אלביט, ראדא ורפאל שולבו בפרוייקט נגמ"ש הלחימה ההולנדי

7 פברואר, 2021

הולנד משדרגת את נגמ"שי הלחימה CV90 במסגרת פרוייקט בהיקף של 500 מיליון דולר. החברות הישראליות יספקו מערכות הגנה אקטיבית, כוונות ירי חכמות וטילי נ.ט ארוכי טווח

בתמונה למעלה: נגמ"ש הלחימה CV90 מבצע ניסויי ירי של טיל Spike LR מתוצרת רפאל

התעשייה הישראלית ממלאת תפקיד מרכזי בפרוייקט הענק לשידרוג נגמ"שי הלחימה של הצבא ההולנדי. מדובר בפרוייקט בהיקף של כ-500 מיליון דולר המנוהל על-ידי חברת BAE Systems לשדרוג 122 נגמ"שי לחימה מסוג CV90 של הצבא ההולנדי, עם אופציה לשדרג 19 נגמ"שים נוספים. מדובר בשדרוג של כמעט כל צי הנגמ"שים שבידי צבא הולנד, המפעיל 144 כלים.

במסגרת הפרוייקט, יצויידו הנגמ"שים בצריח תותח חדש מתוצרת החברה הבת השוודית של BAE, מנוע חדש בהספק של 1,000 כוחות סוס, תותח חדש, ויבוצעו שינויים פנימיים שישפרו את התפקוד של אנשי הצוות. מדובר בנגמ"ש הנושא 8 לוחמים וכולל עוד שני אנשי צוות המפעילים אותו ומספקים סיוע ישיר לחי"ר באמצעות תותח מהיר ירי בקוטר של 35 מ"מ.

הירשמו לניוזלטר השבועי של Techtime וקבלו מדי יום חמישי עדכונים על כל מה שקרה השבוע בהייטק>>>

הולנד הובילה את מגמת ההצטיידות המאסיבית במערכות הגנה אקטיביות

התרומה הישראלית לנגמ"שים המחודשים ממוקדת בעיקר בצריח. חברת אלביט משתתפת בפרוייקט בהיקף כולל של כ-82 מיליון דולר. במסגרת הזאת היא תספק את מערכת ההגנה האקטיבית בפני טילים ופגזים מסוג Iron Fist המתבססת על מידע המגיע מארבע מערכות מכ"ם טקטי של חברת ראדא הישראלית. מעניין לציין שהולנד הייתה מהמדינות הראשונות שבדקו את ההיתכנות של הצטיידות מאסיבית במערכות הגנה אקטיביות, וכבר בשנת 2019 החליטה להצטייד במערכת של אלביט.

בנוסף, אלביט תספק את הכוונת האלקטרו-אופטית עבור התותח. מדובר במערכת מסוג COAPS –  Commander Open Architecture Panoramic Sight, זוהי כוונת מיוצבת המספקת תצפית רצופה של כל סביבת הרכב (360⁰) ומבצעת הרכשת מטרות לצורך ירי, באמצעות לייזר לאיתור מרחק וכיוון. ניתן להרים את המערכת האופטית לגובה של עד 60 ס"מ מעל הצריח כדי להתגבר על שטחים מתים. זוהי מערכת פתוחה הניתנת להתאמה לכלי-רכב קרביים שונים, ולשינויים בכמות וסוג החיישנים המזינים אותה במידע. ניתן להשתמש בה הן ככוונת תותחן, הן ככוונת לצורכי מפקד הכלי והן כמודול במערך בקרת האש.

בתמונה: איור קונספט של הנגמ"ש ההולנדי המשודרג

במקביל, הנגמ"שים החדשים יצויידו בטילי נ"ט ארוכי טווח מסוג Spike LR2 של חברת רפאל.  גם במקרה הזה ההכנות היו ארוכות מאוד, כאשר ניסויי הירי וההסמכה של מערכות טילי ספייק הושלמו כבר בחודש ינואר 2020. מדובר בתוכנית בעלת פוטנציאל עסקי מעניין מאוד. במקור, הנגמ"שים פותחו בשבדיה ונכנסו לשירות בתחילת שנות ה-90, אולם למרות גילם המתקדם הם נחשבים לסיפור הצלחה. הם השתתפו בלחימה באפגניסטן והיכולות שלהם משודרגות בעקביות.

הפוטנציאל העסקי של "מועדון ה-CV90"

כיום נמצאים בשירות פעיל כ-1,300 נגמ"שי CV90 בשבע מדינות: שוודיה, נורווגיה, דנמרק, פינלנד, שווייץ, אסטוניה והולנד. המדינות האלה הקימו ביחד עם BAE גוף תיאום שקיבל את הכינוי "מועדון ה-CV90". מדי שנה נערך מפגש בין נציגי הצבאות של המועדון הזה, שבו הם מחליפים דעות, רעיונות ולקחים מהשימוש בנגמ"שים, מעלים הצעות ייעול ודנים בהן. פירוש הדבר, שאלביט, ראדא ורפאל נכנסו אל שולחן הדיונים של קבוצה אשר יכולה להביא להם הזמנות עתידיות בהיקף של מאות מערכות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית