תנופת ה-AI דוחפת גם את נובה

18 פברואר, 2024

נובה רשמה ברבעון 4 הכנסות ורווח שהתעלו מעל לתחזיות החברה. מנכ"ל נובה: "יצרניות שבבים צריכות כיום פתרונות מטרולוגיה מתקדמים יותר"

חברת נובה (Nova) דיווחה בסוף השבוע על הכנסות של 134.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, גבוה ב-4% לעומת הרבעון השלישי ומעל לתחזית של החברה עצמה. נובה גם רשמה את הרווח הנקי (במונחי GAAP) הרבעוני הגבוה בתולדותיה, 38.1 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת רבעון 3 וגם כן מעל לתחזיות החברה.

בשנת 2023 כולה רשמה נובה הכנסות של 517.9 מיליון דולר – ירידה של 9% בהשוואה ל-2022 – ורווח נקי של 136.3 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2024 צופה החברה הכנסות של 134-140 מיליון דולר.

נובה מדווחת על מומנטום חיובי בשני קווי הפעילות שלה: מערכות למדידת מימדים, שבהן נעשה שימוש באמצעים אופטיים, ומערכות למדידת חומרים, שבהן נעשה שימוש בספקטרוסקופיה כדי לבדוק את תכונות החומרים והתרכובות המשמשים בתהליך ייצור ובניית המעגל המשולב.

בנובה מדווחים על חדירה גוברת של מערכות למדידת חומרים, הן בשווקי ה-back-end וה-front-end, וכן אימוץ גובר של מערכות מדידה אופטיות בקרב מספר יצרניות של זיכרונות DRAM. הכנסותיה של נובה בתחום מדידת החומרים גדלו ב-2023 ב-30%.

לדברי המנכ"ל גבי ווייסמן, גם התנופה בתחום הבינה המלאכותית תורמת לצמיחה של החברה. "הביקוש הגובר סביב AI גם מגביר את הצורך במחשוב חסכוני באנרגיה. הלקוחות שלנו עומדים בחזית המעבר לארכיטקטורות תלת-מימדיות שמאפשרות זיכרונות רחבי-פס ושבבים לוגיים מתקדמים ביותר, כמו גם פתרונות של מארזים מתקדמים."

לדברי ווייסמן, הצרכים הללו של תעשיית השבבים מחייבים תהליכי ייצור מורכבים יותר, המתבססים על שימוש ביותר פרוסות סיליקון, יותר שכבות, ויותר שלבים בתהליך הייצור. כל אלה מחייבים דיוק רב יותר. "יצרניות שבבים צריכות כיום פתרונות מטרולוגיה מתקדמים יותר לכל אורך פרוסת הסיליקון, מהמרכז ועד הקצה. הן צריכות לשלוט בתכנונים תלת-מימדיים מאוד מורכבים ולנטר שכבות דקיקות של חומרים חדשים."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: נובה