מניית סיוה היכתה את המשקיעים בתדהמה

20 ינואר, 2021

מניית סיוה זינקה בכ-20% בתוך יומיים והביאה את החברה לשווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר. הסיבות לתופעה עדיין לא ברורות, אבל תואמות למגמה הכללית שהחלה בחודש מרץ 2020. האם היא נהנית מהשלכות מלחמת הסחר?

בתמונה למעלה: מניית סיוה בחודש האחרון בנסד"ק

מניית חברת סיוה (CEVA) זינקה השבוע בכמעט 20% במהלך המסחר בנסד"ק, למרות שהחברה לא דיווחה על עיסקה חדשה או התפתחות יוצאת דופן. בשוק עדיין תוהים מה עומד מאחורי התופעה שהזניקה את מחיר המנייה של סיוה מכ-54 דולר ליותר מ-63 דולרים, ולשווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר. זהו שיא במחיר של סיוה מאז החלה להיסחר בבורסה. חברת סיוה מספקת קניין רוחני וכלי פיתוח בטכנולוגיות DSP, בינה מלאכותית, Wi-Fi, עיבוד תמונה, הדור החמישי ו-Bloutooth, היתוך חיישנים, עיבוד קולי ועוד.

המסתורין האופף את התנהגות המניה, אפילו התגבר כאשר התברר שלפני יומיים פרסמה חברת Cowen Reaerch המלצת קנייה למניית סיוה, והגדירה מחיר יעד של 62 דולר. במקרים רבים, המלצת קנייה כזו מביאה להעוררות במניה של החברה הנסקרת, אולם במקרה הזה המחיר של המניה עבר את ההמלצה של קוון, והגיע ליותר מ-65 דולרים, שתוקנו מאוחד יותר כלפי מטה לכ-63.3 דולרים. בשנים האחרונות לא חוו המשקיעים בסיוה הרבה נחת: רוב שנויה היא נסחרה במחיר של קצת מעל 10 דולרים. בשנת 2011 היא זינקה למחיר של 34 דולרים למשך מספר שבועות ואז ירדה לתחום המוכר של 15 דולר.

בשנת 2017 היא הגיעה לשיא נוסף של כ-45 דולרים משל מספר חודשים, וירדה בתחילת 2018 למחיר של 22 דולרים. המפנה הנוכחי החל בחודש מרץ 2020, שבמהלכו התאוששו רוב מניות השבבים: מניית סיוה החלה את החודש במחיר של 25 דולרים, ומאז היא שומרת על עליה יחסית קבועה, מלבד הזינוק המפתיע של השבוע האחרון.

כניסה לתחומים חדשים והסכם רחב היקף עם DARPA

יכול להיות שהתופעה קשורה להרחבת חתימת הרגל שלה בתעשיית השבבים, בעקבות כניסה לתחומים כמו בינה מלאכותית, הדור החמישי, עיבוד קול ועיבוד תמונה. רק לפני שבוע היא הכריזה על סדרת המעבדים החדשה SensPro2, אשר מיועדת לניהול מערכות ברכב חשמלי ואוטונומי, בהן: מצלמות חכמות, חיישני מכ"ם ו-LiDAR, התנהגות רובוטית, מערכות הנעה ומערכות ניהול סוללה. מדובר בדור השני של משפחת מעבדי SensPro DSP אשר הותאמו ליישום מטלות בינה מלאכותית ומטלות עיבוד כבדות.

הסדרה החדשה כוללת שבעה מעבדי DSP שונים המותאמים לדרישות עיבוד שונות, החל ממיליון פעולות AI בשנייה ועד 3.2 פעולות עיבוד בשנייה (TOPS). במקביל לערכות הפקודות (ISA) המשותפת לכל המעבדים במשפחה, היא מאפשרת ניתן להגדיר לכל אחד מהמעבדים לעבוד באמצעות ערכת פקודות ייעודית המותאמת ליישומים שונים, דוגמת עיבוד אותות מכ"ם, עיבוד אודיו, ראיית מכונה, מיפוי והתמצאות (SLAM) או ביצוע פעולות עיבוד וקטורי מקבילי, הנדרשות ביישומים שבהם יש צורך בעיבוד מידע המגיע ממספר חיישנים בו-זמנית.

ההיקף הטכנולוגי של החברה זכה לפני שבועיים להכרה חשובה, כאשר סיוה חתמה על הסכם רישוי עם הסוכנות האמריקאית למחקרי בטחון מתקדמים (DARPA) המעניק לסוכנות גישה מלאה אל כל תיק הקניין הרוחני וכלי הפיתוח שלה: טכנולוגיות DSP, בינה מלאכותית, Wi-Fi, עיבוד תמונה, דור חמישי ו-Bloutooth, היתוך חיישנים, עיבוד קולי ועוד. סיוה היא מהחברות הראשונות בעולם החותמת על ההסכם עם דארפה. לפניה נחתם הסכם רק עם חברת Verific המספקת כלי EDA ועם חברת ARM.

מכאן שסיוה מזוהה עם שני שווקים צומחים – הדור החמישי והבינה המלאכותית – המתבטאים בעלייה במחיר המניות של החברות המזוהות עם השווקים האלה. וקיימת נקודה נוספת: יכול להיות שסיוה נהנית ממלחמת הסחר בין סין וארה"ב, אשר פוגעת קשה בוואווי הסינית הנחשבת לאחת מהחברות מובילות בעולם בתחום הדור החמישי. החרם על וואווי הופך את סיוה לאחת מהספקיות הבולטות של קניין רוחני לדור החמישי – עבור חברות מערביות וחברות המנועות מרכישת ידע או רכיבים מתוצרת וואווי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: CEVA , סיוה