קרן בירד תשקיע 8.4 מיליון דולר ב-9 פרויקטים משותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות

19 ינואר, 2023

בין הפרויקטים שתקציבם הכולל יגיע ל 20-מיליון דולר, פיתוחים חדשניים בתחומי ייצור מתקדם, רובוטיקה, אגרוטק, הדפסה תלת מימדית, ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, חלל, ועוד

[בתמונה: מנכ"ל הקרן ד"ר איתן יודלביץ', שצפוי לפרוש בקרוב מתפקידו לאחר 17 שנה]

קרן BIRD, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב, אישרה השקעות בסך של 8.4 מיליון דולר בתשעה פרויקטים משותפים לחברות ישראליות וחברות אמריקאיות. בנוסף למענקים, יזכו הפרויקטים החדשים גם למימון מהמגזר הפרטי, כך שסך ההשקעה בפרויקטים יגיע ל-20 מיליון דולר.

קרן BIRD פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים לצורך פיתוח מוצר משותף. נוסף על הענקת מענקים מותנים של עד מיליון  וחצי דולר לפרויקט, הקרן מסייעת לחברות באיתור וחיבור לשותפים אסטרטגיים פוטנציאליים. הפרויקטים המוגשים לקרן עוברים בדיקה קפדנית על ידי בוחנים ישראלים מטעם רשות החדשנות ובוחנים אמריקאים מטעם המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארצות הברית (NIST).

תשעת הפרויקטים שאושרו לאחרונה בישיבת הדירקטוריון מתווספים ליותר מ-1,000 פרויקטים בהם השקיעה הקרן במהלך 45 שנות פעילותה. הפרויקטים, שהיקף ההשקעה הכולל בהם מגיע ליותר מ-370 מיליון דולר, הניבו עד כה מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולר.

אלה הם הפרויקטים שאושרו:

  • חברת Amarel Embedded Solutions (AES) הישראלית וחברת Setco Sales Company יפתחו פלטפורמת ציר חכמה לביצוע אופטימיזציה של מערכות עיבוד שבבי.
  • חברת Apeiro Motion הישראלית וחברת Hellbender האמריקאית יפתחו מערכת ניווט פנים וחוץ לרובוטים.
  • חברת CASTOR הישראלית וחברת Siemens Corporation Technology האמריקאית יפתחו תהליך חישוב אוטומטי של פליטות CO2 בהדפסה תלת מימדית לעומת ייצור תעשייתי מסורתי, התומך במציאת הזדמנויות להפחתת פליטות גזי חממה. 
  • חברת Cielo inertial Solutions הישראלית וחברת Guinn Partners האמריקאית ישתפו פעולה בפיתוח ומסחור פתרון חיישני אינרציה שנועדו לעמוד בדרישות החלל החדש.
  • חברת EyeFree Assisting Communication הישראלית ובית החוליםBeth Israel Deaconess Medical Center  יבצעו ניסוי קליני ויחקרו את יעילותה של מערכת EyeControl-Pro בהפחתת דליריום בסביבת טיפול נמרץ, על ידי מתן אפשרות לתקשורת דו-כיוונית בין המטופל, הצוותים רפואיים ומשפחות המטופלים.
    החברה 
    Kadimastem הישראלית ו-iTolerance האמריקאית ישלבו את הטכנולוגיה הרגנרטיבית של קדימהסטם עם חלבון שפותח על ידי החברה האמריקנית כפתרון לריפוי סוכרת ללא צורך בדיכוי חיסוני כרוני.
  • חברת ניו פייז וחברת Ultraflex Power Technologies האמריקאית יפתחו את הדור הבא של מכונות הקרנה של שדה אלקטרו מגנטי לא מיינן. שדה אלקטרו מגנטי זה גורם לחימום ננו חלקיקים אשר משמשים להרס של גרורות וגידולים בחולי סרטן שלב 4 בשיטה של היפרתרמיה אלקטרו מגנטית.
  • חברת תבל הישראלית וחברתVinergy  האמריקאית ישתפו פעולה בפיתוח מערכת קטיף אוטונומית המבוססת על אנרגיה ירוקה.
  • חברת  זריאנט פארמה הישראלית ו-Accuray האמריקאית יתפחו טיפול חדשני המשלב תרופה המגינה על מערכת העיכול מנזקי קרינה וטכנולוגיית הקרנה ממוקדת, שתגביר באופן דרמטי את יעילות הטיפול בסרטן הלבלב.

בחודש שעבר הודיעה הקרן כי מנכ"ל הקרן, ד״ר איתן יודלביץ, צפוי לפרוש לאחר 17 שנה בתפקיד. מי שנבחר על ידי דירקטוריון הקרן לרשת את יודלביץ’ בתפקיד הוא ירון לוטן, המכהן כיום כסגן יו״ר מכון אהרן למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן. לוטן ייכנס לתפקידו בתחילת חודש מרץ.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: קרן בירד