תעשיית ה-EMS צומחת יותר מתעשיית האלקטרוניקה

8 אפריל, 2015

בשנים הבאות תצמח תעשיית ה-EMS בקצב של 7.7% בשנה, ותגיע עד לשנת 2018 להיקף של כ-640 מיליארד דולר

בשנים הבאות תצמח תעשיית ה-EMS בקצב של 7.7% בשנה, ותגיע עד לשנת 2018 להיקף של כ-640 מיליארד דולר

תעשיית קבלנות הייצור האלקטרונית (electronics manufacturing services) בעולם הגיעה בשנת 2014 להיקף של כ-280 מיליארד דולר. מאחורי המספר מסתתרת תופעה: שוק הייצור במיקור חוץ צמח בשנת 2014 ב-5.1%, ואילו הייצור האלקטרוני צמח ב-4.7%.

ההפרש בין שתי התעשיות יגדל בשנים הבאות: בשנים הבאות תצמח תעשיית ה-EMS בקצב של 7.7% בשנה, ותגיע עד לשנת 2018 להיקף של כ-640 מיליארד דולר. היקף תעשיית האלקטרוניה בעולם נאמד בכ-1.5 טריליון דולר, והיא צפויה לצמוח בצקב של 5.9% עד לשנת 2018, שבו תגיע להיקף של כ-1.8 טריליון דולר.

EMSכך העריכה לאחרונה חברת המחקר New Venture Research הבריטית, בסקר התקופתי על שוק ה-EMS בעולם. משמעות הדבר שקבלני הייצור ישמרו פחות או יותר על מעמדם כיצרני 40% מכלל המוצרים האלקטרוניים בעולם.

רוב יצרני הציוד במדינות המערב עובדים כיום במתכונת של מיקור חוץ שבה המוצרים שלהם מיוצרים במלואם על-ידי קבלני ייצור. בניגוד אליהם, רבים מהיצרנים במזרח עדיין ממשיכים להפעיל מחלקות ייצור עבור המוצרים שלהם.

הדוגמא הבולטת ביותר כיום היא חברת אפל, שכל הייצור שלה מבוצע רק על-ידי קבלנים חיצוניים (בעיקר פוקסקון). לאחרונה ניכרת מגמה דומה גם במזרח. סמסונג מתחילה לבצע עבודות מיקור חוץ, סוני מבצעת מיקור חוץ, ובשנה האחרונה גם פנאסוניק החלה לבצע עבודות במיקור חוץ.

הסיבה לכך נעוצה בשני גורמים מרכזיים: זמן יציאה לשוק והיקף ההשקעות הגדול הדרוש לשימור יכולת ייצור מתקדמת. מעניין לציין שתופעה דומה מתרחשת גם בתחום השבבים, וקבלני ייצור חיצוניים כמו TSMC, UMC, GlobalFoundries או אפילו TowerJazz הישראלית, נמצאות בצמיחה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מחקרים ונתוני שוק

פורסם בתגיות: featured