CI Systems: הזמנה ביטחונית בהיקף של 5.2 מיליון דולר

22 פברואר, 2024

תספק ללקוח ישראלי ציוד בדיקה למערכות אלקטרו-אופטיות. אספקה: במהלך 2025. מכירות החברה נמצאות בצמיחה לאור מגמת ההתחמשות בעולם, אשר צברה תנופה בעקבות מלחמת אוקראינה

בתמונה למעלה: מדמה חתימה תרמית של טילים (מימין) וערכת בדיקה לציוד אלקטרו-אופטי מרובה חיישנים

חברת סי.אי (CI Systems) ממגדל העמק קיבלה הזמנה של מערכות בדיקה אופטיות צבאיות מלקוח ישראלי, בהיקף של כ-5.2 מיליון דולר. ההזמנה התקבלה לאחר משא ומתן שהחל בשנת 2023. באוגוסט 2023 החברה דיווחה על מיזכר הבנות להזמנת מסגרת בהיקף של כ-5 מיליון דולר ללא מועד אספקה קבוע. אלא שצורכי המלחמה שינו את סדרי העדיפויות: השבוע התקבלה ההזמנה עם מועד אספקה מזורז שיושלם במהלך 2025. חברת סי.אי. מפתחת ומייצרת מערכות בדיקה ומדידה אופטיות לשוק הצבאי, לשוק הסמיקונדקטורס והחל מ-2022 גם לשוק האזרחי.

טכנולוגיות הליבה שלה כוללות: Pyrometry למדידה לא פולשנית מרחוק של טמפרטורות האובייקט הנמדד, ספקטרוסקופיה בקרינת Near Infrared, ומדידת תוכנות נוזלים באמצעות קרינת Non Dispersive Infra Red. על בסיס זה החברה פיתחה מוצרים ייעודיים לשוקי היעד, כמו למשל מדידת הטמפרטורות של פרוסות סיליקון ומעקב אחר הריכוז של חומרים בתמיסות רטובות עבור תעשיית השבבים, מערכות למדידת הביצועים של פנלים סולאריים וכדומה.

עבור השוק הביטחוני מייצרת מערכות בדיקה לציוד אלקטרו-אופטי עבור כל אורך חיי המוצר, משלבי הפיתוח ובקרת הייצור, ועד התחזוקה של המשתמש הסופי. למשל מערכת להדמיית החתימה התרמית של טיל (Missile Signal Simulator) המשמשת לבדיקת המוכנות של מערכות גילוי ויירוט, מערכות למדידת החתימה התרמית של גופים, מערכות לבדיקת הביצועים של אמצעי ראיית לילה וחיישנים תרמיים העובדיחם בתחום ה-SWIR ועוד.

השוק הביטחוני מאפיל על השוק האזרחי

גם לפני מלחמת חרבות ברזל זה היה תחום הפעילות הגדול ביותר של החברה: בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכמו מכירות החברה בכ-27.1 מיליון דולר, מתוכן המכירות לשוק הביטחוני הסתכמו בכ-19.8 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של כ-38% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022, כאשר המכירות היו בעיקר לישראל, אירופה וארה"ב אשר נכנסו לתהליך הצטיידות ביטחוני על רקע מלחמת אוקראינה והמתיחות באסיה. החברה מעסיקה כ-150 עובדים, רובם במגדל העמק.

מעבר לפעילות בישראל, יש לה חברה בת בצרפת וחברה בת בארה"ב המייצרת מערכות עבור השוק האמריקאי ומערכות המוזמנות עבור צה"ל באמצעות כספי הסיוע הביטחוני האמריקאי. החברה נמצאת בשליטת המנכ"ל ד"ר רוברט בוקוולד והטכנולוגי הראשי ד"ר דאריו חביב. היא נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-189 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: CI Systems , אלקטרואופטיקה , תעופה וביטחון