שת"פ הרמן ו-proteanTecs בתחזוקת "רכב מוגדר תוכנה"

8 פברואר, 2023

הפתרון המשותף אוסף מידע מהשבבים בתוך הרכב באמצעות הטכנולוגיה של proteanTecs, מנתח אותם בענן, ומאפשר לחזות תקלות ו/או לבצע פעולות מנע באמצעות עדכון תוכנה

חברת proteanTecs התל אביבית וחברת HARMAN הגרמנית (נמצאת בבעלות סמסונג) הכריזו על שיתוף פעולה בקידום גישה חדשה ליישום פתרונות תחזוקה מונעת במערכות אלקטרוניות בכלי-רכב. הפתרון של שתי החברות משלב טכנולוגיית עידכון תוכנה (OTA), ניתוח כמויות גדולות של נתונים, ושימוש בחומרה המותקנת במערכות האלקטרוניות אשר אוספת נתוני על תפקודן.

הרעיון מיועד לספק מענה להתפתחות המכונית משלב של אבזר מכני לשלב של "מחשב מקושר על גלגלים", אשר כולל תוכנות בגודל של יותר מ-100 מיליון שורות קוד, ושולט במיקרו-מעבדים (Electronic Control Unit – ECU) בעלי מיליארדי טרנזיסטורים, המנהלים את תת המערכות ברכב. מנהלת קבוצת ה-OTA ואבטחת הסייבר ב-HARMAN, מיכל גבע, אמרה שהטכנולוגיה של proteanTecs הופכת את השבבים ברכב למערך של חיישנים המצויים בכל יחידת ECU, וביחד אנחנו יכולים להציע ליצרנים פתרון המספק גם גילוי בעיות וגם הצעת פתרונות, הנשענים על טכניקות OTA שונות".

שתי החברות פירסמו נייר עמדה משותף שבו הסבירו שהמורכבות הגדולה של מערכות האלקטרוניקה והתוכנה מייצרת קושי גדול בעמידה בדרישות הבטיחות והאמינות של תעשיית הרכב. "גם כאשר הרכב מגיע ללקוח כאשר כל המערכות תקינות לחלוטין, אי-אפשר להבטיח שכך יהיה גם כעבור 10 שנות שימוש שבמהלכן הרבה מהתוכנות ברכב עברו תהליכי עידכון ושדרוג. אפשר להמחיש את הבעיה בדוגמה הבאה: תתארו לכם מה יקרה אם תפעילו אפליקציה חדשה בסמארטפון שיצא לשוק לפני חמש שנים".

המוסכניק יושב על הענן

הגישה של שתי החברות לניטור ואבטחת רכב מוגדר תוכנה (Software Defined Vehicle – SDV) מבוססת על הצורך לזהות פגמים ולאפיין אותם עוד לפני שהם מתפתחים לכדי תקלה. הרעיון של שתי החברות הוא לשלב בין טכנולוגיית ה-OTA של הרמן לבין היכולת של proteanTecs לזהות אי-סדירות והפרעות בתיפקוד שבבים. החברה פיתחה טכנולוגיה לאיסוף מידע על תהליכים המתחוללים בתוך הרכיב, המבוססת על מעגלים זעירים (UCT Agents) שהושתלו ברכיב כבר בשלבי התכנון, המשמשים כ"סוכנים" לאיסוף מידע כמו טמפרטורה, זמני השהייה, זרמים וכדומה.

המידע הזה מזהה בעיות שונות כמו האטה בתגובה של המערכת, תיפקוד לקוי באותות שעון מסויימים וכדומה. באמצעות מערכת מידע בענן, ניתן לנתח את המידע הזה כדי לזהות את הבעיה, להעריך מתי היא תתפתח לכדי תקלה, ואפילו לספק בחלק המקרים טיפול מיידי, למשל באמצעות שינוי פרמטרים ותנאי עבודה של המערכת.

שתי החברות מציעות מערכת חדשה בשם Continuous Performance Monitoring – CPM אשר כוללת את תשתיות התוכנה והענן של הרמן (איסוף מידע באמצעות PPM Orchestrator וניתוח המידע בענן באמצעות PPM Cloud Manager) ואת הטכנולוגיה של proteanTecs אשר אוספת מידע חשמלי על תיפקוד הרכיב, ומחלצת ממנו מידע על תיפקוד המערכת האלקטרונית. תשתית הענן תנתח את המידע, תבצע הערכה מתי אי הסדירות בתיפקוד שהתגלתה באחת המערכות תתפתח לכדי תקלה, ותנקוט באמצעים לפתרון הבעיה או לדחיית התקלה. במקביל, היא תשדר התראה למרכז השירות של יצרנית הרכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: proteanTecs