סיוה תספק ל-DARPA גישה אל כל הטכנולוגיות שלה

5 ינואר, 2021

סיוה היא מהחברות הראשונות שהצטרפו אל תוכנית DARPA Toolbox המעניקה גישה לכל החוקרים בדארפה לטכנולוגיות מתקדמות. עד היום נחתמו הסכמים דומים עם Verific ועם חברת ARM

חברת סיוה מהרצליה (CEVA) חתמה על הסכם רישוי רחב-היקף עם הסוכנות האמריקאית למחקרי בטחון מתקדמים (DARPA) המעניק לסוכנות גישה מלאה אל כל תיק הקניין הרוחני וכלי הפיתוח של החברה. מדובר בטכנולוגיות DSP, בינה מלאכותית, Wi-Fi, עיבוד תמונה, הדור החמישי ו-Bloutooth, היתוך חיישנים, עיבוד קולי ועוד. הסוכנות האמריקאית למחקרי ביטחון מתקדמים פועלת תחת משרד ההגנה של ארה"ב ועוסקת בפיתוחים טכנולוגיים המשמשים את הצבא, סוכנויות הביון ומגיעים גם לשוק האזרחי.

חברת סיוה היא מהחברות הראשונות החותמת על הסכם כזה עם דארפה. לפניה נחתמו הסכמים דומים עם חברת Verific המספקת כלי EDA ועם חברת ARM המספקת קניין רוחני של מעבדים ותשתיות תקשורת בתוך הרכיבים. ההסכם עם ARM נחתם באוגוסט 2020, ובמסגרתו היא תספק לכל התוכניות בסוכנות גישה אל כל הקניין הרוחני שלה במשך שלוש השנים הבאות. ההסכם נחתם במסגרת תוכנית DARPA Toolbox, אשר מיועדת לספק תשתיות לכל החברות המשתתפות בתוכניות הפיתוח של הסוכנות.

סיוה מקבלת גישה אל השותפות הטכנולוגיות של דארפה

תוכנית Toolbox מנוהלת באמצעות המרכז למיקרו-מערכות (Microsystems Technology Office – MTO) של הסוכנות. מנהל תוכנית MTO, סרג' ליף, אמר שההסכם מעניק לסוכנות גישה מהירה אל טכנולוגיות מתקדמות. "הטכנולוגיות והתוכנות של סיוה יסייע לחוקרים שלנו בפרויקטים רבים שבהם נדרשת תקשורת אלחוטית לצד מודעות סביבתית מרובת חיישנים".  מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שההסכם מרחיב את נוכחותה של החברה בשוק ומספק לה גישה אל אל האקוסיסטם של DARPA, כלומר אל החברות המשתתפות בתוכניות הפיתוח שלה.

חטיבת MTO מנהלת מספר תוכניות דגל לפיתוח טכנולוגיות מיקרואלקטרוניקה מתקדמות עבור הצבא האמריקאי. כך למשל תוכנית Electronics Resurgence Initiative החלה בשנת 2017 ונמשכת עד היום. היא נועדה לפתח שיטות לשיפור ביצועי השבב תוך כדי שמירה על עלויות סבירות, והיתה מעורבת בפיתוח טרנזיסטורי FinFET. תוכנית Real Time Machine Learning עוסקת בטכנולוגיות תכנון שבבים המבוססות על שימוש במערכות בינה מלאכותית, ותוכנית AISS מתמקדת בפיתוח תהליך אוטומטי לבניית שבבים מאובטחים שלא ניתן לחדור אליהם או לזייף אותם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית