סינוגה מדיקל גייסה 50 מ' דולר מ-BOE הסינית

7 מרץ, 2017

סינוגה פיתחה מכשיר למדידה לא פולשנית של מדדים רפואיים באמצעות גוון ציפורן האצבע. העיסקה בוצעה לפי שווי חברה של 217 מיליון דולר. BOE תשווק את סינוגה בסין. שתי החברות יפתחו ביחד מוצרי מדידה חדשים

*[בתמונה: מכשיר ה-VSM של סינוגה מדיקל]

חברת סינוגה מדיקל (Cnoga Medical) מאור עקיבא גייסה 50 מיליון דולר מחברת BOE הסינית מבייג'ינג. בתמורה להשקעה, BOE תקבל כ-23.81% מהמניות הקיימות של סינוגה. העיסקה מעניקה לסינוגה הערכת שווי חברה של 217 מיליון דולר. ביחד עם המניות מקבלת חברת BOE גם שני מושבים במועצת המנהלים של סינוגה.

סינוגה מפתחת סדרה של מכשירים רפואיים לא פולשניים המאפשרים למדוד ולנטר שורה של מדדים רפואיים. כך למשל, ה-MTX הינו מכשיר המולבש על האצבע ומאפשר למדוד, ללא צורך בנטילת דוגמית דם, 14 פרמטרים רפואיים כגון לחץ דם, דופק, רמות המוגלובין ו-PH, שיעור החמצן בדם ועוד, באמצעות מדידת גוון הציפורן של האצבע. המכשיר מחובר לשירות מבוסס ענן המאפשר לנבדק, לרופאים ולמערכות בריאות אחרות לעקוב מרחוק אחר מצבו של הנבדק ולהמליץ על פעולות רפואיות במידת הצורך.

בתחילת דרכה התמקדה החברה בתחום הסוכרת ופיתחה את המכשיר Combo Glucometer, המאפשר לחולה הסוכרת למדוד את רמות הסוכר בדם ללא צורך בדקירה ונטילת דגימת דם. החברה הוקמה בשנת 2004 על-ידי ד"ר יוסף סגמן וגייסה עד היום כ-70 מיליון דולר, כולל הגיוס האחרון של BOE. בשנת 2014 היא גייסה 12.5 מיליון דולר מקרן ההון הסינית GoCapital. בעבר היה לסינוגה גם הסכם שיתוף פעולה עם חברת טקסס אינסטרומנטס, בתמיכת הקרן הדו-לאומית אמריקה ישראל BIRD.

המוצרים של סינוגה מאושרים לשיווק ב-35 מדינות, ומשווקים כיום במדינות דוגמת ברזיל, איטליה וסין. חברת BOE העוסקת בפיתוח ציוד מעבדה, מעוניינת באמצעות ההשקעה להרחיב את דריסת הרגל שלה בשוק המכשור הרפואי העולמי. בנוסף להשקעה, שתי החברות גם חתמו על הסכם לשיתוף פעולה שמסגרתו ישווקו מוצריה של סינוגה בסין ויפתחו ביחד קו מוצרים חדש לשוק הרפואי המקצועי בהתבסס על הטכנולוגיה של סינוגה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי