מאוזר מקימה מחסן-ענק, אוטומטי כמעט לגמרי

11 ספטמבר, 2022

הקדימה במספר שנים את תוכנית ההרחבות האסטרטגית. סמנכ"ל שיווק לאזור EMEA, גרהאם מאגס. "לא צפויות נפילות בשוק. יש יותר מדי מנועי צמיחה פעילים. השוק הישראלי הוא יוצא-דופן מבחינתנו"

בתמונה למעלה: התרחבות מאוזר. האגף הירוק למעלה משמאל: המחסן החדש שהקמתו החלה כעת

מפיצת הרכיבים הגלובלית מאוזר (Mouser Electronics), הקדימה את תוכניות ההתרחבות שלה, והחלה בהקמת מחסן מלאי חדש בשטח של כ-39,000 מ"ר ובגובה של שלוש קומות. המחסן החדש מהווה הרחבה של מחסן הרכיבים של החברה בפורט-וורת, טקסס. עם השלמת הבנייה, ישתרע מחסן המלאי של החברה על שטח של כ-320,000 מ"ר, אשר יעניקו לחברה שטח איחסון רכיבים של כ-1.4 מיליון מ"ר, שבהם יישמר מלאי של כמיליון מק"טים (6.8 מיליון רכיבים) מתוצרת כ-1,200 יצרנים שונים.

המבנה החדש יצוייד במערכות שינוע ואיסוף אוטומטיות ויקושר בגשר עלי לשאר המחסנים הקיימים של החברה, המצויים באתר. המחסן החדש יצוייד במדפים רובוטיים (Vertical Lift Modules), מהסוג שהחברה סיימה לא מכבר להתקין. החברה דיווחה שלפני כשלושה חודשים היא השלימה את ההתקנה של 120 מערכות VLM: מערך של מדפים רובוטיים אנכיים הכוללים מערכות אוטומטיות לשליפת רכיבים והבאתם אל תחנות העבודה של אנשי המחסן. להערכתה, המערכות החדשות משפרות את היעילות, מצמצמות את השטח הנדרש לאיחסון רכיבים, ומקטינות בכ-45% את המרחקים שעובדי המחסן צריכים ללכת כדי לאסוף רכיבים.

השלב השישי בתוכנית ההתרחבות האסטרטגית

בנוסף ל-VLM, החברה ציידה את המחסנים במערכות אריזה וסימון אוטומטיות, המטפלות כל אחת ב-14 הזמנות בדקה. כך למשל, מערכות האריזה I-PACK, מייצרות אוטומטית קופסת קרטון ספציפית המותאמת לכל הזמנה, אורזת אותה ומעבירה אותה לשילוח. מאוזר נמצאת בבעלות TTI הנמצאת בבעלות ברקשיר התאוויי (Berkshire Hathaway), ומתמקדת באספקת רכיבים אלקטרונים לקבוצות פיתוח, בניית אבות טיפוס והבאה ראשונית לייצור (NPI). כיום החברה מעסיקה כ-3,500 עובדים. על-פי ההערכות, היא מחזיקה במלאי רכיבים בשווי של כ-1.2 מיליארד דולר, ומכירותיה בשנת 2022 צפויות להסתכם בכ-3 מיליארד דולר.

סמנכ"ל שיווק ב-EMEA, גרהאם מאגס: "השוק הישראלי הוא יוצא דופן מבחינתנו"
סמנכ"ל שיווק ב-EMEA, גרהאם מאגס: "השוק הישראלי הוא יוצא דופן מבחינתנו"

בשיחה עם Techtime, גילה סגן נשיא מאוזר לשיווק באזור EMEA, גרהאם מאגס, שהקמת המחסן החדש הוא השלב השישי בתוכנית התרחבות אסטרטגית שהחברה ניסחה לפני מספר שנים, אולם בנייתו הוקדמה במספר שנים לאור הגידול בפעילות החברה. מאגס:  "בשנת 2021 צמחו המכירות שלנו בעולם בכ-40%, כאשר המכירות באזור EMEA צמחו בכ-80%.

"בשנת 2022 אנחנו צופים צמיחה של כ-45% במכירות. בעשור האחרון, הפכה מאוזר מחברה הממוקדת בשוק האמריקאי לחברה גלובלית. כאשר הצטרפתי למאוזר בשנת 2010, רוב המכירות היו בארצות הברית. כיום כ-43% מהמכירות הן באמריקות, והשאר מתחלק שווה בשווה בערך בין אסיה ואירופה".

מהו משקלו השוק הישראלי אצלכם?

"תעשיית האלקטרוניקה בישראל אחראית לכ-9% מהמכירות באירופה. השוק הישראלי שונה מאוד מהשוק האירופי ומהשוק העולמי. הוא קטן, מתמחה ונמצא בצמיחה. בשנים האחרונות אנחנו צומחים כאן בקצב של כ-50% בשנה. מכיוון שזה שוק מאוד טכנולוגי, אנחנו מספקים ללקוחות הישראלית תמיכה טכניית באמצעות חברת MI Catalog אנחנו מציעים סיוע הנדסי רק בישראל וזה הרבה מאוד בזכות היכולות של השותף שלנו כאן. הלקוחות בישראל מקבלים את ההזמנות ישירות מטקסס, ולא דרך אירופה, ולכן כל הזמנה מגיעה ללקוח בתוך שלושה ימי עבודה".

לקוחות יתחילו לבטל הזמנות כפולות

למאוזר אין משרד בישראל. הפעילות המקומית מתבצעת באמצעות חברת MI Catalog (קיצור של Mouser Israel Catalog), שהיא חברה ישראלית אשר יושבת ברעננה ונמצאת בבעלות משה אלבס. לדברי מנהל המכירות מרק נודלמן, החברה מוגדרת כשותפה עסקית ונציגות אקסקלוסיבית של מאוזר. היא עובדת רק מול מאוזר ואחראית על התמיכה העסקית והטכנית בשוק הישראלי.

מהי התחזית שלכם לבעיית שרשרת האספקה?

מאגס: "להערכתנו, כאשר מצב שרשרת האספקה בעולם ישתפר ותהיה זמינות רבה יותר של רכיבים, אנחנו נראה ירידה זמנית ומתונה בהזמנות. כיום הלקוחות מבצעים הרבה מאוד הזמנות כפולות, וכאשר הרכיבים יתחילו להגיע אל השוק, הם יבטלו חלק ממהזמנות הכפולות. אולם בניגוד למצבים דומים בעבר, הפעם אנחנו לא צופים התמוטטות של השוק, מכיוון שיש יותר מדי מנועי צמיחה פעילים אשר דוחפים את השוק, כמו למשל רכב אוטונומי, השוק הצבאי, השוק התעשייתי, מכשור רפואי וכל מהפיכת הקישוריות האלחוטית בשוק הצרכני. באתר שלנו יש ארבע מיליון כניסות ביום, רובן מאנשים המבצעים פיתוח ובונים אבות טיפוס. לכן אנחנו רואים היטב את המגמה הזאת, ומשקיעים בבניית מלאי רכיבים גדול".

בתוך המחסן של מאוזר. מערכת ה-VLM מביאה את הרכיבים אל עובדי התיפעול
בתוך המחסן של מאוזר. מערכת ה-VLM מביאה את הרכיבים אל עובדי התיפעול
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: מאוזר , רכיבים , שרשרת אספקה