נובה בוחנת רכישות בתחום מארזי השבבים

2 מאי, 2018

החברה דיווחה היום על הכנסות שיא של 62.6 מיליון דולר ברבעון הראשון. 40% מהכנסות הגיעו מהשוק הסיני הצומח. סמנכ"ל הכספים ל-TechTime: "אנחנו בוחנים רכישות נוספות בתחום בקרת תהליכים למארזים מתקדמים"

לאחר שהציגה ב-2017 הכנסות שיא של 222 מיליון דולר, ממשיכה חברת נובה (Nova) מרחובות לצמוח גם ב-2018. החברה, המספקת פתרונות מדידה בתהליכי ייצור שבבים, דיווחה היום על הכנסות שיא של 62.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018, עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקבילאשתקד ומעל לטווח תחזית ההכנסות של החברה. הרווח הנקי (במונחי GAAP) הסתכם ב-14.1 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-13.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. עבור הרבעון השני החברה צופה הכנסות של 57-63 מיליון דולר.

בשיחה עם Techtime הסביר מנהל הכספים של נובה, דרור דויד, כי הצמיחה נבעה בעיקר מהמשך הביקושים בשוק הזיכרונות ומהתרחבות הפעילות בתעשיית השבבים הצומחת בסין. "בשנים האחרונות השקענו הרבה מאוד בגיוון מקורות ההכנסה שלנו, הן ברמת המגזרים והן ברמה הגיאוגרפית. התרחבנו משוק ה-Foundry שבו היינו תלויים במשך שנים לשוק הזיכרונות, ומהשווקים המסורתיים של טאיוואן ודרום קוריאה לשוק המתפתח בסין. שני השינויים האלה היו מנועי הצמיחה העיקריים של הרבעון".

נובה רוכבת על הדרקון הסיני

הכנסות של נובה משוק הזיכרונות תפסו ברבעון הראשון כ-50% מכלל ההכנסות, בהשוואה לכ-35% בשנת 2017, ואילו המכירות בסין צמחו מ-20% בשנת 2017 לכ-40% ברבעון הראשון של 2018. הדבר אינו מקרי: תעשיית השבבים הסינית מצויה בצמיחה גדולה, כתוצאה מהשקעה מסיבית של הממשל, שהציב יעד לאומי להקמת תעשיית שבבים סינית עצמאית, שתצמצם את התלות הטכנולוגית בחברות זרות.

דויד: "הרבה מאוד פאבים חדשים מוקמים בימים אלה בסין בתמיכה ממשלתית. כולם נמצאים בשלבים הראשונים של בניית קווי פיילוט ומשקיעים הרבה מאוד במחקר ופיתוח כדי להכשיר את הטכנולוגיה. בגלל שמדובר בפאבים חדשים, האתגר הראשון שלהם הוא להקים קו ייצור יציב ולכן הם משקיעים הרבה מאוד תקציבים בטכנולוגיות בקרת ייצור. אנחנו מרגישים את זה באופן משמעותי".

שוק הזיכרונות הפך מנוע צמיחה מרכזי

בשנת 2017 חווה שוק זיכרונות ה-DRAM ו-NAND ביקושים אדירים, שלמעשה הניעו את הצמיחה הדו-ספרתית שנרשמה בהיקף המכירות בשוק השבבים העולמי כולו. דרור סבור שהמגמה הזו צפויה להימשך גם ב-2018. "חשוב להבין את שוקי הקצה המניעים את הצמיחה בשוק הזיכרונות. שוק הזיכרונות ניזון ממהפיכת המידע ומתחומים כגון מחשוב עתיר ביצועים, כריית מטבעות, הענן, בינה מלאכותית ומרכזי מידע. בעקבות כך יש ביקוש הולך וגובר לזיכרונות.

"האנליסטים צופים כי הביקוש יהיה גדול מההיצע גם בשנים הקרובות, ולכן אנחנו מזהים כאן שוק בריא בטווח הנראה לעין. חשוב גם להדגיש כי לאור הביקוש הגבוה לזיכרונות, השוק נדרש לבצע שינויים טכנולוגיים משמעותייים באופן ייצור הטרנזיסטורים והשבבים, על מנת לאחסן הרבה יותר טרנזיסטורים בתא שטח נתון, והמגמה הזו גוררת השקעות נוספות בציוד ייצור ובדיקה, כמו שלנו, וגם זה צפוי להימשך ב-2018".

בוחנים רכישות נוספות

אחד מהיתרונות של נובה בשוק הוא תמהיל המוצרים שלה והעובדה כי היא מספקת פיתרון הוליסטי לבדיקת שבבים, המשמש הן לצורך בדיקת הרכב החומרים באמצעות טכנולוגיית X-Ray, שנובה הוסיפה לרשותה בעקבות רכישת חברת Revrea ב-2015, והן לצורך מדידת המימדים הגיאומטריים של הטרנזיסטורים (Critical Dimensions).

לדברי דרור, המיזוג עם ריביירה מגיע רק כעת להבשלה. "השילוב של הפיתרונות של שתי החברות מהווה עבורנו יתרון תחרותי משמעותי. בתקופה האחרונה הגדלנו את ההשקעות בפיתוח, כדי להביא לאינטגרציה עמוקה של היכולות הטכנולוגיות של שתי החברות. השלב הזה הבשיל בסוף 2017. כדי למצות את הפוטנציאל אנחנו מגדילים את השקעות בפיתוח הן בישראל והן בארצות הברית. השילוב של פיתרונות X-Ray ואופטיקה מספק ערך מוסף גדול מאוד ללקוחות".

לאור הצלחת המיזוג, נובה בוחנת כעת רכישות נוספות. "חלק מאסטרטגיה של החברה הוא לבצע רכישות של חברות אחרות, ואנחנו מחכים להזדמנות הנכונה. אנחנו מחפשים חברות בתחום בקרת התהליך בתחום המארזים המורכבים של שבבים ובתחום טכנולוגיות ייצור הזיכרון החדשות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה