וולוו וטויוטה הובילו השקעה של 31 מיליון דולר בחברת UVEye

22 יולי, 2019

החברה פיתחה מערכות סריקה מבוססות AI לזיהוי תקלות מכניות ומטענים חשודים בכלי רכב. שתי יצרניות הרכב גם יתקינו את מערכות UVEye באתרי הייצור והמכירה שלהן

יצרניות הרכב וולוו וטויוטה וחברת הביטוח האמריקאית W. R. Berkley הובילו גיוס הון של 31 מיליון דולר בחברת UVEye  הישראלית, המפתחת מערכות סריקה מבוססות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית לזיהוי אוטומטי של כשלים מכניים, תקלות ומטענים חשודים בכלי-רכב. מאז הקמתה בשנת 2016 גייסה החברה כ-35 מיליון דולר.

הגיוס כולל גם הסכמים לשיתוף פעולה מסחרי בין UVEye לבין יצרניות הרכב, אשר צפויות לפרוס את המערכות של החברה הישראלית באתריהן. בהודעה נמסר כי וולוו צפויה להתקין מערכות סריקה במפעלי הייצור שלה, בסוכנויות הרכב ובשירותים שונים ללקוחות. אילו טויוטה מתכננת להתקין את המערכות גם במרכזי המכירה של מכוניות משומשות ברחבי יפן.

מהשוק הביטחוני לתעשיית הרכב העולמית

בישראל, חברת התחבורה הציבורית קווים כבר הצטיידה בעבר במערכת סריקת הגחון של UVEye, הקרויה Helios. המערכת סורקת את תחתית האוטובוס מלמטה, ומאתרת נזילות שמן, חלודה ותקלות נוספות באמצעות סריקה דיגיטלית ועיבוד תמונה, ללא צורך בנוכחות מכונאי. כעת תתקין "קווים" בחניון החברה במודיעין גם את מערכת סריקת הצמיגים Artemis, הסורקת את צמיגי האוטובוס ומזהה שחיקה, מחסור באוויר, קרעים וטעויות בהתקנת סוג הצמיג. המערכת תאפשר לסרוק מדי יום באופן אוטומטי מאות אוטובוסים, ולמנוע יציאה לכביש של אוטובוסים לא תקינים.

הטכנולוגיה של UVeye מבצעת סריקה וניתוח החלק התחתון ברכב באמצעות שימוש במערך של 5 מצלמות ברזולוציה גבוהה היוצרות הדמיה של 360 מעלות של תחתית כלי-הרכב. באמצעות אלגוריתמים בינה מלאכותית ולמידת מכונה, המערכת יודעת לנתח את התמונה התלת-מימדית ולזהות תקלות מכניות, סיכוני אבטחה, חפצים חשודים או רכיבים סמויים – אפילו חפצים קטנים בגודל של כונן USB. הסריקה נמשכת כ-3 שניות בלבד ויכולה להתבצע גם כאשר הרכב נמצא בתנועה, במהירות של עד 45 קמ"ש.

מערכת ארטמיס לבדיקה אוטומטית של הצמיגים
מערכת ארטמיס לבדיקה אוטומטית של הצמיגים

החברה הוקמה בשנת 2016, והשיקה עד כה 3 מערכות על בסיס הטכנולוגיה. בתחילת דרכה, ייעדה UVEye את הטכנולוגיה לתחום ביטחון הציבור והשיקה מערכת המותקנת בכניסה לחניונים, מרכזי קניות ועמדות בידוק בכביש. היא מבצעת סריקה של החלק התחתון של הרכב במטרה לאתר מטענים חשודים ואפילו כלי-רכב גנובים. אומנם החברה ממשיכה לפעול בשוק הביטחוני והמערכות שלה מוטמעות במעברי גבול, בנקים, שגרירויות, נמלי אוויר ותעופה, תחנות כוח, בתי כליאה ועוד, אולם היא שינתה את המיקוד העסקי שלה ופועלת כיום בעיקר מול תעשיית הרכב האזרחית. 

שיתופי פעולה עם וולוו, טויוטה, דיימלר וסקודה

"היום המיקוד שלנו הוא השוק האזרחי, בדגש על יצרניות רכב," אומר ירון סגיב, סמנכ"ל השיווק של החברה ל-TechTime לא מכבר. "יצרניות הרכב מובילות את השינויים בשוק, כמו ערים חכמות, רכבים אוטונומיים וחשמליים וכדומה. ואנו יודעים לספק פתרונות סריקה חכמה לכל אורך מחזור חיי הרכב, החל מפס הייצור, דרך השרשרת הלוגיסטית ועד העלייה לכביש ובקרה אחרי."

לחברה כבר יש שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מספר יצרניות רכב בינלאומיות, ובהן טויוטה, דיימלר, סקודה, וכעת גם וולוו, כמו גם חברות ביטוח, לוגיסטיקה, השכרה וציי רכב ומשאיות. הגיוס הנוכחי, בהשתתפות יצרניות רכב גדולות וחברת ביטוח, מחזק את המיקוד של החברה בתעשיית הרכב וב-UVEye מקווים כי הוא יסייע לחברה להתרחב בשוק הרכב העולמי.

UVeye נוסדה ב-2016 על ידי אמיר חבר, המשמש כמנכ"ל, ואוהד חבר, המשמש כסמנכ"ל. מטה החברה נמצא בניו יורק ומרכז הפיתוח פועל מתל אביב. החברה מעסיקה במרכז הפיתוח בתל אביב כ-85 עובדים ומגייסת בימים אלה עשרות מתכנתים וצפויה לגדול ל-150 עובדים עד סוף השנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , השקעות והון סיכון

פורסם בתגיות: UVEye , וולוו , טויוטה