שוק שירותי ייצור השבבים (Foundry) צומח בקצב של 10.8% בשנה

31 דצמבר, 2019

חברות הפאבלס צפויות לתפוס יותר ממחצית מהמכירות השנתיות של תעשיית השבבים, ולדחוף את תעשיית שירותי הייצור להיקף של כ-62.2 מיליארד דולר עד לשנת 2025

בתמונה למעלה: מפעל ייצור שבבים של חברת סמסונג

הרעב הגובר של התעשייה למערכות חכמות עתירות סיליקון, והירידה במספר החברות המסוגלות לתחזק בכוחות עצמן קווי יקרים לייצור שבבים, דוחפים קדימה את השוק העולמי של שירותי ייצור שבבים (Foundry), כך עולה מסקר שוק חדש של חברת Research And Markets. החוקרים מעריכים שהשוק העולמי צומח שקצב שנתי של 10.8% ויגיע בשנת 2025 להיקף של כ-62.2 מיליארד דולר. המגזר בעל הצמיחה המהירה ביותר יהיה של שבבי תקשורת, אשר צפוי לצמוח בקצב של 12.3% בשנה.

מבחינה  גיאוגרפית, סין תוביל את הצמיחה עם גידול של 14%, וארצות הברית צפויה לפגר אחר העולם עם צמיחה של 9.5% בשנה בלבד. חברת המחקר Mordor Intelligence צופה שהצמיחה תהיה נמוכה יותר, בקצב של 6.75% בשנה, אולם היא תהיה מתמשכת. החברה מספקת שני הסברים נוספים למנועי הצמיחה של שירותי הייצור.

מנועי הצמיחה: פאבלס וכלי-רכב

הראשון הוא משקלן הגובר בתעשייה של חברת ללא קווי ייצור (Fabless), דוגמת  AMD, Apple, Broadcom, Qualcomm, NVIDIA, Marvell וחברת Xilinx. "בשנת 2018 הסתכמו המכירות העולמיות של חברות פאבלס בכ-100 מיליארד דולר, ובשנת 2024 צפוי משקלן להיות יותר מ-50% מכלל המכירות של תעשיית השבבים".

גורם נוסף הוא תעשיית הרכב: העלייה במרכיב הסיליקון של מכוניות חדשות, בעקבות התרחבות השימוש במערכות ADAS, והופעת הרכב החשמלי והרכב האוטונומי, תורמים לצמיחת תעשיית השבבים, אולם חשובים במיוחד לקבלני הייצור. הם משקיעים מאמצים גדולים מאוד בקבלת הסמכה לייצור שבבים לכלי-רכב, מכיוון שרוב הרכיבים לתעשיית הרכב אינם זקוקים לתהליכים המתקדמים ביותר, וניתן לייצר אותם בתהליכים ותיקים שאינם דורשים השקעות גדולות מאוד בהקמת קווי ייצור חדשים ויקרים.

אינטל וסמסונג לוטשות עין אל שוק ה-Foundry

בתוך כך מתעצמת התחרות בתוך תעשיית שירותי הייצור עצמה: חברת אינטל גיבשה אסטרטגיית שותפים עיסקיים בתחום ה-FPGA, שנועדה לתמוך בשירותי ה-Foundry שלה (ראו כתבה ב-Techtime). חברת TSMC, המחזיקה ביותר ממחצית שוק ה-Foundry העולמי, נערכת לאספקת שירותי ייצור בתהליך של 5 ננומטר, ואילו חברת סמסונג, אשר החלה לפעול בשוק הזה רק בשנת 2017, מתכננת לעקוף את TSMC ולהיות החברה המובילה בתחום.

בחודש אפריל 2019 היא הכריזה על תוכנית שאפתנית לעשור הקרוב, שבמסגרתה היא תשקיע 116 מיליארד דולר עד 2030, במטרה להיות יצרנית השבבים הגדולה בעולם. קרוב למחצית מהסכום (64 מיליארד דולר) ישמשו למחקר ופיתוח, והשאר יושקעו בהקמת מתקני ייצור. להערכתה, התוכנית תביא לייצור 15,000 מקומות עבודה חדשים ותחזק את המוצרים שלה ואת שירותי ה-Foundry שהיא מספקת: "התוכנית תביא אותנו למעמד מוביל לא רק בתחום הזכרונות, אלא גם בתחום המעגלים הלוגיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות