP M7 Aerospace מטקסס בשנת 2010 תמורת 85 מיליון דולר במזומן. החברה מייצרת חלקי מטוסים ונותנת שירותי תחזוקה. רכישת החברה היתה חלק מאסטרטגיה רחבה שנועדה לחזק את פעילותה בארה"ב באמצעות חברות בת מקומיות, וכחלק מכניסתה לתחומי שירותי הבינוי והתחזוקה בתחום התעופה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון