וויביט ננו השלימה את פיתוח תהליך הייצור של זיכרון ReRAM

7 אוקטובר, 2020

השיגה את רמות התפוקה וההדירות הדרושים כדי לעבור לייצור המוני. המנכ"ל ל-Techtime: "כעת המטרה שלנו היא לחתום על הסכם מסחרי ראשון בתחילת שנת 2021"

לאחר ארבע שנים של מחקר ופיתוח, הודיעה הלילה חברת וויביט-ננו (Weebit Nano) מהוד-השרון שהיא השלימה בהצלחה את תהליך הייצוב של הזיכרון ההתנגדותי (ReRAM) שהיא פיתחה. משמעות הדבר שניתן להעביר את הטכנולוגיה לקו הייצור (fab) לצורך ייצור סדרתי. החברה מצויה בימים אלה במגעים מתקדמים עם קבלן ייצור (foundry), במקביל להמשך פיתוח מודול לשוק המערכות המשובצות (embedded systems), שהוא שוק היעד הראשון שאליו היא מכוונת.

מניית החברה, הנסחרת בבורסה האוסטרלית (ASX), זינקה הלילה ב-13.3% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 89 מיליון דולר אוסטרלי (63.5 מיליון דולר אמריקאי). מאז תחילת השנה הכפילה מניית החברה את ערכה. החברה דיווחה שהצליחה להפחית את שיעור אי-האחידות בין תאי הזיכרון ולהגדיל את שיעור התאים המתפקדים ליותר מ-99%. הטכנולוגיה הציגה רמת אחידות גבוהה ותאי זיכרון באתרים שונים על-גבי פרוסת הסיליקון, ובין פרוסה לפרוסה, הציגו התנגדות זהה בתגובה למתחים חשמליים שונים.

משמעות הדבר שהם "זכרו" את המידע באותו האופן, וזה היה התנאי ההכרחי ליכולתה לעבור אל שלב הייצור ההמוני. מנכ"ל החברה, קובי חנוך, אמר בשיחה ל-Techtime כי זוהי אבן דרך משמעותית במעבר מפיתוח לייצור. "הוכחנו שהטכנולוגיה יציבה וניתנת לחיזוי. אנחנו ממשיכים לפעול לשיפור הפרמטרים הטכניים של הזיכרון שלנו, על-מנת שנוכל לעמוד בדרישות הטכנולוגיות של יצרניות השבבים (פאבים). המטרה שלנו היא להגיע להסכם מסחרי ראשון כבר במחצית הראשונה של שנת 2021".

שיתוף פעולה עם יצרניות שבבים סיניות

חברת וויביט ננו פיתחה זיכרון מסוג חדש בשם ReRAM – Resistive Random Access Memoryהמתבסס על שימוש בחומרים המשנים את התנגדותם החשמלית בתגובה למתח חשמלי, ועל-ידי כך "זוכרים" את רמת המתח גם לאחר ניתוקם ממקור הכוח. מדובר בזיכרון בלתי-נדיף דוגמת זיכרון פלאש, אשר פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך כמו זיכרון DRAM. להערכת החברה, המוצר שלה חסכוני פי 1,000 ומהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש, ומיועד בעיקר ליישומי IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד. 

הפיתוח הטכנולוגי מתבצע במכון המחקר הצרפתי Leti, כאשר ההנהלה יושבת בישראל. וויביט ננו ו-Leti הגישו באחרונה מספר בקשות לרישום פטנטים והחברה מנהלת מגעים עם קבלניות ייצור (foundry) להקמת קו ייצור. וויביט ננו הכריזה בשנה האחרונה על חתימה של מזכר הבנות עם שתי חברות השבבים הסיניות XTX ו-SiEn, במטרה לבחון את שילוב הזיכרון שלה במוצרי שתי החברות. כחלק מההיערכות למסחור הטכנולוגיה, מינתה החברה בחודש שעבר את ערן ברימן למנהל השיווק והפיתוח העסקי.

למרות היותה חברת סטארט-אפ קטנה, הדירקטוריון של וויביט ננו מונה גלריה של דמויות בכירות מתעשיית השבבים המקומית והעולמית. בין היתר מכהנים בו אטיק ראזה, שכיהן בשנים 1996-1999 כנשיא ומנהל התפעול (COO) של AMDדדי פרלמוטר לשעבר סגן נשיא באינטל העולמית, וד"ר יואב ניסן-כהן, ממייסדי טאואר סמיקונדקטור. חנוך: "חברי ההנהלה מאוד מרוצים מקצב ההתקדמות שלנו ונלהבים מהטכנולוגיה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ReRam , Weebit Nano