קרן בירד השיקה תכנית השקעות בתחום הסייבר

19 ספטמבר, 2022

הקרן, שמאחוריה עומדים המשרד לביטחון מולדת של ארה"ב ורשות הסייבר של ישראל, תתמוך במיזמי פיתוח בתחומי הגנה על תשתיות קריטיות, שדות תעופה ונמלים, עסקים קטנים ובינוניים ועוד

בתמונה: מנכ”ל הקרן ד”ר איתן יודלביץ’

קרן בירד (BIRD Foundation) השיקה קרן תמיכה חדשה לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות בתחום הסייבר. הקרן, הנקראת BIRD Cyber, נתמכת מהצד האמריקאי על ידי המשרד לביטחון המולדת (DHS), ומהצד הישראלי על ידי מערך הסייבר הלאומי. הקרן תעניק מימון של עד 1.5 מיליון דולר למיזמי פיתוח שבהם משתפות פעולה חברה ישראלית וחברה אמריקאית.

לפי הגדרת המשרדים משני הצדדים, הקרן תתמקד בפרויקטים לפיתוח פתרונות בתחומים כגון הגנת סייבר על מערכות תפעוליות במתקני תשתיות קריטיות, הגנה על שדות תעופה ונמלים קטנים ובינוניים, שיפור חוסן הסייבר של עסקים קטנים ובינוניים וכלים מבוססי בינה מלאכותית ולמידת-מכונה לניטור וזיהוי איומים.

הקרן, שתבחר פרויקטים למימון אחת לשנה, פרסמה באחרונה "קול קורא" ראשון, להגשת מועמדות לקבלת מימון עבור שנת 2023. המועד האחרון להגשת מועמדות הוא 15 בנובמבר. לצד קרן ראשית, התומכת בפרויקטים בתחומי חדשנות רחבים, בירד מפעילה עוד שתי קרנות ייעודיות, לתחום האנרגיה ולתחום ביטחון המולדת.

מכירות של 10 מיליארד דולר

קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פיתוח של טכנולוגיה משותפת או מוצר משותף. הקרן תומכת בפרויקטים אשר אושרו על ידי מועצת המנהלים של הקרן באמצעות מתן מענקים מותנים של עד מיליון דולר לצורך מימוש הפרויקט.

מאז הקמתה ב-1978, תמכה בירד ביותר מ-1,000 פרויקטים בהשקעה כוללת של יותר מ-360 מיליון דולר, מתוכם כ-110 מיליון דולר הוחזרו לקרן כתמלוגים. להערכת הקרן, כלל הפרויקטים שהבשילו למוצר מסחרי הניבו עד כה מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולר.

שיתופי הפעולה שנרקמו תחת הקרן הצמיחו לאורך השנים שורה ארוכה של הצלחות טכנולוגיות ומסחריות. בירד אמנם אינה קרן הון-סיכון אלא יותר קרן עידוד, אך היא כן בוחרת את הפרויקטים שלה בקפידה ובהליך תחרותי על פי סטנדרטים טכנולוגיים ופוטנציאל מסחרי. גם לאחר הענקת המענק, בירד ממשיכה לעקוב אחר התקדמות הפרויקטים, וזאת מאחר שבמקרה שהפיתוח מבשיל למוצר מסחרי בירד זכאית לקבל תמלוגים מהמכירות עד גובה של 150% מסכום המענק.

האזינו לתוכנית מיוחדת מתוך הפודקאסט שלנו שהוקדשה לפועלה של קרן בירד [22/4/2020]:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , ביג דאטה , בינה מלאכותית , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: קרן בירד