הזמנה ראשונה למערכת Beam2C non stop של הייקון

20 דצמבר, 2021

חברה מארה"ב ביצעה הזמנה בהיקף של 2.5 מיליון דולר עבור המערכת הדיגיטלית מהקצה הגבוה לייצור קרטון גלי. המנכ"ל נמרודי: "אנחנו רואים פוטנציאל להזמנות המשך מהלקוח הזה"

בתמונה למעלה: מנכ"ל הייקון מערכות, שלמה נמרודי

חברת הייקון (Highcon Systems) מיבנה קיבלה הזמנה ראשונה עבור מערכת Beam2C non stop, שהיא מערכת מהקצה הגבוה לייצור דיגיטלי של קרטון גלי. החברה דיווחה שההזמנה בהיקף של 2.5 מיליון דולר התקבלה מחברה גדולה בארה"ב המתפעלת מפעלי ייצור רבים. ההזמנה תתבצע בשתי פעימות: בשלב הראשון הלקוח יקבל מערכת Beam2C לפני סוף 2021, וזו תשודרג ב-2022 לרמת Beam2C non stop, המאפשרת הזנת קרטון רצופה ללא צורך בהפסקת המכונה לצורך טעינת משטחי נייר.

מנכ"ל הייקון מערכות, שלמה נמרודי, אמר שהעיסקה הזאת היא אבן דרך משמעותית עבור החברה. "ההזמנה בוצעה לאחר סדרת בדיקות מקיפה שהלקוח ביצע, כולל בדיקה מול לקוחות קיימים של החברה. אנחנו רואים פוטנציאל לביצוע רכישות נוספות מצד הלקוח הזה". חברת הייקון הוקמה בשנת 2009 על-ידי אביב רצמן ומיכאל זימר, וכיום היא מנוהלת על-ידי שלמה נמרודי ומעסיקה כ-100 עובדים בארץ ובעולם. החברה פיתחה טכנולוגיה דיגיטלית לייצור אריזות ומעמדי קרטון גלי וקרטון קשיח, אשר נועדה להחליף את שיטת הייצור הקיימת, שבה מיוצרות תבניות קיפול וחיתוך בעבודה ידנית מייגעת על-גבי פלטות עץ וסכיני חיתוך.

מהפיכה דיגיטלית בשוק הקרטון

הטכנולוגיה של החברה מבוססת על ייצור מיידי של תבניות באמצעות קרן לייזר ופולימר מתמצק, ויצירה מיידית של קווי קיפול וחיתוך הקרטון (גלי וקשיח) שממנו מיוצרות אריזות (באמצעות קיפול והדבקה). המערכת של החברה מוגנת בכ-60 פטנטים ומגיעה לקצב עבודה של עד 5,000 גליונות בשעה. עד כה מכרה הייקון מערכות  מסוג Beam בטווח מחירים של 1.3-2.0 מיליון דולר ומערכות מסוג Euclid בטווח מחירים של 0.6-1.0 מיליון דולר. המערכת החדשה היא ברף מחיר גבוה יותר ובעלות יכולות ייצור גבוהות יותר, ולהערכת החברה היא צפויה להגדיל את היקף ההכנסות מחומרים מתכלים ומחוזי שירות במהלך חיי המכונה.

מערכת Beam לייצור דיגיטלי של קרטון גלי לאריזות
מערכת Beam לייצור דיגיטלי של קרטון גלי לאריזות

באוגוסט 2021 החברה דיווחה על תוצאות המחצית הראשונה של השנה, שהסתכמו בכ-6.45 מיליון דולר. החברה סיפקה ללקוחות קרוב ל-70 מערכות, חלק גדול מהן ללקוחות חוזרים המשתמשים ביותר ממערכת אחת בקווי הייצור שלהם. “החזון שלנו הוא לעשות מהפיכה בשוק הזה ולהעביר חלק גדול מייצור אריזות הקרטון מייצור אנלוגי מסורתי לייצור דיגיטלי”, אמר המנכ”ל נמרודי בשיחת הוועידה עם משקיעים. מאז הקמתה היא גייסה כ-150 מיליון דולר, בהם 45 מיליון דולר שגוייסו בדצמבר 2020 בבורסה של תל אביב, שבה החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-193 מיליון שקל.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אריזות , הייקון