המחזור החדש של אינטל איגנייט ממחיש את המשקל הגובר של AI באקוסיסטם הישראלי

2 מאי, 2024

בין הפיתוחים הנבחרים: פלטפורמת AI לריצוף ד.נ.א, מסד נתונים רשתי להאצת LLM וטיפול רגשי דיגיטלי מבוסס GenAI. ברבעון הראשון רשמו בוגרות התוכנית אקזיטים ב-300 מיליון דולר

[בתמונה: משתתפי המחזור הבא בתוכנית. צילום: עינב מורנו]

Intel Ignite, תוכנית האצת הסטארטאפים העולמית של אינטל לחברות דיפ-טק בשלבים מוקדמים, הכריזה על עשר החברות שנבחרו להשתתף במחזור התשיעי של התוכנית בתל אביב, שנפתח החודש.

עשרה הסטארטאפים נבחרו מתוך למעלה מ-250 חברות שהציגו את מועמדותן. והן גייסו בממוצע עד כה כ-6.4 מיליון דולר. החברות שנבחרו מתמקדות בפיתוח, הטמעה ושימוש בבינה מלאכותית לטובת מגוון תעשיות, בין היתר למניעה של הפצת פייק ניוז ובמדעי החיים.

בתוכנית ההאצה מדווחים כי במהלך הליך האיתור והסינון ניכרה עלייה של כ-50% בהיקף של סטארטאפים העוסקים בבינה מלאכותית, בהשוואה לפרופיל החברות שניגשו לתוכנית בתקופה המקבילה ב-2023. אלון ליבוביץ', מנכ"ל אינטל איגנייט ישראל, הסביר כי "עלייה זו משקפת את הטרנדים בשוק כפי שנראה מכיוון המשקיעים ומכיוון החברות שנבחרו לתוכנית. באופן ממוקד, ראינו חברות אשר מפתחות תשתיות עבור שימוש בבינה מלאכותית, וכן אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית".

עוד פרט מעניין הוא, כי במהלך הרבעון הראשון של 2024 נרשמו אקזיטים בהיקף כולל של 300 מיליו דולר של חברות שיצאו מהתוכנית של אינטל איגנייט בתל אביב. עד היום השתתפו בתוכנית השתתפו, שמתקיימת במקומות שונים בעולם, כ-176 סטארטאפים בישראל, אירופה, בריטניה וארצות הברית, שגייסו ביחד 2.5 מיליארד דולר.

עשרת הסטארטאפים המשתתפים בתוכנית הם:

  • Clarity מפתחת פתרונות הגנה על ארגונים מהאיומים של דיפ-פייק, ומייצרת שכבה של אמון על המדיה הדיגיטלית.
  • Converge Bio חותרת לחולל מהפכה באופן שבו מתבצע מחקר ופיתוח ביולוגי באמצעות פלטפורמת בינה מלאכותית גנרטיבית הראשונה מסוגה לרצפים של ד.נ.א וחלבונים
  • FalkorDB מפתחת מסד נתונים רישתי בעל זמן תגובה נמוך במיוחד, המשפר ביצועי מודלי שפה
  • Filo מפתחת טכנולוגית דחיסת המידע ללא אובדן נתונים של פילו פותחה כדי להפחית באופן משמעותי את דרישות האחסון של כל ארגון ולשפר את מהירות העברת הנתונים מבלי להקריב את שלמותם.
  • Hiveware מפתחת פתרון לביזור וריפיקציית שבבים כדי להגיע מהר יותר לשלב הייצור.
  • Kai.ai מפתחת פלטפורמת SaaS המספקת תמיכה רגשית שניתנת להתאמה אישית ומונעת על ידי בינה מלאכותית. המערכת של קאי משלימה מפגשים פיזיים עם טיפול דיגיטלי.
  • Noma עוסקת באבטחת תהליכי פיתוח ואפליקציות בינה מלאכותית מקצה לקצה
  • Onfire מפתחת מערכת הפעלה לצוותי מכירות בחברות תוכנה
  • RAAAM Memory Technologies Ltd מפתחת זיכרון-על-שבב בעל הצפיפות הגבוהה ביותר בתהליך סטנדרטי
  • Tonic Security  מפתחת פתרונות המאפשרים לארגונים להתמקד בהגנה על הנכסים העסקיים הקריטיים שלהם ולהפסיק לבזבז משאבים על התרעות שווא

האזינו לשיחה עם צחי וייספלד, כיום מנכ"ל תוכנית אינטל איגנייט העולמית, מתוך תוכנית מס' 20 בפודקאסט שלנו, שעלתה באוגוסט 2020:

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ

פורסם בתגיות: אינטל איגנייט