האיחוד האירופי אישר את המיזוג בין אוואגו וברודקום

23 נובמבר, 2015

האישור ניתן לאחר שאוואגו התחייבה להמשיך לספק את הקניין רוחני שלה לחברות המתחרות כיום בברודקום בתחום הרכיבים למתגי תקשורת

האישור ניתן לאחר שאוואגו התחייבה להמשיך לספק את הקניין רוחני שלה לחברות המתחרות כיום בברודקום בתחום הרכיבים למתגי תקשורת

AVAGO

האיחוד האירופי הודיע ביום ב' השבוע כי הוא מאשר עיסקת הענק בהיקף של 37 מיליארד דולר, שבה תרכוש חברת Avago מסינגפור את חברת Broadcom מארה"ב. מסקנת ועדת הבדיקה של האיחוד היתה שגם לאחר שברודקום תתמזג בתוך אוואגו, החברה המאוחדת תתמודד עם תחרות ביבשת אירופה, ולכן לא תהיה מונופול ביבשת.

בהחלטתה הסבירה ועדת הבדיקה ששתי החברות הן יצרניות שבבים גלובליות, אשר פורטפוליו המוצרים שלהן בעיקר משלים אחד את השני, מכיוון שברודקום מתמקדת בייצור רכיבים מהמדף למערכות תקשורת רחבות פס ולפתרונות קישוריות, בעוד שאוואגו מתמקדת בעיקר בייצור שבבים ייעודיים ליישומים מיוחדים בשוק הרכיבים האנלוגיים האלחוטיים, ובמערכות מחשוב ארגוניות, מערכות איחסון ומוצרים תעשייתיים.

"למרות זאת, יש לוועדה חששות ביחס ליחסים אנכיים שייווצרו לאחר מימוש העיסקה, מאחר שאוואגו מספקת קניין רוחני (תקשורת נתונים מהירה בין שבבים) לחלק מהמתחרים של ברודקום. קיימת אפשרות שלאחר העיסקה יהיה לאוואגו תמריץ לא לספק את הקניין הרוחני הזה, כדי להגדיל את חלקה של החברה הממוזגת בשוק רכיבי המיתוג (switch chips)".

הוועדה גילתה שאוואגו לא התעלמה מהחששות האלה, ובמהלך הבדיקה היא חתמה ביוזמתה על הסכמים עם החברות המתחרות בברודקום בתחום רכיבי המיתוג, שבהן היא הבטיחה להן גישה אל הקניין הרוחני לפרק זמן סביר. "בזכות הפיתרון המוצלח הזה, הוועדה יכלה לאשר את העיסקה ללא תנאים מיוחדים".

מדובר באבן דרך חשובה באחת מעיסקאות הענק הגדולות ביותר בתעשיית השבבים: בסוף מאי השנה חתמה Avago Technologies על הסכם לרכישת חברת Broadcom בעיסקת מזומנים ומניות בהיקף כולל של 37 מיליארד דולר. אוואגו תשלם כ-17 מיליארד דולר במזומן, ותרכוש מניות של ברודקום בהיקף של כ-20 מיליארד דולר, אשר יעניקו לבעלי המניות של ברודקום 32% מהמניות של אוואגו.

עם השלמת העיסקה, החברה המאוחדת צפויה להיות יצרנית השבבים בעלת הפורטפוליו הגדול ביותר בתעשייה של רכיבי תקשורת. שווי השוק שלה (לפי מצב המניות ערב העיסקה) נאמד בכ-77 מיליארד דולר, ומכירותיה המשותפות ב-2014 הסתכמו בכ-15 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס