מנהל מכירות מאוזר: "ישראל יוצאת דופן. זהו שוק של אנשים"

20 נובמבר, 2022

ראיון electronica 2022: "בתחום הרכיבים הפאסיביים כבר נפתרו רוב הבעיות. בתחום הקונקטורים מתחילים לראות שיפור, ובתחום הסמיקונדקטורס המצב עדיין קשה. השוק הצבאי נמצא בעלייה וצפוי לצמוח בכ-30%-40%"

בתמונה למעלה: מנהל המכירות העולמי של חברת מאוזר, מרק בר-לונון. צילום: Techtime

מפיצות רכיבים רבות נמצאות כיום בתהליכי היערכות לקראת סיום משבר שרשרת האספקה בתעשיית האלקטרוניקה והחזרה הצפויה לצמיחה. מנהל המכירות העולמי של חברת מאוזר (Mouser), מרק בר-לונון, סיפר ל-Techtime במהלך פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בתערוכת electronica 2022 במינכן, שכבר בשנת 2023 יתחיל לפעול המחסן החדש האוטומטי שהחברה מקימה כעת בסמוך למרכז ההפצה העולמי שלה בטקסס, ארה"ב.

עם השלמת הבנייה, ישתרע מחסן המלאי של החברה על שטח של כ-320,000 מ”ר, אשר יעניקו לה שטח איחסון רכיבים של כ-1.4 מיליון מ”ר, שבהם יישמר מלאי של כמיליון מק”טים (6.8 מיליון רכיבים) מתוצרת כ-1,200 יצרנים שונים. לדבריו, "בכל פעם באנחנו מגדילים את המלאי – גם המכירות צומחות". כך היה גם בשנה האחרונה שבה החברה הגדילה את המלאי שלה מהיקף כספי של 700 מיליון דולר בתחילת 2022 להיקף של כ-1.34 מיליארד דולר כעת.

17% מהמלאי הם מוצרים חדשים

"מנקודת המבט שלנו כספקית רכיבים בכמויות קטנות ובינוניות, השוק כמעט ולא הושפע מהקורונה. אנחנו חושבים שזו היתה שנה טובה לתעשייה, ושהיא תמשיך להיות כזו. השוק הצבאי נמצא בעלייה וצפוי להערכתנו לצמוח בכ-30%-40% במהלך השנה הבאה. במקביל, השוק מתאפיין בכניסה חזקה מאוד של הרבה מאוד טכנולוגיות חדשות. בהגדרה שלנו מוצרים חדשים הם מוצרים הנמצאים פחות מ-48 חודשים בשוק, וכיום 17% מהמלאי שלנו הם של מוצרים חדשים. כיום יש לנו כ-825,000 לקוחות ויש לנו מושג ברור מאוד מה הם מחפשים, ולכן אחת מהמטרות שלנו היא להחזיק במלאי מגוון מאוד שיתאים לצרכים שלהם".

כיצד אתם מרגישים את המגמות בתחום שרשרת האספקה?

בר-לונון: "בתחום הרכיבים הפאסיביים כבר נפתרו רוב הבעיות. בתחום הקונקטורים אנחנו מתחילים לראות את השיפור, אולם בתחום הסמיקונדקטורס המצב עדיין קשה. קיימים קווים סגורים עד סוף 2023 ובמקרים רבים זמני האספקה מגיעים עד 2024. כעת עדיין קיימות הזמנות כפולות ומשולשות בתחום השבבים, אולם להערכתי נתחיל לראות שיפור במהלך הרבעון השלישי 2023, ואז גם יהיו ביטולים של הזמנות הגיבוי. בינתיים אנחנו רואים מעט מאוד ביטולים באמריקה ובאירופה.

"מגיעים הרבה מאוד ביטולים מסין, בעיקר של רכיבים המיועדים לשווקים הצרכניים. הדבר מאפשר לנו לספק את הרכיבים לשווקים אחרים, כמו למשל השוק התעשייתי בישראל". ישראל, הוא מספר, היא מדינה יוצאת דופן: "זהו שוק של אנשים. ישראל היא אחד מהמקומות האחרונים בעולם שבו האנשים עדיין רוצים להמשיך ולהיפגש אחד עם השני, ולא לעשות עסקים רק דרך האינטרנט".

למאוזר אין משרד בישראל. הפעילות המקומית מתבצעת באמצעות חברת MI Catalog (קיצור של Mouser Israel Catalog), שהיא חברה ישראלית אשר יושבת ברעננה ונמצאת בבעלות משה אלבס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: מאוזר , רכיבים , שרשרת אספקה