ואריסייט השיגה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד שקל

7 פברואר, 2023

טלסיס רכשה כ-1.68% מהמניות תמורת כ-25 מיליון שקל. ערב העיסקה היא החזיקה בכ-70.3% מהמניות. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 צמחו מכירות ואריסייט בכ-55%, והסתכמו בכ-215.3 מיליון שקל

בתמונה למעלה: ערכת הפיתוח לכרטיסי VAR-SOM-MX93 החדשים של ואריסייט

חברת ואריסייט (Variscite) מלוד השיגה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד שקל, ובכך היא מתחילה להסתמן כאחת מחברות האלקטרוניקה הצומחות ביותר בישראל. שווי השוק התברר במהלך עיסקה שהושלמה אתמול (ב'), שבמסגרתה רכשה חברת טלסיס (Telsys) כ-1.68% ממניות ואריסייט תמורת 25.078 מיליון שקל, וחברת ארלדן טכנולוגיות רכשה 0.5% ממניות ואריסייט בתנאים זהים. ערב העיסקה החזיקה טלסיס בכ-70.3% ממניות ואריסייט, וחברת ארלדן טכנולוגיות החזיקה בכ-20.3% ממניותיה.

חברת טלסיס נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-1.17 מיליארד שקל. קבוצת ארלדן (המחזיקה בבעלות על ארלדן טכנולוגיות) היא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת טלסיס ומחזיקה בכ-27.6% ממניות טלסיס. במאי 2022 מונה מנכ”ל ארלדן, צלי רשף, ליו”ר טלסיס בעקבות פטירתו של המייסד טומס יגודה זכרונו לברכה. טלסיס ביצעה את השקעתה הראשונה בחברה בשנת 2014, כאשר היא רכשה כ-32% מהמניות תמורת 8.3 מיליון שקל. מאז היא מגדילה בצעדים קטנים ובהתמדה את חלקה בחברה. כיום נמצאת ואריסייט בתהליך צמיחה מתמשך: בתשעת החודשים הראשונים של 2022 צמחו מכירותיה בכ-55% בהשוואה לתקופה המקבילה 2021, והסתכמו בכ-215.3 מיליון שקל.

מעבדי בינה מלאכותית ייעודיים

חברת ואריסייט עוסקת בפיתוח וייצור מודולים ממוחשבים (System on Modules) שסביבם מפתח הלקוח את היישום הספציפי שלו, מחשבים על-גבי כרטיס (Single Board Computers), ערכות פיתוח וכרטיסי הרחבה. המודולים כוללים מעבדים, זיכרונות, בקרים, ממשקי תקשורת קוויים ואלחוטיים וממשקי וידאו ואודיו.  בשנה האחרונה היא הגבירה את פעילותה בתחום הכרטיסים הכוללים מעבדי בינה מלאכותית. בסוף 2021 היא הוציאה את הכרטיס הראשון, אשר כלל את מעבד הבינה המלאכותית Hailo-8 של חברת היילו (Hailo) התל אביבית.

החברה פועלת במתכונת של יצרנית אלקטרוניקה קלאסית ומייצרת את הכרטיסים במפעלה בקריית גת. בחודש שעבר היא הכריזה על משפחת כרטיסי VAR-SOM-MX93 עבור יישומי Edge אשר מבוססת על מעבד i.MX93 של חברת NXP וכוללת מעבדי בינה מלאכותית ייעודיים לעיבוד רשתות נוירוניות מסוג Recurrent neural network, המעבדות מספרים בעלי 8 ו-16 ביטים ומטפלות במשקלים פנימיים באורך מילה של 8 סיביות. החברה לא מסרה האם מדובר במעבד של היילו או במעבד מתחרה. 

,

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SoM , Variscite , ואריסייט , טלסיס