היילו החלה בייצור סדרתי של כרטיסי בינה מלאכותית

19 ינואר, 2021

המודולים מופיעים בפורמט Mini PCIe, שניתן לחבר אל מחשבים משובצים בתור כרטיס הרחבה סטנדרטי. מבוססים על מעבד הבינה המלאכותית Hailo-8 שהחברה פיתחה

חברת היילו (Hailo) התל-אביבית החלה החודש (ינואר 2021) בייצור הסדרתי של כרטיסי הבינה המלאכותית הנתקעים מסוג Hailo-8 M.2, שעליהם היא הכריזה בחודש ספטמבר 2020. מייסד משותף ומנכ"ל החברה, אור דנון, סיפר ל-Techtime שבשלב הראשון החברה תשווק את הכרטיסים בעיקר בטאיוואן, ששם נמצא ריכוז גדול מאוד של יצרני כרטיסי מחשב משובצים. "כמה עשרות לקוחות כבר קיבלו את הכרטיסים החדשים והחלו לבדוק אותם".

המודולים מופיעים בפורמט Mini PCIe, שניתן לחבר אל מחשבים משובצים בתור כרטיס הרחבה סטנדרטי. הם מבוססים על מעבד הבינה המלאכותית Hailo-8 שהחברה פיתחה, ומותאמים לתשתיות התוכנה הסטנדרטיות בתחום הרשתות הנוירוניות, דוגמת TensorFlow ו-ONNX, הנתמכות על-ידי ה-Dataflow Compiler של Hailo. לדברי דנון, כרטיסי ההרחבה מאפשרים ללקוחות להיכנס לתחום הבינה המלאכותית ללא צורך בפיתוח חומרה.

דנון: "היישום מאוד קל, ועובר מייד לאנשי התוכנה אשר כותבים את האפליקציה. המטרה היא לאפשר להוסיף יכולות בינה מלאכותית (AI) במערכות הקיימות שלהם, בלא שהם ייאלצו לבצע תכנון מחדש של המחשבים המשובצים". מדובר במהלך מפתיע של החברה, אשר הכריזה בעבר שהיא נערכת לייצור סדרתי של שבב העיבוד עצמו. יכול להיות שהיא הגיעה למסקנה שקל יותר להחדיר את הטכנולוגיה לשוק באמצעות כרטיסים נתקעים, מכיוון שהם לא דורשים מחוייבות עמוקה של הלקוח אל מוצר חדש ועדיין לא מוכר.

שבב נוירוני מוגדר-תוכנה

חברת היילו הוקמה בשנת 2017 על-ידי המנכ"ל אור דנון, ה-CTO אבי באום ומנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין. המשקיע הראשון בחברה היה זהר זיסאפל, המשמש כיו"ר Hailo. מאז הקמתה גייסה החברה כ-88 מיליון דולר. החברה פיתחה ארכיטקטורה חדשה של שבב ליישום רשתות נוירוניות ללימוד עומק. המעבד שלה, Hailo-8, מיועד לממש את שלב ההרצה, כלומר יישום ההסקות (Inference) באבזרי קצה. הוא מגיע לעוצמת עיבוד של 26 מיליארד פעולות בשנייה (26TOPS) וליעילות של 3TOPS לכל ואט.

השבב בנוי מארבעה מרכיבים מרכזיים: מעבד תמונה המשפר את התמונה המגיעה מהחיישן לפני העברתה לזיהוי ברשת הנוירונית, מעבד לקבצי וידאו בתקן H.264, מעבד ARM-M4 המנהל את השבב, והרשת הנוירונית עצמה, שהחברה פיתחה, אשר מורכבת ממטריצה גמישה של יחידות עיבוד ויחידות זיכרון, אשר ניתן להגדיר את התצורה שלה באמצעות תוכנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית