אחרי הניסוי המוצלח, נו-טראפיק ואיי-נט חתמו על שיתוף פעולה מסחרי

1 אפריל, 2020

שתי החברות הישראליות ישלבו בין פלטפורמת הרמזורים החכמים של נו-טראפיק ואפליקציית ה-V2X הסלולארית של איי-נט, ויציעו את התשתית המשולבת לגופים עירוניים ברחבי ארצות הברית. ב-2018 ביצעו החברות פיילוט באשדוד

חברות האוטו-טק הישראליות נו-טראפיק (NoTraffic) ואיי-נט (Eye-Net) שבבעלות פורסייט, חתמו על הסכם לשיתוף פעולה טכנולוגי ומסחרי, שיתמקד בתחום התחבורה החכמה לגופים עירוניים. נו-טראפיק פיתחה פלטפורמה המותקנת על-גבי רמזורים בצמתים מרכזיים המסייעת לנהל בצורה אופטימאלית את התחבורה בעיר, ואיי-נט פיתחה אפליקציית V2X סלולארית לסמרטפון, המספקת התרעות בזמן-אמת לנהגים והולכי-רגל מפני סכנות בכביש.

במסגרת שיתוף הפעולה, שתי החברות יבצעו אינטגרציה של הפלטפורמות שלהן במטרה לספק תשתית משולבת של תחבורה חכמה, שתרחיב את ממשקי התקשורת בין נהגים והולכי-רגל לתשתיות חכמות, תגדיל את החדירה של הטכנולוגיה ליותר ויותר משתמשים ותכסה יותר תרחישים של תאונות.

לאחר השלמת הפיתוח, שתי החברות יציעו את הפיתרון המשולב תחילה לגופים מוניציפאליים בארצות הברית, שוק שבו לנו-טראפיק יש כבר דריסת-רגל, כאשר פלטפורמת הרמזורים שלה פרוסה בערים שונות באריזונה, קליפורניה ואוהיו.

ניסוי משותף באשדוד

שיתוף הפעולה בין שתי החברות הישראליות החל עוד ב-2018. הן ביצעו ניסוי משותף בעיר אשדוד על מנת לבחון את התועלות של שימוש משולב בין שתי הפלטפורמות. הניסוי, שבוצע באחד הצמתים המרכזיים בעיר שבו הותקנה המערכת של נו-טראפיק, הראה כי השימוש באפליקציית של איי-נט הגדילה בקרב הנהגים והולכי-הרגל את הנגישות להתראות שמייצרת המערכת של נו-טראפיק, וכך סייעה למנוע יותר סיטואציות מסוכנות בצמתים.

צמתים הם מקום מועד לתאונות, וזאת בשל מגבלות של שדה ראייה (Line of Sight). בשונה ממערכות עזר בטיחותיות (ADAS), המתבססות על חיישנים ויזואליים ועל כן מספקות כיסוי רק למה שנקלט בשדה הראייה, מערכות V2X, כמו הפלטפורמות של נו-טראפיק ואיי-נט, מאפשרות למשתמשי-דרך לקבל התראות על סכנות שממוקמות מעבר לקו הראייה, למשל מכונית המתקרבת במהירות מעבר לעיקול בכביש. ואכן, בניסוי המשותף באשדוד התשתית המשולבת הצליחה לספק בזמן התראות שאפשרו לנהגים ולהולכי-הרגל להימנע מתרחישי תאונה שלא ניתן היה למנוע באמצעות מערכות ADAS.

עולם חדש של תחבורה חכמה

נו-טראפיק, שהוקמה ב-2016, פיתחה פלטפורמה, הכוללת חיישני מצלמה ומכ"ם ורכיבי תקשורת V2I (תקשורת בין כלי רכב לתשתיות דרך), האוספים בזמן אמת נתונים חיים על תנועת כלי הרכב והולכי הרגל בכל צומת וצומת, ומאפשרת לגופים המוניציפאליים לנהל בצורה חכמה ויעילה יותר את תזמון הרמזורים במטרה להפחית עומסי תנועה ופקקים.

באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית, חיישני המערכת יודעים לסווג את משתמשי הדרך לקטגוריות השונות כגון מכוניות, אוטובוסים, רוכבי אופניים, אופנועים והולכי רגל, לעקוב אחר תנועתם ולחשב את את זמני ההגעה המשוערים של כל אחד ואחד מהם אל הצומת. על סמך שקלול הנתונים, המערכת יודעת לתזמן באופן האופטימאלי את תחלופת הרמזור בצומת, וגם לסנכרן בין כל הצמתים המקושרים במטרה להבטיח זרימת תנועה מיטבית. לצד ניהול חכם של תחבורה, הפלטפורמה של נו-טראפיק גם משמשת כדי לשדר באופן אלחוטי מידע בטיחותי בין כלי רכב ובין כלי רכב לתשתיות באמצעות תקשורת V2X.

איי-נט הוקמה ב-2018 על ידי חברת פורסייט (Foresight) כמיזם  בתחום ה-V2X. המערכת של החברה מספקת התראה בזמן אמת לכל נהג ולכל משתמש אחר בסמארטפון, אם זה נהג אחר, הולך רכב או רוכב אופניים, על סכנת התנגשות ביניהם.
הטכנולוגיה מבוססת על חישוב המיקום, המהירות וכיוון התנועה של כל סמארטפון במרחב, ואיתור שני מכשירים המצויים במסלול התנגשות, גם אם אינם רואים אחד את השני עקב מחסומים פיסיים ברחוב, או חוסר ערנות. הפתרון מאפשר להזהיר נהגים בפני רכב הנכנס לצומת עוד לפני שהם רואים אותו, להתריע על הולך רגל הנכנס למסלול הנסיעה, להזהיר הולכי רגל מפני רכב או אופנוע המסכנים אותם, ועוד. כל זאת, מבלי להתקין חומרה מיוחדת או תשתיות תקשורת ברכב, בכביש או אצל המשתמש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: NoTraffic , V2X , פורסייט , תחבורה חכמה