סאטקום מגבשת קבוצת משקיעים לרכישת השליטה בחברה

23 יולי, 2018

ל-Techtime נודע שהיו"ר אור אלוביץ', בנו של שאול אלוביץ', מוביל את קבוצת ההשקעה. המטרה: מניעת מכירת החברה לגוף חיצוני בעקבות פירוק קבוצת יורוקום שבבעלות אלוביץ'

חברת סאטקום מערכות (Gilat Satcom) הודיעה הבוקר לבורסה שהיא מנסה לגבש קבוצת משקיעים מטעמה, שתרכוש את מניות השליטה בחברה. כיום המניות נמצאות בידי מנהלים מיוחדים שמונו על-ידי בית המשפט כדי להוביל את תהליך מכירת הנכסים של קבוצת יורוקום, שפורקה לאחר פשיטת הרגל של בעל השליטה בקבוצה, שאול אלוביץ'. ל-Techtime נודע כי מי שצפוי להגיש את ההצעה לרכישת השליטה בסאטקום הוא אור אלוביץ', יו"ר הדירקטוריון ובנו של שאול אלוביץ'. אור אלוביץ' מגבש את ההצעה בשיתוף מנכ"ל החברה דן זיצ'ק וקבוצת משקיעים. אתמול עודכנו המנהלים המיוחדים של יורוקום, עו"ד פיני רובין, אמנון לורך ואורי גאון, בדבר המהלך.

בהודעה לבורסה ציינה סאטקום כי המגעים עם קבוצת המשקיעים מצויים עדיין בשלבים ראשוניים וטרם הבשילו לכדי הגשת הצעות מחייבות. עם זאת, על-פי הפרטים שנודעו ל-Techtime, ההצעה צפויה להיות נמוכה משמעותית משווי השוק של המניות שהיו בחזקת שאול אלוביץ', שנאמד בכ־28 מיליון שקל. בסאטקום אישרו את הפרטים.

בתחילת חודש מאי נכנס לתוקף צו הפירוק לקבוצת יורוקום, ומאז החלו המנהלים המיוחדים שמונו מטעם הנושים לגבש תוכנית למציאת רוכשים לנכסים השונים של הקבוצה, במטרה לכסות חלק מהחוב של הקבוצה. החוב של יורוקום לבנקים עומד על 971 מיליון שקל: 350 מיליון לבנק הפועלים, 480 מיליון לבנק דיסקונט ו-141 מיליון לבינלאומי. בנוסף, הקבוצה חייבת עוד כ-200 מיליון שקל לנושים נוספים.

סאטקום היא החברה הציבורית הקטנה ביותר בקבוצת יורוקום, המחזיקה בכ-60% ממניותיה. לאחרונה פרסמו המנהלים המיוחדים מכרז למכירת החזקות יורוקום בסאטקום. בדו"ח שהגישו עורכי הדין לבית המשפט הם הודיעו שהם בוחנים החלפת חלק מחברי הדירקטוריון בסאטקום. ייתכן שהצעת הרכישה שהחברה מנסה לגבש נועדה למנוע את מכירתה לגוף חיצוני שיוביל שינויים משמעותיים בהרכב ההנהלה.

צמיחה דו-ספרתית וחדירה לשוק הסלולאר באפריקה

סאטקום פועלת בשני תחומים עיקריים: מתן שירותי תקשורת נתונים ושירותי תקשורת לוויינית ניידת. הכנסות החברה ב-2017 עלו ב-30% ל-43.2 מיליון דולר, כאשר תחום תקשורת הנתונים מהווה כ-80% מהכנסות החברה ואילו תחום התקשורת הלוויינית מהווה כ-18% מכלל ההכנסות. מנוע הצמיחה המרכזי של החברה הוא שוק האינטרנט והסלולר באפריקה, הנמצא בצמיחה מהירה בשנים האחרונות, והיה אחראי לכ-90% מהכנסותיה.

סאטקום מספקת עבור השוק הזה תחנות קליטה ושידור לווייניות זעירות (VSAT-Very Small Aperture Terminal) המשמשות מפעילים סלולריים וספקי אינטרנט לאספקת תשתית תקשורת באתרים מרוחקים, מכיוון שהן מאפשרות לספק את השירות באמצעות לוויין, ולא באמצעות תחנות ממסר סלולריות או כבלי תקשורת פיסיים, דוגמת סיבים אופטיים.

בשבוע שעבר פרסם Techtime ריאיון מיוחד עם מנכ"ל סאטקום, שבו פרש את אסטרטגיית הצמיחה שלה באפריקה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , מיזוגים ורכישות , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: סאטקום