Emza תחשוף מצלמת IoT חכמה לזיהוי אנשים

2 ינואר, 2018

חברת היימקס נמצאת בתהליך השתלטות על חברת אמזה, שאמור להסתיים עד אמצע 2018. אבזר WiseEye IoT החדש כולל פלטפורמת מיחשוב של Emza, חיישן תמונה של Himax הטאיוואנית, ושבב תקשורת ULE ושבב עיבוד קול של DSPG

emza iot visual sensor

חברת Emza Visual Sense מכפר-סבא תחשוף בתערוכת CES 2018 שתיפתח בעוד שבוע בלאס וגאס את חיישן ה-IoT הוויזואלי,  WiseEye IoT, שהיא פיתחה ביחד עם חברת Himax Technologies הטאיוואנית ועם חברת DSPG מהרצליה. להערכת החברה מדובר בחיישן התמונה הראשון בתעשייה שהוא כל-כך חסכוני באנרגיה שהוא יכול להיות במצב פעיל תמיד. החיישן מבוסס על פלטפורמת המיחשוב החסכונית WiseEye שהחברה פיתחה.

המנכ"ל יורם זילברברג

מנכ"ל החברה, יורם זילברברג, סיפר ל-Techtime שהטכנולוגיה של החברה מאפשרת לשלב יכולות ראייה ממוחשבת במעבדים זעירים, "באופן המאפשר לייצר חיישני ראייה ממוחשבת בהספקים נמוכים בשלושה סדרי גודל מהמקובל, ועל-ידי כך לבנות מצלמות אינטליגנטיות המופעלות בסוללות לאורך שנים". האבזר כולל את חיישן התמונה HM01B0 של חברת היימקס אשר תוכנן מבסיסו כחיישן חסכוני באנרגיה, ושני שבבים של חברת DSP Group: שבב תקשורת ULE – Ultra-Low Energy שהוא פרוטוקול תקשורת חסכוני מאוד בהספק אשר התפתח מתוך תקן התקשורת DECT של טלפונים אלחוטיים, ושבב העיבוד הקולי HDClear ממשפחת מוצרי SmartVoice של החברה.

החיישן החדש מאפשר לאתר ולזהות אנשים המתקרבים אליו. הוא מבצע את עיבוד התמונה באמצעות אלגוריתמים ייעודיים ומערכת בינה מלאכותית, ושולח לעמדת הבקרה או הניהול רק את המידע הרלוונטי ולא את תמונת האדם. על-ידי כך הוא חוסך בהספק תקשורת ושומר על פרטיות האנשים. בנוסף לשוק הצרכני, החברה מייעדת אותו לשוק התעשייתי שבו ניתן להשתמש בו למטרות כמו כימות דוגמת נוכחות ותנועת אנשים באתר, בקרת מערכות מיזוג אוויר, וניטור של כל אובייקט הנמצא בתנועה.

חברת Emza Visual Sense הוקמה בשנת 2003 על-ידי היזמים ד"ר זאב סמילנסקי, ששימש בעבר בתפקידים טכנולוגיים בכירים בחברות הייטק ישראליות כמו אורבוטק, Scietex ו-Compugen, ועל-ידי איתן רמתי, שעבד שנים רבות באמדוקס ושימש כחבר הנהלה באינטל, ויוסי גבעתי. החברה מעסיקה כ-15 עובדים, מרביתם מתמטיקאים ומהנדסים.

עיסקת היימקס מתקרבת להשלמתה

בחודש אפריל 2017 רכשה Himax במזומן 45.1% ממניותיה של אמזה, וקיבלה אופציה לרכוש בתוך כשנה את יתרת 54.9% המניות. על-ידי כך תרכוש למעשה את הבעלות המלאה על החברה. סכום העסקה לא נמסר, אולם לפי אבני הדרך העיסקה צפוייה להסתיים בחודשים הקרובים. חברת היימקס היא חברת Fabless מטאיוואן המייצרת חיישנים, מעבדי תצוגה, כוננים ובקרי תזמון לטלוויזיות, מחשבים נישאים, מוניטורים, סמארטפונים, טאבלטים, תצוגת ניווט לכלי-רכב ומוצרי אלקטרוניקה צרכניים נוספים. החברה מעסיקה כ-2,100 עובדים ברחבי העולם ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.8 מיליארד דולר.

למידע נוסף: Emza Visual Sense

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות