מנכ"ל REE: "נצטרך לגייס עוד 80-100 מיליון דולר"

23 מאי, 2023

בסוף השנה יוותרו בקופתה כ-65 מיליון דולר, כאשר החברה צופה שתוכל לייצר רק כמה מאות יחידות עד סוף 2024. מניית החברה איבדה 97% מערכה מאז ההנפקה

מנייתה של חברת REE איבדה כ-6% מערכה במסחר בנסד"ק, וזאת לאחר שמנכ"ל ומייסד החברה, דניאל בראל, הודיע היום (ג') בשיחת הוועידה עם המשקיעים לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני, כי החברה תידרש לגייס עוד כ-80-100 מיליון דולר לפני שתוכל לבסס יכולות ייצור מסחריות משמעותיות. לא ברור אם החברה תגייס את הכסף באמצעות הנפקת מניות או גיוס חוב. REE נסחרת בנסד"ק בשווי של 130 מיליון דולר, לאחר שאיבדה כ-97% מערכה מאז הנפקתה.

החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם נזילות של 126 מיליון דולר, וצופה כי בסוף השנה יוותרו בקופתה כ-65 מיליון דולר. ההון הזה יספיק ל-REE לצורך ייצור 25 כלי-רכב המיועדים לבחינה אצל לקוחות נבחרים.

מנכ"ל REE, דניאל בראל: "אנחנו מעריכים כי נייצר מספיק הזמנות שיאפשרו לנו להגביר את תפוקת הייצור, וזאת על בסיס רשת המפיצים שלנו ולקוחותינו חברות ציי רכב. אני מבינים כי הגדלת יכולות הייצור של כמה אלפי כלי-רכב תצריך מימון נוסף, לפני שנוכל להגיע ל-EBITDA מאוזן, בעיקר לצורך עידה בדרישות הון תפעולי. אנחנו מעריכים כי ההון שיידרש יעמוד על 80-100 מיליון דולר."

במידה ואכן תצליח לגייס את ההון הדרוש, REE הציגה תוכנית דו-שלבית, כאשר בשלב ראשון תגיע ליכולות ייצור של כמה מאות בודדות של כלי רכב עד סוף שנת 2024 עם הגעה למרווח גולמי מאוזן ליחידה ברבעון האחרון של שנת 2024, ובשלב השני, תייצר כמה אלפי רכבים עד סוף שנת 2025 במטרה להגיע לאיזון EBITDA ברבעון האחרון של שנת 2025

REE עדכנה כי רשת ההפצה שלה בצפון אמריקה כוללת 8 מפיצים ו-3 ציי רכב; צבר ההזמנות הראשוניות של החברה עומד על כ-100 כלי רכב חשמליים. בחברה מעריכים כי למפיצים אלו פוטנציאל להגדיל את צבר הזמנות החברה לכמויות של מאות עד אלפי משאיות חשמליות בשנה.

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בארבע “פינות” הרכב, בין השאסי לגלגל ובתוך הגלגל. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב. החברה מכנה את הארכיטקטורה הזו x by wire, וזאת מאחר שכל מערכות הרכב, הממוקמות בארבע הפינות, נשלטות על ידי הנהג באופן אלקטרוני לחלוטין ולא מכני. על בסיס טכנולוגיה זו פיתחה החברה עד כה מספר פלטפורמות עבור יישומי-קצה כמו משלוחים עירוניים, רכבי היסעים, מונית אוטונומית ומשאית בינעירונית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , דוחות רווח

פורסם בתגיות: REE