אחד ממייסדיי ננו-דיימנשן מצטרף לחברת התוכנה הקוונטית קלאסיק

21 ספטמבר, 2022

סיימון פריד פרש מננו-דיימנשן בסוף 2019. מונה לסמנכ"ל הפיתוח העסקי של קלאסיק. בתוך כך, החברה הודיעה על הרחבת סבב הגיוס האחרון מ-36 מיליון דולר ל-49 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ Classiq מתל-אביב, שפיתחה פלטפורמה לכתיבת אלגוריתמים למחשבים קוונטיים, דיווחה כי הרחיבה את סבב גיוס ההון B מ-33 מיליון דולר ל-49 מיליון דולר, וזאת עם הצטרפותה של קרן ההון סיכון הקנדית-ישראלית Awz Ventures להשקעה בחברה.

בשלב הקודם של הסבב הצטרפו להשקעה בחברה HSBC, הבנק השני בגודלו באירופה, Neva SGR האיטלקית, מקבוצת הבנקאות Intesa Sanpaolo, ו-NTT Finance שבשליטת ענקית הטלקום היפנית NTT. בעקבות ההשקעה החדשה יגיע סך ההון שגייסה קלאסיק בשנתיים שעברו מהקמתה ל-64 מיליון דולר. קלאסיק הצהירה כי בכוונתה להכפיל ב-2023 את מחלקת המו"פ שלה, מ-50 עובדים ל-100 עובדים, ולפתוח בתקופה הקרובה סניפים ביפן ובאירופה.

בתוך כך, החברה הודיעה כי סיימון פריד הצטרף לחברה בתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי. פריד היה אחד ממייסדי חברת ננו-דיימנשן ושימש כמנהל האסטרטגיה הראשי (CSO) ונשיא הפעילות בארצות הברית. הוא עזב את החברה בדצמבר 2019 אך עדיין מכהן כדירקטור. בשנתיים האחרונות שימש כמנהל פיתוח עסקי בחברת Meatech, המפתחת מדפסת להדפסת בשר מתורבת.

קלאסיק הוקמה במאי 2020 על-ידי המנכ”ל ניר מינרבי, סמנכ”ל המו”פ אמיר נוה והטכנולוג הראשי יהודה נוה. החברה מפתחת פתרונות שיאפשרו לכתוב יישומים עבור מחשבים קוונטיים, ויש לה כבר מספר לקוחות בתחומי הבנקאות, הנדסת חומרים ותרופות. בשנים האחרונות חלה פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי, ורבות מענקיות הטכנולוגיה בונות מחשבים קוונטיים חזקים יותר ויותר שמסוגלים לבצע משימות משמעותיות. ואולם, כדי להוציא לפועל את המהפכה צריך כלי תוכנה שיאפשרו לכתוב יישומים למחשוב קוונטי, וזה מה שעושה קלאסיק.

סימון פריד

לא מכבר השיקה קלאסיק את גרסת הבטא של פלטפורמת הפיתוח שלה, והעמידה אותה לרשות מספר לקוחות ראשונים, ובהמשך מתכננת החברה לפתוח את השימוש לעוד עשרות לקוחות.

האזינו לשיחה עם מנכ"ל קלאסיק ניר מינרבי, מתוך תוכנית מס' 22 בפודקאסט של Techtime, שעלתה באוגוסט 2020:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: מחשב קוונטי , ננו-דיימנשן , סיימון פריד , קלאסיק