סולאר-אדג': ירידה דרמטית בהיקף המכירות בארה"ב

3 נובמבר, 2020

חלקה של ארה"ב, שהיתה השוק המרכזי של החברה, ירד לכ-35% מהמכירות. המניה איבדה 15% מערכה במסחר המקדים בנסד"ק. החלה ייצור עבור יצרן רכב מוביל. "הפוטנציאל בשוק הרכב החשמלי גדול מהשוק הסולארי"

בעקבות ירידה חדה במכירות בארצות הברית, דיווחה סולאר-אדג' (SolarEdge) על מכירות נמוכות מהתחזית ברבעון השלישי של 2020: ההכנסות הסתכמו ב-338.1 מיליון דולר, שהן עלייה של כ-2% בהשוואה לרבעון השני אבל ירידה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי צמח ב-19% בהשוואה לרבעון הקודם והסתכם ב-43.8 מיליון דולר. בתגובה לתוצאות צנחה מניית החברה במסחר המקדים בנסד"ק בכ-15%.

בארצות הברית נמשכת מגמת ההאטה, כאשר המכירות במדינה ירדו מ-124 מיליון דולר ברבעון הקודם ל-105.9 מיליון דולר ברבעון האחרון. בעבר היתה ארה"ב שוק היעד המרכזי של החברה, אולם כעת היא אחראית לכ-35% בלבד מההכנסות. מנגד, משקלה של אירופה ממשיך לעלות, והמכירות ברבעון הגיעו להיקף שיא של 165.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-144.3 מיליון דולר ברבעון הקודם. כיום אירופה אחראית לכ-53% מכלל ההכנסות.

החברה דיווחה על ביקושים גבוהים בהולנד ובגרמניה ומכירות שיא בצרפת, בשווייץ ובפולין. בסך הכול, ההכנסות מאירופה היוו 53% מכלל ההכנסות. בשיחה הוועידה לאחר פרסום הדו"ח, הסביר המנכ"ל צבי לנדו שהירידה במכירות בארצות הברית נובעת בעיקר מהאטה בשוק המסחרי. "בתחילה היתה ציפייה שהמגזר המסחרי יתאושש מהמגיפה בקצב מהיר יותר, אבל בפועל ההתאוששות איטית בהשוואה למגזר המגורים, ולכן המלאים גבוהים". ברבעון הבא צופה החברה הכנסות של 345-365 מיליון דולר.

אב-טיפוס ראשון מהמפעל בציפורית

ברבעון האחרון החלה העבודה במפעל הייצור החדש "סלע 1" שהחברה הקימה באזור התעשייה ציפורית. הוא נקרא על שמו של מנכ"ל ואחד ממייסדיי החברה גיא סלע, שהלך לעולמו בשנה שעברה. המתקן משמש גם לייצור וגם לפיתוח תהליכי ייצור, עבור מוצרים המיוצרים באתרים אחרים. לנדו גילה בשיחה שברבעון האחרון יצא לארצות הברית המשלוח הראשון של ממירים שיוצרו במפעל בציפורית.

ברבעון האחרון גם יוצרו במפעל אבות-הטיפוס הראשונים של מוצר חדש: ממיר בהספק של 330 קילו-וואט המיועד למגזר התשתיות וצפוי לצאת לשוק בסוף 2021. לנדו: "המפעל מרוחק רק כשעת נסיעה אחת ממרכז המו"פ שלנו, ומסייע לנו לקצר את תהליכי הפיתוח, בייחוד בתקופה של הגבלות תעופה".

לקראת ייצור סדרתי עם יצרן רכב

בתחומים החדשים שאליהם נכנסה החברה בשנתיים האחרונות – מערכות אל-פסק, רכב חשמלי וסוללות ליתיום – הכנסות החברה עדיין שוליות, אך עלו מ-22 מיליון דולר ל-26 מיליון דולר, בעיקר ממכירת סוללות ליתיום מתוצרת חברת קוקאם (Kokam) הדרום-קוריאנית שסולאר-אדג' רכשה בשנה שעברה.

בתחום הרכב החשמלי, שלתוכו נכנסה סולאר-אדג' עם רכישת חברת SMRE האיטלקית, עדכן לנדו כי שיתוף הפעולה של החברה עם יצרן רכב מוביל נכנס לשלב הייצור הסדרתי. חטיבת הרכב החשמלי של סולאר-אדג' מייצרת מערכות הנעת-כוח (powertrain) לרכב חשמלי, הכוללת סוללות, ממירים, מנוע ויחידות בקרה אלקטרוניות.

"בששת החודשים האחרונים, עשרות כלי-רכב חשמליים, המונעים על ידי מערכת הנעת הכוח שלנו, צברו קילומטרים של נסיעות ותהליכי בדיקה. ברבעון הרביעי אנחנו צפויים לשלוח 100-200 ערכות הנעת כוח עם התחלת הייצור הסדרתי. ההכנסות ושולי הרווח עדיין שוליים, אך זהו צעד ראשון בכניסה של סולאר-אדג' לתחום הרכב החשמלי. היעד הוא להגדיל את המכירות לאלפי יחידות ב-6-12 חודשים הקרובים. מבחינת סדר-גודל, פוטנציאל השוק הזה גדול אפילו יותר מהשוק הסולארי, אך זה ייקח עוד כמה שנים."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , דוחות רווח , חדשות , קלינטק

פורסם בתגיות: סולאר-אדג' , רכב חשמלי