TriEye התאימה את חיישן ה-SWIR ליישומי רובוטיקה תעשייתית

17 אפריל, 2024

המצלמה החדשה מתבססת על מקור תאורה באורך גל של 1340 ננומטר, שפותח בשיתוף Vertilas הגרמנית. מאפשר לרובוטים תעשייתיים לפעול בסביבה שבה יש בני-אדם

בתמונה למעלה: מצלמת ה-SWIR של TriEye (משמאל) ופנס הלייזר המבוסס על הטכנולוגיה של Vertilas

חברת TriEye התל אביבית הדגימה מצלמה תרמית ליישומי רובוטיקה תעשייתית, העושה שימוש במקור תאורת לייזר שפותח במיוחד עבורה על-ידי חברת Vertilas הגרמנית. המצלמה התרמית של החברה מבוססת על חיישן אינפרא-אדום בגלים קצרים (Short-Wavelength InfraRed – SWIR) מבוסס CMOS שהיא פיתחה, אשר מיוצר בחברת טאואר סמיקונדקטור הישראלית. החיישן רגיש לאורכי הגל 0.4µm-1.6µm, אשר מעניקים יכולת חישה בתנאי ראות קשים כמו חושך, גשם, ערפל ואבק, ויכולת הפקה מיידית של מידע תלת מימדי (תמונת עומק).

היכולות האלה מתאימות לשימוש בתעשיית הרכב, מכיוון שהן מאפשרות לבצע זיהוי מכשולים ועצמים בתנאי ראות ירודים. להערכת החברה, יש להן יתרונות רבים בהשוואה לפתרונות חישה אחרים הנמצאים בשימוש, דוגמת מכ"ם וליידאר (LiDAR). לחברה יש שיתוף פעולה ארוך טווח עם חברת פורשה אשר גם השקיעה בה, וחברת Hitachi Astemo (הנמצאת בבעלות משותפת של הונדה והיטאצ'י) הודיעה בעבר שהיא  תשלב את החיישן במערכות עזר בטיחותיות לנהג (ADAS).

רובוטים בסביבת בני-אדם

המצלמה התרמית עובדת בשילוב עם מקור תאורה מבוסס לייזר, המאיר את הסביבה באור באורך גל קבוע. קליטתו בחיישן וניתוח האותות החוזרים מאפשרים לייצר את התמונה. לפני כשנה החברה הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת Coherent אשר תספק לה מקורות לייזר ליישומי רכב. במסגרת שיתוף הפעולה שנחשף כעת עם Vertilas, פותח ממערך של 300 מקורות קרינת לייזר מסוג InP VCSEL, הפועל באורך גל של 1.3 מיקרון (1340 ננומטר) שהוא בטוח לשימוש ואינו פוגע בעיניים. 

אורך הגל הזה מיועד לשימוש בעיקר במערכות רובוטיקה תעשיתיית המתפקדות בסביבת בני אדם. הוא מעניק למצלמות של החברה את הרזולוציה המאפשרת שליטה במכונות, גם עמידות בפני סינוור, קרינת שמש או מקורות אור מטעים אחרים וצריכת הספק נמוכה. המצלמה המשולבת החדשה מיועד לעבור בטווחים של מטרים בודדים. היא מספקת שדה ראייה של 25°, תמונה ברזולוציה של 1.3 מגה-פיקסל וקצב התרעננות של 120 תמונות בשנייה (120fps).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , רובוטיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: trieye