אלביט מתארגנת מחדש ומאחדת תחומי פעילות

23 נובמבר, 2020

מפשטת את המבנה הנוכחי כדי להגביר את התיאום בין תחומים סמוכים. קבוצת המל"טים תשולב בחטיבת התעופה. ימוזגו פעילויות המודיעין ולוחמה אלקטרונית ותחום האלקטרו-אופטיקה, ותחום החימוש המדוייק ישולב בחטיבת מערכות יבשה

חברת אלביט מערכות (Elbit) מארגנת מחדש את החטיבות באמצעותן היא פועלת וממזגת חלק מהן כדי לפשט את המבנה הארגוני ולשפר את התיאום בין תחומים סמוכים. הארגון מחדש יתחיל להתבצע בחודשים הקרובים וצפוי להסתיים עד סוף 2021. כיום פועלת אלביט מערכות באמצעות של שמונה חטיבות נפרדות: חטיבת מסוקים ומטוסים צבאיים, חטיבת תעופה אזרחית וחלקי מטוסים, חטיבת מערכות בלתי מאוישות (אוויריות, יבשתיות וימיות), חטיבת האלקטרו-אופטיקה, חטיבת מערכות יבשה, חטיבת חימוש, חטיבת סייבר ומערכות שליטה ובקרה, וחטיבת מודיעין ולוחמה אלקטרונית.

במסגרת הארגון מחדש היא ממזגת את קבוצת החימוש המדוייק (Precision Guided Munition) בתוך חטיבת המערכות היבשתיות שהוקמה בעקבות רכישת תעש בסוף 2018. אותה עיסקת ענק (כחצי מיליארד דולר) הולידה ארגון פנימי רחב היקף, כאשר חטיבת היבשה והתקשוב המקורית פוצלה לשתי חטיבות נפרדות: חטיבת תקשוב וסייבר, וחטיבת מערכות יבשתיות. חטיבת התקשוב והסייבר כוללת את תחומי הרדיו, התקשוב והסייבר. חטיבת המערכות היבשתיות כוללת כלי-רכב צבאיים, מערכות ארטילריה ואת כל הפעילויות של תעש.

שילוב תחום החימוש המדוייק בחטיבה מגדיל את היעילות התפעולית, מכיוון שגם תעש (לשעבר) עוסקת בפיתוח חימוש מדוייק. במקביל, אלביט מקימה חטיבת תעופה הכוללת את כל הפעילויות שלה בתחומי התעופה הצבאית, בהן: ייצור חלקי חילוף למטוסי קרב, מערכות אוויוניקה ושידרוג מטוסים. אל החטיבה הזאת יצורפו כל הפעילויות בתחום המערכות האוויריות הבלתי מאויישות. זוהי אחת מהקבוצות החזקות בחברת אלביט וכוללת מל"טים בגדלים שונים, החל ממערכות אסטרטגיות וכלה במערכות טקטיות.

רכב הלחימה בראדלי של צבא ארה"ב. אלביט מספקת את מערכות השליטה בתותח
רכב הלחימה בראדלי של צבא ארה"ב. אלביט מספקת את מערכות השליטה בתותח

החטיבה החדשה השלישית היא חטיבת המודיעין והלוחמה האלקטרונית (ISTAR & EW Division). היא תהיה מורכבת מכל הפעילויות של החברה בתחום המערכות האלקטרו-אופטיות (לשעבר אלאופ) ומכל הפעילויות שלה בתחומי הלוחמה האלקטרונית והמודיעין האלקטרוני. ראוי לציין שיש לאלביט מעין חטיבה נוספת: החברה הבת Elbit Systems of America הפועלת בארה"ב. היא משמשת כקבלן של הצבא האמריקאי ומספקת שירותי תחזוקה ושיפוץ מטוסים, אספקת מערכות אלקטו אופטיות, מל"טים ועוד. בסוף שנת 2019 היא רכשה את חטיבת מערכות ראיית הלילה של חברת L3Harris תמורת כ-351 מיליון דולר.

המכירות עולות הרווחים יורדים

ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו מכירות אלביט בכ-1.34 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 1.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. יחד עם זאת הרווח הנקי ספג מהלומה: מ-72 מיליון דולר אשתקד לכ-17 מיליון דולר בלבד ב-2020. התמונה חוזרת על עצמה גם בתוצאות של תשעת החודשים הראשונים של השנה: היקף המכירות צמח מ-3.18 מיליארד דולר לכ-3.28 מיליארד דולר – אולם הרווח הנקי הצטמצם מכ-177 מיליון דולר לכ-170 מיליון דולר. יכול להיות שהדבר נובע ממחיקה של 60 מיליון דולר שהחברה ביצעה, עקב הפגיעה של נגיף הקורונה בשוק התעופה האזרחי של החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Elbit , אלביט , ארגון מחדש