אביליטי הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 50 מיליון דולר

25 יולי, 2018

החברה, שנקלעה למשבר פיננסי וגרעונות גדולים ואף עומדת בפני סכנת סילוק מהנסד"ק, שוקלת לבצע גיוס הון משמעותי באמצעות הנפקת מניות ציבורית. תשקיף המדף כולל הצעה ראשונית ואינו אומר בהכרח כי החברה אכן תוציא לפועל את הגיוס

חברת אביליטי (Ability), שנקלעה בשנתיים האחרונות למשבר פיננסי עמוק שמאיים על המשך קיומה, שוקלת לבצע גיוס הון משמעותי בנאסד"ק שיסייע לה להתאזן מבחינה פיננסית. החברה הגישה אתמול (ג')  תשקיף מדף הכולל הצעה לביצוע גיוס הון של עד 50 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות נוספת לציבור.

על פי תשקיף המדף, באביליטי מתכוונים לעשות שימוש בכספי הגיוס, אם וכאשר יתבצע, לצורך הפעילות העסקית השוטפת של החברה והגברת מאמצי השיווק. הצעה מפורטת יותר, שתכלול את מספר המניות הסופי שיוצעו לציבור ומחירי היעד, אמורה להינתן במסגרת תשקיף משלים שהחברה נדרשת להגיש לקראת גיוס. יש לציין כי הגשת תשקיף מדף אין פירושה בהכרח שהחברה תבצע גיוס, אבל הוא מאפשר לחברה להוציא לפועל מהלך כזה תוך זמן קצר.

היקף הגיוס המוצע גבוה במיוחד ביחס לשווי השוק המצומק של החברה, הנסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק לפי שווי שוק של 11.2 מיליון דולר בלבד. בסוף חודש יוני, תוך חמישה ימי מסחר בין 20/6-26/6, זינקה מנייתה של אביליטי באופן חריג ובלתי מסחר כמעט פי 6, ממחיר שפל של 2.16 דולר למניה למחיר של 12.02 דולר למניה, וזאת בהיקפי מסחר גבוהים במיוחד. בשוק לא ידעו להסביר את הזינוק החדש, שלא התרחש על רקע הודעה משמעותית כלשהי של החברה, וייחסו זאת לפעילות של מסחר אלגוריתמי בתדירות גבוהה שלעיתים עשויה לחולל תנודתיות גבוהה מאוד במניות שנסחרות בהיקפים נמוכים. מאז הספיקה המניה לתקן את מרבית העלייה והיא נסחרת כיום במחיר של 4.38 דולר. עם זאת, נראה כי בחברה החליטו לנצל את עליית ערך המנייה לאפשר לה לבצע גיוס הון עתידי במחיר גבוה יחסית.

אביליטי, המפתחת טכנולוגיות מודיעין, חתמה את שנת 2017 עם גירעונות מצטברים של כ-19.1 מיליון דולר לאחר ירידה תלולה בהכנסות, שהסתכמו בכ-1.9 מיליון דולר בלבד. בעקבות מצבה הפיננסי פרסמה החברה בדו"ח השנתי אזהרת "עסק חי". אין ספק כי אביליטי זקוקה לאספקת חמצן בהקדם, אך לא ברור עד כמה תצליח חברה במצבה לעורר ביקושים מצד המשקיעים בהנפקת מניות ציבורית.

צרות עם הנאסד"ק

אביליטי מגישה את התשקיף הנוכחי על רקע האפשרות שמניית החברה תימחק בחודשים הקרובים מהמשך המסחר בנאסד"ק. בשבוע שעבר דיווחה אביליטי כי קיבלה הודעה מהנהלת נסד"ק על כך שאינה עומדת בתנאי הבורסה הנוגעים להון העצמי המינימלי שחברה נדרשת להציג (2.5 מיליון דולר), ולפיכך מנייתה צפויה להימחק מהמסחר. מנייתה של אביליטי היתה אמורה להימחק מהמסחר כבר השבוע, אך החברה בחרה לעבור שימוע מול ועדה מיוחדת של הנהלת הנאסד"ק, מה שמקנה לה ארכה נוספת של 180 יום כדי לעמוד מחדש בהון העצמי המינימלי.

אם לא די בכך, הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) התריעה בפני החברה לפני כשבועיים שהיא צפויה להמליץ לנקוט בהליכים פליליים כנגד שני מייסדי החברה, בחשד לעבירות על חוקי ניירות הערך הפדרליים שבוצעו במסגרת המיזוג של אביליטי עם חברת Cambridge Capital בדצמבר 2015, שבאמצעותו נכנסה אביליטי למסחר בנסד"ק, ופרסום הדו"חות הכספיים לשנים 2014 ו-2015. מדובר בהצהרות הפיננסיות שפרסמה החברה באותה עת, אשר תוקנו מספר חודשים לאחר מכן.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון

פורסם בתגיות: Ability , אביליטי